04/01/2011

hari pertama sekolah dalam ingatan.

Assalamualaikum. Selamat bangun pagi tuk adik-adik wa yang dah setat sekolah. Adik betol wa dah takde yang sekolah, paling bongsu pon dah habes spm baru nie. Wa cakap ni khas tuk adik lu orang semua. Wa kan caring. Titik!



Hari memula  masuk sekolah. Wa masih ingat detik tu. Hari ahad, januari tahun 1996. Tarikh wa tak hengat dah. Masa tu wa baru kali pertama menjejakkan kaki ke sekolah. Neves, ketaq, semua skali wa sapu. Perasaan wa masa tu bercampur baur. Kalo wa boleh cakap camane perasaan wa ketika tu, senang wa cakap sama macam air batu kena gilis ngan mesin ABC. Dapat bayang tak? Hahaha.



Masa tu umo wa baru 6 tahun. Tapi dah masuk darjah satu. Jika diikutkan umo, wa sepatutnya masuk pra tapi kuota pra sekolah wa sudah penuh. Sekolah kampung mane ade pra banyak kelas, wujud satu pon dah kire untung dah. Kan? Nak tanak wa ngan kembar wa terpaksa masuk darjah satu. Dan disitulah bermulanya era wa jadi budak paling muda dan kiut dalam kelas tu. *muka riak*XD



Lu orang cakap wa ngan kembar taley berpisah. Lu orang silap! Masa wa darjah satu(menumpang), wa dah duduk asing-asing dengan kembar wa. Dye kelas pandai sikit, wa kelas kurang pandai. Naseb je kelas sebelah menyebelah, takde la wa susah sangat nak ulang-alik pegi kelas kembar wa. Dan kitorang duduk kelas laen-laen sampai darjah empat(menumpang). Lepas tu kitorang sekelas. Tehee~ =D



Bersambung part 2...



lebih kurang ceni kot. =P [sumber]



p/s - Sbenanye wa dah takde modal nak taip nie. Lagipun dah panjang entri ni. Panjang kan? Panjang kan? Wa sambung part 2 jelah. Mintak maaf semua. Harharhar.



Thank you for reading this entry !

52 comments:

Anonymous said...

hehehe.. cube cari gamba kemba yg lebey kacak.. jambu sangat gamba tu.. (takde modal tp nak komen gak..) hehe.. =)

Misshy Innz said...

yeye izwan pandai .
yeye izwan pandai .
haha xD

Ieda Al-Habsyi said...

kene sampuk kat sini, hehehe :)

Anisa Hang Tuah said...

alaaa
ade sambungan keee

adrinaqamarina said...

panjangkan panjangkan. haha.

cepat sambung! cerita menangis dalam kelas ke ape ke.

Mar said...

kli 1 jjk kaki kt sek mmg kkl dlm engatan,.best2

|| amira || said...

sukeee gambar kembar kat atas tu..
hak3..

maiMOONyet said...

aku masa masuk tadika, dari mula jejak kaki ke tadika sampai balik menangis tanpa henti. nasib baik tadika 3 jam. tuh pun dah terasa lama... hehehe ^^

d_LA said...

baru jer nak feeling..wa cool jer ms setat skolah dulu sbb wa xde kmbar..ngehngeh..

Norzulaiqha Binti Zulkifli said...

Wah..cerite time sekolah..memang leh gamit memori ni..hehe...

hamzah ian said...

kah kah kah

Lily Al-Jamilullail said...

kembo...hehe

O'gosh said...

saya tersampuk jap...

diana said...

akak dulu masuk tadika ke idak ye..
tak ingat lah..

ishiko said...

memang panajang... sampai ada part2 ye... huhuhuu..

ishiko said...

memang panajang... sampai ada part2 ye... huhuhuu..

ieqa said...

rindu memori mak pegang tangan gadis kecik berdua ni masuk kelas.

hiro said...

