03/01/2011

takde entri untuk hari nie.

Ohoi! Tak reti baca eh? Dah terang-terang tulis takde entri, masih nak baca kan? Assalamualaikum. *salam taley tinggal* Haha.



Amaran : Entri ni sepatutnya di'publish' semalam. Sekian.



Chill la nyah. Wa gurau jek. Nyah tayah ah nak tacing-tacing ngan ayat wa kat atas  sana. Wa tulis maen hentam je. Nyah jangan terase, wa tak sengaja nak buat nyah tacing sebab bila wa taip, kadang-kadang wa pon tak perasan wa tengah kondem diri wa. Wa akan jadi tak sedar bila wa start tekan kibod. Ini memang penyakit wa.



Hurm.. Hari ni wa nak wat entri bajet wa artis sikit. Boleh? Sama macam diari la. Nyah ingat artis je buleh wat macam tu? Wa pon boleh hape. Tengok wa buat ni. Wa mula skang eh?



Hari ni turn wa masak tuk tengah hari. Tapi kol 10 pagi wa dah start masak. Chef tersohor kena prepare awal-awal. Lauk mentah member wa dah tolong belikan. Okay, wa tipu. Bukan tolong tapi wa paksa dye beli. Dye tu junior wa. Jadi, lebih sesuai wa cakap wa buli dye dengan suruh dye beli lauk tuk wa. Harum jugak hati wa ni kan? Menu wa ialah ayam masak madu buatan bukan madu asli. Gila panjang nama menu wa. Harharhar.



Lepas wa masak, wa basuh kaen. Tak banyak pon, dalam 5 helai. Wa basuh pakai mesin bukan pakai tangan. Tapi nak kasi mesin tu jalan wa kena guna tangan jugak. Kira basuh tangan la ye?



Siap wa basuh baju, wa lipat kaen. Memula wa rasa malas macam tertelan pil perancang je. Tengok baju pon dah rasa malas padahal wa belom lipat lagi. Hebat tak tahap kemalasan wa? Lepas tu wa gagahkan jua tuk lipat. Eleh! Ingatkan banyak, rupa-rupanya 6 helai je. Kehebatan malas wa memang menakjubkan. Tak dapat disangkal lagi. Keh keh keh. Tetiba wa terpikir ummi wa sangat rajin. Dari kecik sampai besar tak jemu lipat kaen. Bukan sikit stok anak ummi wa, semua skali 10 orang. Kalo wa, belom tentu lagi sanggup buat. Kalo nyahorang sanggup tak? Kompem tak!



Okay. Itu je wa nak taip. Kalo ade yang baca, mekaseh wa ucap. Yang tak baca, mekaseh jugak wa bagi. Sebab wa kan pemurah, mekaseh tu apa la sangat. Tak luak pon air liur wa ucap mekaseh ni. Dah, Assalamualaikum. Wa mintak maaf kalo wa ade buat nyahorang terase. wa manyak perli ni. Hakhakhak.



DSC_0136
lebih kurang ceni lah rupa masakan wa tadi. bhahaha~



p/s - wa dah hias balik bloglist kembar wa. Kalo ade lagi kembar selain yang ade dekat situ, sila tinggalkan komen. Wa nak kumpul kembar banyak-banyak. adios amigos~
Thank you for reading this entry !

46 comments:

Echin Nadiossa said...

kenapa ayat ade nyah nyah ni.hahah.ape2 pun lu terer masak eh nyah ;p

man yusoef said...

cam sedap je kat gmbr tu..ke guna kamera trick..hahaha

MAKCEK bukan NENEK said...

x pe x terasa .
wa mmg suka menderhaka x ikut amaran.
nyah yang lain je.
i tulen u . haha

*kalao bukan kembar nk msuk bloglist cmne plak ? hox

Miss Shizu said...

apsal sawi tuh lu macam tak siang je?*err,betol sawi tuh kena siang**

Aifa Syahirah (; said...

terer masak (;
boleh jd chef nnti! hehe

hannafauzann said...

hahah . betulkah lu masak tu bro ?
kalau betul lu memang hebat .
wa masakk pun tak begitu XDD

mia said...

cait..baru nk tabik spring tgk pic lauk tu..ehkehke..

wa takde kecit ati dgn lu bro..seyes ni..sempoi hang mmg awesomela en kemba..

..hizamirahim.. said...

panggil ko wawa boleh?
haha.
XD

Misshy Innz said...

komen zami kelakar .
HAHAHA!

Farah said...

Wa suka la gambar ayam tu . hikhik . <--- Nak juga pakai wan kan .lol

diana said...

wah..
suri rumah !!!

