07/01/2011

achik dan angah.

Hai. Assalamualaikum. Entri pasal pengalaman memula sekolah dah habes aku cerita walaupon terpaksa buat 3 bahagian. Harap ade yang baca. Aku terpaksa buat macam tu sebab aku tahu blogger memana pon tak suka baca entri yang terlalu berjela-jela. Diulangi, TERLALU! Tak kira r blogger turun dari kayangan ke, timbul dari atlantis ke, dorang tetap tak suka baca entri yang panjang termasuk aku. Setuju? Lainlah kalo korang blogger pemes. Panjang mana engkau taip pon still ade orang baca. Ye dak?

 ***


Semalam aku call rumah. Bila call tu tak laen tak bukan hanya dengan tenet jelah. Nak call guna celcom or maxis, berjanggut datuk K dulu ah nak tunggu.  Celcom pon satu, buat promosi dalam negara je, hape dorang tak tahu rakyat mesia ramai yang belajar obesea?! Cuba la buat promosi call mesia 15sen/minit, gerenti ramai bebudak sini guna. Nak buat bisnes tapi itu pon nak kena ajar. Kahkahkah. *Komplen lagi! komplen lagi! macam la ngko tu bijak sangat izuddin! Huh!~*



Masa call tu, borak dengan abah aku dalam 10 minit, dye terus passing dekat ummi aku. Stendek bapak la kan, mane boleh cakap lama-lama dengan anak. 10 minit tu dah kira lama kau tahu?! Biasa 5 minit pon tak sampai. Haha. Bila dah cakap ngan ummi, macam-macam cerita keluar. Nasib ah aku ni boleh tahan jugak loyar, dapat la aku layan ummi aku tu.



Tetibe terdetik aku nak tanya pasal budak kembar berdua tu. Belom sempat aku bagi tanda soal, laju je dye cerita. Potpetpotpet. Agaknye aku ni terlebih genetik ummi la yang jadi potpetpotpet ni. -_-". Okay, dah ke laut entri ni.



Zass! Tarik ke darat balik~



Ummi aku cakap budak kembar tu dah masuk darjah satu. Aku pon HAH?! DARJAH SATU?! Rupa-rupanya, aku salah kira umo budak tu kat sini. Dorang dah 7 tahun sbenanye. Nampak sangat ilmu kira-kira aku dah tahap kritikal (╥_╥.) <-- smiley ade tahi lalat kat pipi. wakaka.



Ummi aku sambung lagi, dye cakap budak kembar tu punye la malas nak pegi sekolah. Baru darjah satu dah malas. Tak ikut pakcik dye langsung! Lawaknye, dorang siap sorok lagi baju sekolah sebab taknak pegi sekolah pastu memasing buat alasan uniform sekolah hilang. Haih! Ingat aku nak caye? Dah la dua-dua skali. Menipu tak hamek kursus sungguh! Kahkahkah.



Lepas tu, spontan datang ke benak fikiranku bahawa adakah daku sama seperti  mereka? Hurm.. Sudah pasti bukan kerana daku seorang yang rajin suatu masa dahulu. Harharhar.



DSC_0103
sikit pon aku tak takot ko buat macam tu budak!! haha. =P


p/s - entri ni pon panjang, ade orang baca ke? harharhar.
Thank you for reading this entry !

26 comments:

mia said...

wakahkahappp..ade entry berkaitan ni..seyesslyy..nak buatlahh..hakahakhaka..

sakinah zaini said...

rasanya,bdk2 tu ikut pak cik kembar diaorg la..
mane tumpahnya kuah kalo x dkt anak sedara kn..ha2..

|| amira || said...
This comment has been removed by the author.
|| amira || said...

ahaha~
ni mesti ikut perangai encik kembartolo nih .
kahkahkah :P

comel la dak kembar tuh..
kohkohkoh

http://kamisukagelak.blogspot.com/2011/01/aku-baling-kau-dengan-selipar.html

Anisa Hang Tuah said...

comelnye bebudak kembar..
nnti nis kawen nak anak kembar lah
*berangan jap*

Bella Ayub said...

hoish..menurun doh!!

tapi kembar yang dalam gambar ni tak ada la sampai nagis kan :P

tak macho lol :P :P :P

JIJI YU said...

ahaha mu pon supo jugok deyh..tiko dok mtaq pon mu susuk baju

Anonymous said...

ade ade~! saye saye saye cikgu~! *sambil angkat tangan pastu gerakkan badan kiri kanan nak bagi org notice* ahaha.. =p

amira's said...

HAHA . sorok baju sekolah sebab tak nak pegi sekolah . memangg baguss . siapa yang ajar tu ?

man yusoef said...

haha..aku rasa perangai diorg cam ko lah..sebab kembar kan..so aku berani jamin ko dulu kecik2 macam tu gak..dan tak comel...hahahahha

Mama Kembar 3 said...

kihkihkih cute! diorang sorok uniform tanak pi skolah tu bukan apa, takut nnt nanges dalam kelas macam pakcik dye laa tuh hehehe

Farah said...

Eh , lepas Angah , Achik eh ? Serius fail pasal panggilan ni . Haha .

Alaaa , kembar junior tu mesti ikut perangai pak cik mereka ni kan . Kan ?

niniey_nOty said...

darjah stu pown da pandai kelentong. haahaa

misz molecule said...

mane nak letaknye bunga kalau tak dalam pasu..


ekekekeei..







comel la mereka2..





thyyunxthiya.blogspot.com

hiro said...

acik sep kacip.

ishiko said...

mane tak tumpah kuah kalo x ke lantai.. eh.. nasi.. >_<

sri said...

mak aih! lentiknya bulu mata mereka!

Syida Zainordin said...

kalau tak tumpah ke nasi, masok ke perot ekau la yobb.

wunny said...

haha comel jea alasan tak g skola. ^^

diana said...

akak baca la..jangan risau ..
mesti baca..
haha

Hanis MY said...

comelnyaaa gambar budak2 tu...salam ziarah....

I am nobody said...

kimslam kat achik! :D

Niz said...

weh
apa tips dapat anak kembar?
macam best oh





mauuuuuuuu!
hehe

..hizamirahim.. said...

makan semot banyak kot.
sebab tu lupe.
=.=

SyafiqaNabila said...

wah kembar lagi..heheh
***janggut datuk K.. lol

syarifah radiah ibrahim said...

haha diorang ikut perangai kau aa tu


(╥_╥.) perlu ke tahi lalat tu?
haha

Related Posts with Thumbnails