abg leh pakai bju sekolah adik n sebaliknye..hehe

kembatolo™ said...

annymous.
takpe la. taruk gambar zaquan ngan zafuan kang ade yang serang sini pula. haha

kembatolo™ said...

innz.
aku saje je bagi kat dye.
mengalah~ haha

kembatolo™ said...

ieda.
bukan salahku. haha

kembatolo™ said...

anisa.
terpaksa buat.
kering sangat nie. haha

kembatolo™ said...

qama.
tengah cuba nak buat macam citer rosalinda. 180 episod. kahkah

kembatolo™ said...

mar.
erk.
shortform banyak jugak.
minat tulis pendek2 ea? hehe

tengs komen!~

kembatolo™ said...

amira.
gambar mane?
kat header tu ke? haha

kembatolo™ said...

mai.
3 jam la ko nanges? pergh.. perkasa betol suara kau. haha

kembatolo™ said...

d la.
jadi kalo ade kembar terus jadi tak cool? grr!

kembatolo™ said...

norzulaiqha.
ni pon dah terai recall dengan superpower nie. susah jugak nak ingat balik. haha

kembatolo™ said...

hamzah.
aik? ko sehat ke tak ni mejah?

kembatolo™ said...

lily.
iye. kikiki

kembatolo™ said...

ogosh.
saya pon. hahaha

kembatolo™ said...

diana.
hah? tak hengat ke kak? dahsyat!
'kahkahkah

kembatolo™ said...

ishiko.
terase diriku diperli.
╥_╥

kembatolo™ said...

ieqa.
hello. mase tu belom gadis lagi kot.
hahaha.. kan kan?

kembatolo™ said...

hiro.
maen rembat je. bukan tahu pon. haha

Wan Zulqhairi said...

apa yang ditumpangkan?

aqish basir said...

pnjg la best baca...
ala npe ade smbr dua ni..haishhhhhhhh


nsb bek tade kmbr

kembatolo™ said...

wan.
menumpang darjah satu. tapi umo baru 6 tahun.
itulah dipanggil menumpang. haha

kembatolo™ said...

aqish.
erk. bukan dua je kot.
hahaha.

saje tanak bagi pembaca penat. haha

Eyra. said...

eyra and ieqa tak sama kelas cuma masa darjah 6 je. start pisah after SPM. hahah.

emieysandra said...

slmt bersekolah pd yg dah mula sekolah...

*sep kelate gak eh, nice blog here.

kembatolo™ said...

eyra.
kitorang setdat dahjah 6 dah tak berpisah. haha

kembatolo™ said...

emieysandra.
wa dah tak sekolah. haha

Arap ah, sep klate dimano2.. haha

Echin Nadiossa said...

kenapa kau kelas xpandai?hahahah ;p.fred ngn george tu xensem lah.tak taff.hahahah

kembatolo™ said...

echin.
sebab aku mengalah dengan adik aku. haha.

takpe, aku suka sebab dorang nakal. hahaha

Pyka Rahmat said...

bismillahirrahmanirrahim.

so sweeeeeettt kembar ni. kahkahkah

mia said...

hehhe..saya 1st day skolah da buat malu kaum wanita..hekhekeheh..gile bongokss okeyy..

weh en kemba, taff tu mendenye??

kembatolo™ said...

pyka.
ecece. bagos betol budak pyka ni. baca bismillah lagi. hehe

tu kenyataan ke perli? adoi~

kembatolo™ said...

mia.
apsal apsal?
ape yang malu tu? cbe buat entri. haha


taff = tough.
eja nak senang je kan? hahaha

shida saje said...

ada ke xda modal wa tetap komen lu hihihi =)

kembatolo™ said...

shida.
cewah.
mekaseh wa ucapkan. haha

mia said...

owwhh..taff=badan ketol-ketol mcm kamu ea?kehekheke..

ok cikgi, sy faham, rase da buat da entry psl tu kot.hehee

Related Posts with Thumbnails