JIJI YU said...

lu takyah tipu aku la..takder nye rupe masakan muzallat camtu..aahahhaha

Lya said...

pndai masak ker?? hahaha~

auny ngehngeh :D said...

woii, jangan buli junior aaaa

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

eh eh pndai msk!!!

bgus, jd lelaki pun kena pndai msk lah.. btw, happy new year.. semoga dapat capai azam dan tekad tahun bru nih!

hiro said...

ai lapar laaa.

CIK FAFAZ said...

takde entri tapi panjang btol entri lu.
haha.
wa dah tgk bloglist kembar.
cmner lu tau nama kembar wa?
hebat hebat.
hahaha.
:)

Lagenda said...

Giler cantik pic masakan tu!

Betul ke masak sendiri nih..hurmmmmmmm???

maiMOONyet said...

rajin ye ko. aku ni entah bila nk jadi perempuan yg ringan tulang menyulang xD

Puteri Iqa Izyan said...

hahaha.. gila jahat buli junior. :P

eyh. mcam best je tuh. nnt boleh msk utk aku jugak hehe

p/s: thanks singgah and drop komen. skang mase nk bls balik since line tenet ok la jugak ;))

kembatolo™ said...

echin.
sesaje. ai suka panggil orang nyah.
dalam blog jeh pon. kat laur taley. haha.

erk. reti2.. hahaha

kembatolo™ said...

man yusoef.
ehehe.. tu gambar bukan yang sebenar punye.. hahaha

kembatolo™ said...

makcek.
tulen la sangat.
hahaha.

tak perlu pape. hantar rombongan meminang lepas tu terus boleh masuk bloglist. hakhakhak.

kembatolo™ said...

miss shizu.
eh, tu sawi ke?
tak tahu la pulak. wakaka.

kembatolo™ said...

aifa.
eh boleh sangat.
nak bukak restoran pon bole.
tu pon kalo masak jadi ceni lah. kahkahkah.

kembatolo™ said...

hanna.
memang betol pon guwa masak.
tapi ni bukan gambar masakan guwa la. haha

kembatolo™ said...

mia.
apsal pulak tak jadi? hish..

mekaseh mekaseh.
bukan sempoi, cool. hahaha

kembatolo™ said...

hizami.
lantak ko la nak panggil aku hape pon.
aku tak berkire dengan ko. hahaha

kembatolo™ said...

innz.
ni tetibe support zami pehal? *sentap* kahkahkah.

kembatolo™ said...

farah.
kalo suka jemput la makan.
hakhakhak.
wa tak kesah pon→ wa lagik~

kembatolo™ said...

diana.
akak, tertinggal satu perkataan tu.

suri rumah terpaksa. haha

kembatolo™ said...

jiji yu.
eh eh. sape cakap takde?
zaman lu je yang takde.
skang ni semuanya possible. harharhar

kembatolo™ said...

lya.
takde la tahap pandai.
setakat reti je. hihi.

kembatolo™ said...

auny.
mane ade buli.
takde pon. takde~ hahaha

kembatolo™ said...

fifiey.
well~

eicece.. saje cakap macam tu sebab taknak masak lah kan? Hahaha

hepi new year too.

kembatolo™ said...

hiro.
gedik ah lu.
kakkahkah.

kembatolo™ said...

cik fafaz.
panjang pon still baca kan? haha.
mekaseh!~

guwa ahli nujum. sekian. =P

kembatolo™ said...

lagenda.
erk. masak sendiri la.

tapi tu gambar laen kot. Ngahaha~

kembatolo™ said...

mai.
bukan aku yang rajin tapi ko tu malas.
nampak tak beza dye?
kahkahkah.

kembatolo™ said...

iqa.
bukan jahat la, dah itu je cara aku bermesra dengan dorang. haha

boleh je. tu pon kalo ko dah habes diet lah. kikiki

tade hal lah. aku kan rajin. *tetibe*

|| amira || said...

wa wa wa .
ni nak suruh orang puji ke ni?
ahaha~
boleh la dibanggakan .

Ummu~Ishak said...

gambar yg penuh tipu daya.

*teringat dulu2 kalau kenduri,ust2 perak masak paling sedap

Huszaini said...

sedapnye!!!


assalammualaikum tuan tanah


Anda dijemput sila lihat sini

http://amrafahan.blogspot.com/p/jom-berkelah.html

kembatolo™ said...

amira.
erk. kalo ikhlas nak puji silakan.
tak ikhlas pon diterima jugak. hahaha

kembatolo™ said...

ummu ishak.
eit! ust kelantan pon terer ape? grr!

kembatolo™ said...

huszaini.
wa'alaikumussalam.

jap.. OTW nak pegi tengok. vroomm!~

Related Posts with Thumbnails