25/11/2010

OMG!

Tersebut kisah seorang teruna yang baru je sampai ke satu tempat. Dengan machonya, beliau pergi ke kedai untuk membeli sedikit barang. Berikut adalah perbualannya..


Teruna : Pakcik, bak sini gula sekilo.

Pakcik : Orait! kejap eh. Pakcik datang ni. (sambil bawak gula di tangan)

Teruna : Hurm. Berape?

Pakcik : Macam biase.

teruna : Oho.. Nah~ (sambil hulur duit LE5)

Pakcik : Erks! (sambil angkat kening)

teruna : Hah?! tak cukup ke tu?

Pakcik : Emm. (sambil angguk kepala)

Teruna : Nak kena tambah berape lagi nie?

Pakcik : LE 1.

Teruna : Gulp! Kejap ye pakcik. Saya bawak LE 5 jek. Kena pegi amik duit dulu.

Pakcik : Ok. Pakcik tunggu.

Teruna : Gilak vavi. Sekilo gula LE6. Minum air kosong jela aku pasni(dalam ati).*sigh*


Kalo aku tahu ceni, baek aku penuhkan 80kg bagasi aku ngan gula jek. Dem dem! Before balik dulu, tak sampai LE4 pon.. Tambah lagi dem! HAHA.

dalam kenangan. gula mesia. hak3

p/s - tolong klik nuffnang banyak banyak boleh tak? tolong la.. nak wat beli gula jek. pelisss..~ T_T




*RM1 = LE1.7
Thank you for reading this entry !

54 comments:

anymz said...

mahalnya...

mia said...

LE 1 = brape RM?

Ummu~Ishak said...

mak aihh. skang dah le6?
tak silap sebelum akak balik dulu tak sampai le3 pun

I n n z said...

minum air tawar jek lahh pasni .
baek untuk kesehatan . HAHA !

Anonymous said...

teruna 2 msti ko kn din...haha
LE1= RM??
sabor je la ek...mnum air masak je la pasni ko n twin 2...hehe

CIK FAFAZ said...

nk kami di mlysia tlg pos kn gula tak?
haha.
:)

nabilah_2908 said...

mahal nya...tp ok juga...tk elok sngt minum or makan yg manis2... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
CIVIC-MINDED

mizzhazzi said...

LE1=RM0.59

syarifah radiah ibrahim said...

mahal oi mahal~
takyah makan gula
barulah sehat
haha

Anonymous said...

haa.. boleh elak kencing manis n obesiti laa ceni.. hehe..

Nur said...

asal kat sini 5LE je...hahah....kesimpulannya jgn dok cairo

Farah said...

minum air suam je la . elok untuk kesihatan =]

miya said...

siyes ke da jadi le 6? bapak gile arab nih!!

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

air putih is better than air manis.. air putih= air masak:) tak pyh pakai gula jimat sikit.. haha

chentaMAYA said...

nak gua tlg poskan gula x? hahaha. kasi lah alamat lu ke. no telepon lu ke. kah kah!

;p

Kimmy Ai said...

ooohh, sume benda kat egypt naik harge lah.. tensen aku.. grr~

Mama Kembar said...

Salam,
Saya suka blog awak la!

http://mamakembar3.blogspot.com/2010/11/saya-suka-blog-awak-la.html

:-)

kembatolo™ said...

anymz.
kan? keshian kitorang kat cni.. wuu~

kembatolo™ said...

mia.
kejap2, kne bukak currency converter dlu..
okeh..LE1=RM0.54

kembatolo™ said...

ummu ishak.
sebelom saya balik tak sampai LE4 pon lagi..
uwaa~ T_T

kembatolo™ said...

innz.
aku tape je.. bukan macam kau.. meroyan r kalo tade air manis..haha

kembatolo™ said...

anonymous.
aik? aku teruna lagi eh?
haha.. mmg pon.. air masak baek tuk kesihatan.. kehkeh

kembatolo™ said...

cik fafaz.
betol ke maen2 nie?
okay! dah taw maen2.. tayah la.. wakaka

kembatolo™ said...

