14/06/2010

dah lama tak buat..

assalamualaikum..
salam tengah hari tuk semua.. mula2, aku nak tanye, cane eh ejaan tengah hari? rapat ke jarak? ase konpius lak.. ade tak sesape yang baru amik spm or bakal cikgu bm nak tolong jawab.. aku nak taw.. betol2 nak taw.. yang ni tak gurau yep.. hehe

entri ni aku nak citer pasal satu kegiatan yang aku wat pagi tadi.. kalo korang nak taw, korang baca la, kalo tanak, boley terus pangkah.. *sayu*

pagi tadi kan.. lebih kurang lam pukol 7 lebeyh kot, aku dijemput dan dipelawa oleh bapak sedara sabit aku tuk mengutip buah durian.. gila ayat skema giler bai.. korang taw kan bapak sedara sabit tu ape? ha..! dia bapak sedara aku, pastu dye bawak sejenis senjata yang dinamakan sabit pegi jenjalan.. jadi, aku panggil la bapak sedara sabit.. TENGKORAK HANG!!~ tade kena mengena pun ngan sabit tu.. sabit ni sebab dye kawen ngan mak sedara aku.. atau dengan kata laen, dye tu bukan asal dari kuarga aku.. paham? saje eksplen walaupun aku taw korang taw.. berbelit tak?

masa kat kebun tu, punye la meliar mata aku duk cari durian.. siap mata aku wat mode auto fokus ag.. tapi tak jumpe2 jugak.. intai sana, intai sini.. toleh sana, tak toleh sini.. tenung sana tengok sini.. tetap tak nampak jugak.. nak cakap aku rabun, ase aku ni bebas dari sindrom CACAT PENGLIHATAN tu.. hahaha.. da puas cari, tetap tade hasil.. kuciwa~

lepas aku cari, uncle aku cari lak.. korang taw tak, masa dye cari, kejap giler je jumpe.. lepas sebijik, sebijik.. meluap2 aku rase.. rase nak tumbuk2 je durian uh.. tapi cakap aje, tak buat betol2.. gila kau, nak tumbuk durian? pegang pun da nak melolong, ni lak nak tumbuk.. waklu!!~ haha

aku tak salahkan diri aku, sebab da lama tak wat aktiviti tu.. kat tempat aku belajar tu tade durian bai.. logik r aku jadi macam tu.. sebelom aku pegi dulu, jarak 1km pun da nampak durian yang luruh, tapi skang.. kena tunggu durian jatuh atas kepala baru leyh cari kot .. hak3..

kesimpulan, melahap durian memang best.. hahaha=p
bai~

motif.
1. saje nak eksen ngan kenkawan aku kat sana bahawa aku da makan durian.haha.
2. nk cakap aku tak tido lepas subuh.soleh tak?
3. teruja dapat tengok pacat.nasib baek tak bawak dslr je.rindu pacat.hak3

Thank you for reading this entry !

45 comments:

I n n z said...

aku rase mcm aku plak yg kene cacat penglihatan bace motif ko tuh. haha ~

ko pengemar tegar durian eh ? xD

adrinaqamarina said...

ejaan dye yang betol tengahari...
=))

eh part yang bawak sabit tu seres na gelak sorang4...

sile la tumbuk durian kalo mau jari anda rabak...hehe~ t balek egypt...bukan je cacat penglihatan tapi....

sedapnye durian! ta sabar na balek ne weyh,.,,huhu~

eh mne gambar laen?takkan durian ke?

kembatolo™ said...

innz.
ko cacat eh?ke rabun warna?haha

tade la sangat..bese2 je..haha

kembatolo™ said...

adrinaqamarina.
ye eh?tengahari..tengs~ lupa sebab da lam tinggal..haha

gelak jela..tayah r nak kontrol2..duk sesorang je kan?

cacat jari?tolong habeskan..haha

nak gambar ape?pacat?hahaha..tade gambar.tak bawak kamera..ngaa~

Anonymous said...

sempena ngan entri ni ade 3 bende nak komeng:

tak makan durian tp makan budu durian.

lemah tol ngan haiwan2 lembik ni.. tambah2 katak.. pacat ok sket kot sbb die tak lompat2..

nak tanye.. penah makan nasi belauk kak wok tak? mane lagi sedap dr durian? ;p

kembatolo™ said...

anonymous.
3 je?apsal sikit sangat..bagi r seploh ke..patblas ke, baru syok nak balas..haha

budu durian?ade ke?bukan budu ikan bilis ke?hahaha..tempoyak la ni??

kat sini pacat melompat yep..patut geli lebih2..hak3

sedap nasi free lagi..hahahaha

makdara terdiva said...

sekarang blom tiba musim durian kt kg hahak..
sekarang jd tukang sapu daun durian jer tiap2 hari.. :P

I n n z said...

nak kate rabun warna, aku lepas ujian berkomputer tyme amek lesen tuh.
hahaha ~

eh, besh plak lagu kat blog ko neyh.
jiwang derr xD

Anonymous said...

nak suruh komen banyak2 buat laa entri panjang lebar.. pastu letak fakta2 yg memusykilkan yg memaksa minda berkata2.. hehe..

