13/06/2010

musim mengawan..

assalamualaikum..
salam buat semua pembaca yang menyibukkan diri kat blog aku nie.. tak lupa gak tuk dorang yang da klik nuffnang aku.. mekasih banyak2.. tanpa korang, nuffnang aku takkan ade hasil.. tolong la klik banyak2 lagi.. hee~
  
fuh..! boley tahan gak urut orang ni eh.. abes lenguh jari2 aku.. nasib baekla tough.. dapat tahan.. maklumla, daya tahan kardiovaskular memang tahap tertinggi.. tak caya try r cabar lawan tahan kentut paling lama.. tengok sape menang.. haha..

oit oit!! jangan pikir yang bukan2 eh.. aku bukan wat khidmat urut mengurut oke.. aku cuma berkhidmat tuk abah aku.. yang laen2 aku tak layan, walaupun korang seorang awek cun, ngetop dan mantap, aku tetap takkan layan.. haha.. sori ye cik adik eh? huhu 
 
sejak aku balik 4 hari lepas, ni r keje aku.. berkhidmat tuk abah aku ngan urut tangan dan kaki dye selain jadi driver sepenuh masa.. bes woo.. rasa macam baru lepas maen dumbell je lepas urut tu.. exercise yang menyehatkan sambil2 kutip pahala.. tak terliur ke korang?

ok.. aku taw yang kat atas tu tade kene mengena langsung ngan tajuk entri aku.. maaf yep.. ni baru nak masuk tajuk.. haha..

hurm.. aku bru perasan yang sekarang ni musim cuti sekolah.. masa tempah tiket tu, tataw la plak yang skang ni musim cuti.. sumpah! memang aku tataw.. lepas booking tiket ape sume, baru la dapat taw, tu pun lepas wat status kat fb.. tapi, korang taw ke sempena ngan musim cuti ni jugak, ada satu lagi musim.. taw tak? taw? tak? hish! lambat la korang ni.. bia aku bagitaw jela.. skang ialah musim mengawan.. kan kan?



ustaz ismail dan isterinya
nape aku cakap cenggitu..? sebabnye, aku yang duk tak sampai seminggu ni pun da trima banyak jemputan kenduri.. lebih dari dua da kira banyak kan? haha.. pastu pulak, masa perjalanan nak g sana, berpuluh-puluh bunga manggar yang bertempek kat tepi jalan.. banyak weh.. sampai mata pun naek klabu da tengok bunga manggar.. memang musim ni betik tak sempat nak masak r.. ntah2, da pupus da spesis buah betik tuk musim cuti nie.. haha.. takziah untuk engko wahai inchik betik dan seisi kuarga.. T_T

oke.. setakat ni je entri kali ni.. penat, mau tdo, ngantuk, panas, nak mandi, sumer ada.. babai.. hapdet laen kali lak.. assalamualaikum..


p/s-tengok orang kawen best weh.. pegang tangan, gelak same2, gurau sini sane.. ai! dengki dengki!! sape nak kat aku.. aku mau kawen!! hahaha


kat klia, nak on9 tapi taleyh.. sangat jakun!!



abah aku malu2.. tiap2 malam aku urut dye..gilir2 ngan kemba.. hehe.. soleh tak aku?ngaa~


Thank you for reading this entry !

49 comments:

I n n z said...

ko ke yg pgg lappy tuh ?
bapak serius muke weyh.
haha xD

kembatolo™ said...

innz.
eh bukan la..aku yang amik gambar..tengah pegang kamera..hahaha

I n n z said...

agak la der.
x kan ko kemba tiga kot.
haha.
tak baek taw tipu adik2 comel mcm aku.
kahkahkah !

kembatolo™ said...

innz.
kembar aku sedozen kot..haha
haah..memang cumil..tambah2 lak ngan layout pink ko tu..hak3

besiburuk said...

haha....bini mael ko tu ding??jadik jgok deh..??muhahaha

Kimmy said...

nasi minyak.. nasi minyak.. alalalala~ tu je la yg best musim kenduri ni.. =)

I n n z said...

sedozen ?
tak masuk news pong xD

ceh. layout pink. geli plak aku rase. bulan dpn aku tuka baru.
haha !