nabilah.
tapi tenaga perlukan gula.. cane tu? hoho

kembatolo™ said...

mizzhazzi.
pergh!! baru bukak converter ke? =P

kembatolo™ said...

syarifah nadiah.
aish! terbalik tu..
nak sehat kne makan banyak gula.. baru cepat gemok!!~ haha

kembatolo™ said...

anonymous.
tak risau kne anorexsia ke? wekk~

kembatolo™ said...

nur.
kat sini tu mne?
bia betol LE5.. nak g borong nie..
cakap cepaaattt!!

kembatolo™ said...

farah.
eceh! ni fakta dari bakal doc ke? hoho

kembatolo™ said...

miya.
aik? dop taw ag?
dop ajim beli gula ko? adoy!!~

kembatolo™ said...

fifiey.
da tu, taley la nak minum air kaler2..
tak best kot~~ 0_o

kembatolo™ said...

chentamaya.
ni mintak maen2 ke betol2?
hish!! no belom beli ag.. t dah ade no, gua nak lu kirim betol2..
berani? hakhak

kembatolo™ said...

kimmy.
ape lagi yang naek? boley tolong listkan tak?

kembatolo™ said...

mama kembar.
thanks akak.. kembatolo ade dalam list akak.. hehe

mia said...

owhh..rm3 lebih la duit m'sia..agaks mahal...hehe..next time blik, bawak dua 3 paket masuk beg..tak muat sorok kat baju..hehehehee

mia said...

owhh..rm3 lebih la duit m'sia..agaks mahal...hehe..next time blik, bawak dua 3 paket masuk beg..tak muat sorok kat baju..hehehehee

kembatolo™ said...

mia.
next time balik habes study dah kot..
hahaha.. insyaAllah

Farah said...

Bila pula saya nak jadi doc ni ? Salah fakta =p

I n n z said...

tak pasal lahh weyhh .
aku ag suke minum air kosong jek ;D

Ciklinn said...

jauhi kencing manis.. sbb tu pakcik mintak duit lebih hehehehe

puteri cahaya. said...

first time dtg sini dr blog mama kembar 3. cari2x chat box xjumpe.. so, drop comment la.. follow sekali.

kembatolo™ said...

farah.
eh? bukan doc ke?
ni cane boleh silap ni..
aiyo~ buat malu jek.. hahaha..

sori la.. tp rase macam da betol..*tanak kalah* haha =P

kembatolo™ said...

innz.
kosong la sangat~ wekk! haha

kembatolo™ said...

ciklinn.
pulak.. nak lebih bape posen? haha

kembatolo™ said...

puteri cahaya.
mekaseh mekaseh sebab sudi datang sini..

memang sengaja tak taruk shoutbox..
nak suruh drop komen.. hehe..

mekaseh lagi skali.. wee~

Cik Moon said...

minum air masak jer laa.. jimat sket duit nak beli gula..ngeee~

::Nurul:: said...

haha..betul2..minum air kosong je la...kurgkan gula tambah kesihatan....^_^

skieyn said...

kurangkan gula dlm makanan..

kembatolo™ said...

cik moon.
takkan hari2 nak minum air masak jek?
tade feel ah.. haha

kembatolo™ said...

nurul.
tambah gula, tambah berat.. best jugak tuu.. kehkeh !

kembatolo™ said...

skieyn.
dalam minuman takpe la kan? haha

Anonymous said...

same je la lam food or drink...kne krgkan gk...xbek tok ksihatan...mnum je air kaler2 yg xdak gle...ltk warna je lam air 2...boleyy??? hahaha

Kimmy Ai said...

sume benda lah yg naek! batotis bil lahma kat arabiatta pun naik lima puloh qirsy! grrrr~ makanan kat kafe gamaah pun naik harge jugak. isk~

ciDut ciPut said...

barang2 kat mesir mmg dh naik harga..hari tu masa mula2 smpi pun terkejut jgk tp terpaksalaa terima hakikat ;))

Related Posts with Thumbnails