bukann tempoyak.. tempoyak tu cam masam2 sket.. ni durian fresh letak cili letak budu.. kat jerteh takde ek? meh makan kat kg ambo.. haha..

eleh.. tak takot.. pacat melompat takpe.. jangan manusia melompat2..

asyik nak free jek.. tau laa kemba.. beli satu percume satu.. ;p

p/s: cantik no LALU|LALANG skang ni 007077 1 makhluk sedang mengeja.. hehe

kembatolo™ said...

makdara terdiva.
aik?sapu daun?pokok durian depan umah eh?bestnye..tunggu jatuh atas kepala..haha

kembatolo™ said...

innz.
lorh..tyme amik lesen memang nampak..lepas dapat lesen baru jadi buta warna..haha

ko nak cakap aku jiwang la nie?huh!~haha

kembatolo™ said...

anonymous.
amik r no tu..wat teman tdo malam ni..tapi jangan ngigau lak t..haha

anOOan said...

kat fakulti ku ade ladang durian. so bile sampai musim kami ni si student2 sanggup melepak di sekitar fakulti siang malam berebut dgn pak gad utk mendapatkan durian2. persekitaran pembelajaran yg sangat menyeronokkan kan.

I n n z said...

aaa.
ye ar kot.
haha ~
jiwang derr.
hehe xD

kembatolo™ said...

anooan.
iye ke weh?da tu, ade tak yang bermalam kat situ semata2 nak tunggu durian jatuh?kalo wat macam tu mesti best..hehe

kembatolo™ said...

innz.
aku tak jiwang pon..haha

Anonymous said...

tp kalau tdo cuci kaki, amek wudhu, n baca doa tak ngigau kan? iAllah.

Kimmy said...

oh oh.. durian..slurp..

ada sebatang pokok durian kat blakang rumah.. tak tau la tahun ni dia berbuah ke tak..

oh mungkin tak sebab tuan dia takde kat rumah.. nanti tuan dia balik berbuah la kot.. haha!

XD

reen_sofee said...

weh!
bak aku sebijik!
hahah

SuMa Sweet said...

nak skit durian tu..semalm sempat mkn pengat durian jer..hua8

kembatolo™ said...

anonymous.
mungkin.tapi kalo ngigau gak,tak mustahil kan..?haha

kembatolo™ said...

kimmy.
kalo tuan dye balik pun takkan berbuah gak..sebab tuan dye tak penah makan pun..kan kan?haha

kembatolo™ said...

reen sofee.
ko nak ke?memang bnyak pun biji aku simpan..semata2 nak bagi kat ko..hahha

kembatolo™ said...

suma sweet.
pengat pun tape la..bersyukur sikit..pengat durian pun durian gak kan?haha

Anonymous said...

kalau ngigau gak, 2 jek laa kemungkinan.. 1.petunjuk Allah atau 2.telunjuk syaitan(kalau doa tak ikhlas).. ish.. Nauzubillah..

nur hidayah isa said...

nk durian gak..meh share kat sni skit

Kimmy said...

huh? ape lak tak makan? dulu hantu durian kot.. ahahaha..

kembatolo™ said...

anonymous.
betol3..

kembatolo™ said...

nur hidayah isa.
boley je..nak bape bijik?tauke durian ni..haha

kembatolo™ said...

kimmy.
aik?hantu durian pun ada ke?hantu ni kaco orang tak?hahahaha

kasih said...

motip ko cerita pasal bapak sedara sabit?
hahah..nyaris2 aku tertipu.
memang tengkorak hang! keh3..

I n n z said...

update la weyhhhh.
aku nk spam kotak komen laen plak.
xD

kembatolo™ said...

kasih.
yang tu tade motip..
sesaje cerita..haha
sori la~~

kembatolo™ said...

innz.
nanti la..tengah taip nie..haha

Anonymous said...

jangan lupe tuka lagu skali.. hehe ;p

Kimmy said...

hahah.. tak, tak.. hantu ni tak kacau org.. hantu ni kacau hantu lain jek..

alalalala~

kembatolo™ said...

anonymous.
da tukar da.~

kembatolo™ said...

kimmy.
fuh..!selamat!haha

Anonymous said...

lagu ape ni 'dheney' jek nih? hihi

kembatolo™ said...

anonymous.
dheney ke?hahaha

Anonymous said...

macam tak cukup nafas nak nyanyi.. lemah semacam.. sixth sense ke?

kembatolo™ said...

anonymous.
bukan.ni ada band..style dye ceni lah..haha

Anonymous said...

owh.. ada band.. haruskah ku mati? yg lagu tu ek? lagu tu sedap laa.. susah nak bezekan, sbb suara macam ni dah sangat banyak..

anOOan said...

well ofcz. kami menunggu di sana sampai subuh. kenangan terindah!hee

bakal cekgu BM said...

ejaan dah betol daaa,,
kena ade jarak doe,,,
kalo tengahari...bila dipisahkan,,,tengah ari,,,mane bole g2...mcm keretapi gak..kereta pi....jadi ejaan2 gini,,kena jarak wey....huhuhu...tengah hari...kereta api...beres...sumber..lec2 kat ipg kota bharu,,,

Related Posts with Thumbnails