Frodo Baggins said...

eh ~ wa pun nak urut!
hahahahhaha ...
owh abah lu pemalu
bersembunyi dibalik daun2 ijo. keh3


>>___<<


musim mengawan?
ehem ... kawinlah! wakakakkaka

ibnubaba_04 said...

wehh..gano adk2 kito di mesia??abe2 cni rndu la..haha..doa2 la ko sek aku..nk abis dh pekso nih..

nk kelik mesia awl gk la sero..haha

kembatolo™ said...

besi buruk.
hom la mey..bini mael..aku mitop tu nga dio nop amik gambar..oyak sep2 mesir nop kelih..haha..ganah dih aku?

kembatolo™ said...

kimmy.
bukan tu je,kat kenduri boley usya2..hahaha

kembatolo™ said...

innz.
saje tanak masuk berita.takot femes lak t..hak3

tape la weh..baru nampak pompuan sikit..ke ko laki?ngaa~

kembatolo™ said...

frodo baggins.
haah..abah gua pemalu, tapi gua lagi pemalu..hak3

nak kawen kena ade orang nak..kalo tade nak kawen cane?hahaha

kembatolo™ said...

ibnu baba.
sehat jo ore sini..ore sano make lalu ko?beras ado lagi dop?haha..koghi nga abong sehat ko?

bilo mung abih pekso?bapo ketah ag?kelik la ing..kito g derak alah kokni plop..haha

reen_sofee said...

ko yg mane satu neh?
hadei
jenuh aku kalo aku jadik bapak ko!
mau tetiap hari konfius!
hahaha
weh!
sweet kapel tuh!
padan and secocok!
suke tgk!
hahahaa
soleh ngat aih!
boleh masuk pertandingan hero remaja neh!
hah,
nak tanye
lagu kat blog ko neh ape tajuk n sape nyanyi ye?
best plak!
sorry panjang!
hahahaha

kembatolo™ said...

reen sofea.
aku yang pakai baju purple uh..
cam tak? yang kacak2 tu aku r..
hahaha..

ye eh?memang abah aku slalu konpius pon..
aku sendiri pun kadang2 konpius gak..
mana satu aku, mana satu kemba aku..
hahaha..*tak tipu*

tuk makluman ko,tu senior aku..
diulangi,senior AKU..haha..

lagu janji suci..yovie n nuno..
try r search..sampai dapat eh?haha

Hami Asraff هامي أشرف ™ said...

Salam. Kali pertama bertandang ke sini. Memang pun, musim mengawan. Member2 kampung aku semua pakat kahwin abih dah. Aku je belom lagi. Huhu ~

kembatolo™ said...

hami asraff.
ahaha..da tu nak tunggu ape ag bro?cepat2 la kawen..haha..

syuQ said...

cute couple! (baju biru tu oke) sukeenye..sukeerr!!! nak2 gak.

oih galak gile aku! da smpai seru?!
nononono..tetiba geli akaka

Pretty Ummi said...

Hi.. Nice blog.. cerita pun tak jemu baca.. Senang2 lawatlah ke blog saya pulak ye... :) http://iluvbaginc.blogspot.com

kembatolo™ said...

syuq.
amboi..sampai macam tu skali..
dasat oh..!haha..

memang da samapi seru r nie..baek cepat2 cari..sementara saham masih tinggi..haha

kembatolo™ said...

pretty ummi.
okeh.tengs sudi singgah..haha..

da baca blog kamu..pasal beg eh?haha

ibnubaba_04 said...

haha..bereh..sek2 aku shat jah..
ari ni tonye ckit pekso qiraat..tapi gtu la..
bereh..klu najah gk,ingt nk kelik awl la..de kot nge sek2 mu..haha

x sabar nk kelik mesia..
jupo dh ko nge jiji??x g derak mano ko??tunggu sek2 aku kelik la..phtu kito d derak jauh2 ckit..haha

SuMa Sweet said...

asyik kenduri org jer..kenduri kawen sndri bla..hak8

Fatin Aliyya said...

ecewah kt org bnyk kenduri...ko pulak bl lgk???haha

fanna said...

