14/06/2010

padan muka..kan da kena tangkap!!

assalamualaikum.. ari ni hari ahad.. dan hari ni jugak idung aku wat problem.. dua2 lobang idung aku tersumbat.. dan keadaan ni memaksa aku bernafas melalui mulut.. tapi tu ok lagi kot.. tak rasa seksa sangat.. tapi, yang jadi masalahnya, ada cecair keluar dari idung aku.. tak benti2.. da macam air hujan nie.. setitik demi setitik jatuh.. penat r nak kesat.. last2, aku hambik tisu, biar je cecair tu menitik.. padan muka, nak menitik sangat.. hahaha.. korang jangan ingat tu hingus yep, sebab aku bukan budak hingusan.. haha.. *tolong jangan imagine*

adakah ini kesan dari perubahan cuaca dari egypt ke mesia? idung aku tengah sesuaikan diri ngan cuaca mesia kot.. harap2 macam tu la.. aku tanak terus ceni.. sangat seksa ko taw!!~

semalam umah nenek aku a.k.a umah arwah atuk aku wat tahlil.. kenal ke tahlil tu hape? penah pegi tak? kalo korang yang duk kat bandar mungkin jarang pegi majlis2 ceni.. kan? ktrg kat kampung biase r pegi.. tiap2 ari ade.. kadang2, semalaman ade dua tiga tempat kena pegi.. semata-mata tuk tahlil.. penat gak la sikit.. tapi bukan penat ber'tahlil' yep, aku ni penat makan.. ye r, lepas tahlil dorang bagi makan.. FREE!! tayah bayar.. kalo makan ringan2 tape la, senang je nak telan, tapi apakan daya.. dorang hidang kfc. mcD. pizza. dan macam2 lagi.. rugi r kalo tak pegi.. haha.. *tipu*

lepas tahlil umah atuk aku tu, ktrg anak beranak, sepupu sepapan, sedara-mara kumpul depan tv ramai2.. korang leyh teka tak tuk ape? haha.. cepat la teka.. aku bagi 3 saat je.. 3, 2, 1.. ok! dah!! masa tamat..! ktrg kumpul tuk tengok bola la bai.. kan musim piala dunia neyh.. raikanlah bersama keluarga!! rapatkan hubungan melalui bola sepak.. tengok! sape cakap bola sepak tade kebaikan? sila boo diri sendiri.. ngeh3!

masa ktrg tengah khusyuk dan tawadhuk tengok bola sambil membebel kat pemain nigeria semalam, datang r sekor makhluk yang tak diundang.. dah la badan itam, pastu ade jalur putih lak.. nak kata lawa pun tade la lawa sangat.. tapi setiap ciptaan Allah ade kecantikan yang tersendiri.. jadi, taley la nak kutuk lebih2.. haha.. lepas makhluk tu masuk lam umah, kecoh jap umah atuk aku tu.. sebab ramai budak2, dan budak2 jugak la yang wat kecoh..

then, ktrg pun tangkap r makhluk tu.. pastu taruk  lam sangkar.. padan muka, sape suruh masuk lam umah.. ingat ni umah bapak sedara ko ke? taw tak makhluk hape? jawapannye ada kat bawah.. haha..

sekian! entri sampah kan?
assalamualaikum..

burung ape? burung murai!!~

jangan nak pandang yep.. saya pemalu.. haha
Thank you for reading this entry !

18 comments:

I n n z said...

nfs gune mulut, mcm ikan jeh . hoho xD

Anonymous said...

owh.. sangat terbayang ye part 1st paragraph.. tp ade gak terpk idung berdarah kepe...*imaginasi diluar jangka*

Yuni Aisyah said...

selesema la dia..cian..
tp lg cian kt burung murai tu sbb kne tgkap..jge baek2..kalo x elok dilepaskan je..

I n n z said...

eh, sempat lagi burung tuh pomot naughtytwin ek ?
lalala ~

aisYahzaCk said...

lepas kan je burung tuh..kesian kat die..seksa oo dalam sangkar..pe kate tukar position..kamu dok dlm sangkar..die dok luar?

kembatolo™ said...

innz.
tengah try la ni..susah jugak nak jadi macam ikan..kena duk lam iar dulu kot..haha

kembatolo™ said...

anonymous.
eh eh..bahaya tu..imaginasi luar jangkaan boleh bawa maut..tengok tak final destination?hahaha

kembatolo™ said...

yuni aisyah.
selsema ke?tataw la plak..da lama kot tak selsema..haha..
memang nak lepas pun..tunggu 2,3 ari je lagi..hehe

kembatolo™ said...

innz.
bukan naughtytwin je sbenanye..dye nak promote gak blog ko..tapi tak hafal url..taley nak sebut..haha

kembatolo™ said...

aisyahzack.
eh tanak r tukar tempat macam tu..ape kata kalo ko je yang tukar ngan dye..nak?hahahha

shimBa said...

salam..

komen pertame..
blog nih klaka! fun! dan ilmiah..
trus an!..hehe..

kembatolo™ said...

shimba.
salam.

reply kpd komen pertama..haha
insyaAllah~

starzieti said...

kesiannye burung tuh..muke cam mx simpati je..hee

reen_sofee said...

die pon nak tgk bola skali tuh!
ko neh!

kembatolo™ said...

starzieti.
haah kan..mintak simpati tapi sebijik macam awk..hahaha..

kembatolo™ said...

reen sofea.
mana boley,bola tuk manusia je..dye tu burung..kena sedar diri la sket..hak3

I n n z said...

eh ta yah pomot de.
kang aku pemes mcm ko shh plak.
tanakkk !!
hehe xD

kembatolo™ said...

innz.
banyak la ko aku pemes..
ntah pape je..hahaha..

Related Posts with Thumbnails