26/11/2010

terpacak kat hidung sendiri


Assalamualaikum. Sempena dengan hari jumaat, terima la tazkirah berbentuk gambar buat tatapan korang semua. Masing masing boleh pikir, tadi masa semayang jumaat, berapa sangat yang korang derma kat masjid? Jangan persoal pasal keikhlasan, tapi tanya kesanggupan yang kita sanggup beri. Jelas menunjukkan betapa kedekutnya kita. Ye tak? Derma tuk rumah Allah pun nak berkira. Setakat RM1 je ke yang kita sanggup? Haji bakhil ah kau bhai..!! Kalo Allah buat macam tu kat ko cane? Berkira tentang nikmat yang Dia anugerahkan kepada kita. Sah sah ko dah tak bernafas atas dunia nie. Kan? Jom muhasabah~

Khas untuk diri sendiri. [-__-]



*credit to http://ceritafb.tumblr.com/
Thank you for reading this entry !

30 comments:

::Nurul:: said...

klakar..tapi besar pengajaran die...

..hizamirahim.. said...

hehe.
XD
aku pun.

Anonymous said...

kirim salam pada izwan. ok?

sekuk tawa said...

haha..aku guno doh cito ni wat modal ngaja..ehehe..seghiya tu tehey doh tu din..halu wi samah..parok lg...keno plok dale bank ado 100k...pi gak samah pon kigho

En iLham said...

huhu.
sadislah yang seposen tu

terkena kat aku balik
huhu

syarifah radiah ibrahim said...

gedebuk kena kat diri sendiri

*terima kasih untuk peringatan~

kembatolo™ said...

nurul.
tu r pasal..masing masing amik wat pedoman.. =)

kembatolo™ said...

hizami.
sama ah kite. wee~

kembatolo™ said...

anonymous.
okeh.. tp nak cakap sape dari sape?

kembatolo™ said...

sekuk tawa.
kalo nk wi samah pon berat, dop haw la..
maggi pon mahal ag.. haha

kembatolo™ said...

en ilham.
wahaha.. terase jugak ea?

kembatolo™ said...

syarifah.
fuiyo..~
gedebuk eh bunyi dye?
besar sangat tuu.. haha

mekaseh mekaseh!!~

Anonymous said...

ckp jek dr anonymous.. kalau dia terer mesti dia tau... wakkaka

Farah said...

Kelakar , tapi penuh makna tersirat =]

d_LA said...

tu kalo ade yg bwk duit tuk derma..ade yg langsung x bg..huhu..lbh tragis kalo x g msjid langsung..huhuhuhuhuhuhuhu..

I n n z said...

ouhhh.
kauu, pilih kasih ehh.
aku suh kim slm kat izwan tanakk.
org lain nakk..

pilih , kaki ke tangan .
HAHA !

Yaty said...

TEPUK DADA TANYA SELERA &
UKUR BAJU KAT BADAN SENDIRI la jugak :)

kembatolo™ said...

anonymous.
erks~
memang name kat ic anonymous eh?
aiyo~

kembatolo™ said...

farah.
haah kan.. semoga jadi peringatan tuk diri sendiri.. =)

kembatolo™ said...

d_la.
eh eh.. terase la pulak..ekeke
=P

kembatolo™ said...

innz.
ble pulak aku sampaikan?
tade ponn.. wekk!

aku minat siku..
wakaka

kembatolo™ said...

yaty.
ehehe.. sama2 pikir tuk diri sendiri..

Anonymous said...

kat ic - fulanah bt fulan :P

takpe laa.. kirim salam jek pun.. x dosa kan? lagipun ringan.. ingat nak kirim gula.. tp kang berat sangat plak.. nanti kene charge plak kat epot.. heuheuheu~

Heidi Shafiq said...

haha.. renung2kan.. :)

Akmal Baharuddin said...

eh.eh.ade kembar la.suke sangat2 tgk kembar nih.dengan harapan esok ade baby kembar.ngeh2.

kembatolo™ said...

anonymous.
insyaAllah..
tp kalo nak tolong pos gula pon oke jugak.. wakaka!

kembatolo™ said...

heidi shafiq.
jom renung sama2.. ekeke

kembatolo™ said...

akmal.
erks~
malu tetbe.. haha..

t nk anak kembar, cari husband kembar taw! haha

mia said...

uikks..ade ke id mcm ni kat FB..hahaha..thanks 4 sharing dis..menarik gile..but mmg betol kan..adat dunia zaman skrg..huhuh

Anonymous said...

penah dengar org ckp.. kalau kawen ngan kembar kebarangkalian utk dpt anak kembar tak banyak.. tp if nak anak kembar, kawen ngan org yg dalam adik beradik dia ade kembar.. so.. if nak anak kembar, xleh laa carik kembar.. hehehehe..

Related Posts with Thumbnails