walaweh,,
sgt serupa n sebijik la korng,,
style pon sama!
sgt susah nk tgk kmbr macam nih,,
btw,,
you guys take course ape??

kembatolo™ said...

ibnu baba.
tonye pekso qiraat?payoh ko ing?haha.

dop ag..jiji sibuk sari duo nih..dop dae nop jupo..dio sabit nga muktamar..malah nop kaca..haha

kembatolo™ said...

suma sweet.
kenduri sendiri lambat lagi kot..lagi 4, 5 tahun..haha

kembatolo™ said...

fatin aliyya.
aku lambat lagi la weyh..tunggu ko dulu kot..sebab ko lagi tua dari aku..haha

kembatolo™ said...

fanna.
lorh!!terkejut ke?
ktrg pn pelik apsal sumer leyh sama..kembar ke?haha..

amik course takhassus quran..

tengs komen..~

Anonymous said...

'syumul' nye muka hubby n wifey kat atas tu.. terpancar kegembiraan hasil nikmat yang tak terhingga drNya.. kite tgk pun tenang jek.. patut laa en izuddin jeles..:)

kembatolo™ said...

anonymous.
insyaAllah..eh eh..en izuddin jeles sebab dye tak kawen lagi oke..kalo da kawen takkan jelesnye..haha

Anonymous said...

ish.. nak jeles jugak laa.. tiru.. boleh? hehe

kembatolo™ said...

anonymous.
boley2..silakan~
tapi bersyarat..kena gitaw nama sapa..senang nak cari balik kalo nak mintak cukai..haha

Anonymous said...

en izuddin, name saye cik anonymes.. takyah tau name.. tak penting.. yg penting niat ikhlas nak bagi komen n menyemak kat cni.. *alasan tanak bayar cukai* hihi

kembatolo™ said...

anonymous.
pulak..tape2,kalo tank bagi nama, kasi no ic jela..hahaha..

ikhlas nak menyemak?hobi ke?hahaha

Anonymous said...

a'ah.. hobi ketika cuti.. ingat awak jek cuti?

dah kim salam kat idolku? hahaha..

ok.. selamat solat asar.. bai

kembatolo™ said...

anonymous.
eh eh.. tade ingat pon.. haha..

erks~belom..lupa..haha

ok..jom solat sama2..~

Anonymous said...

solat sama2.. jauh kot.. solat bersama pakai telepati jek la.. ha ha harapan..

kalau imam die pakcik macho yg malu2 pastu geng plak ngan makcik idol nak laa..mesti best jumpe idol.. leh menuntut ilmu..

Frodo Baggins said...

>>___<<


uhukzzzz
tumpang lalu yer cik anon
and hencik kembatolo.


woooohaaaaaaa
neno neno neno neno

kembatolo™ said...

anonymous.
anak dye je imam..pacik malu2 taleyh jadi imam..dye tengah sakit.harap maklum..ahaha

kembatolo™ said...

frodo baggins.
silakan~
lalu laju2 pun tape..haha

Anonymous said...

owh.. ok.. sorry.. semoga pakcik malu2 cepat sembuh hendaknya.. amin ya rabb.

ok.. nanti kalau ade peluang bleh laa berimam kan anak dia.. semayang raya kee..

ok.. selamat solat maghrib.

kembatolo™ said...

anonymous.
kalo nak berimam ngan anak dye, datang r semayang raya kat surau sebelah umah nie..insyaAllah boley..haha

Anonymous said...

owh.. jauh benau.. nanti kalau anak dia jadi imam masjid muhammadi iAllah laa kot pegi kalau mak nak teman..

Frodo Baggins said...

lalallalalalallala ...

hye cik anon, hye kembatolo ..
tumpang lalu lg yer. musim mngawan hmpir tiba ke?


ekkkekekekekke
larixxxxxxxxxxxxxxxx


>>___<<

kembatolo™ said...

anonymous.
tape la kalo cenggitu..haha

kembatolo™ said...

frodo baggins.
ko tayah nak sakat aku..tade pape pun eh..!~hahahhaahaha

Anonymous said...

a'ah laa Frodo ni... ni omputih ke ni? sekeh tau? sekeh 44x nak?

Related Posts with Thumbnails