08/10/2011

Cerita Kembar #3 : Jam Penggera

Kau kenal jam penggera? TAK? Ok Fine. Alarm clock lah weii. Hishh



Sekarang aku cukup hangin bila bangun pagi disebabkan oleh jam tu. Serius. Rasa macam ada gunung berapi aktif yang tengah tunggu masa nak meletus sedang menggelegak dalam diri. Mana taknya, setiap malam tidur pukul 2 pagi. Setiap malam ok, setiap malam! Buat apa selalu tido lewat? Eh tak perlu lah nak buat laporan kat sini ye dak? Cukup dengan aku bagitahu camtu je. Ok? hahaha.



Err.. Kau jangan cepat sangat buat kesimpulan. Actually aku marah kalau jam penggera tu ganggu tidur aku. Tidur sangat penting bagi aku. Lebih-lebih lagi bila masa tidur makin kurang, pastu bila tidur wujud pulak benda-benda yang merentap kenikmatan tidur. Stress bukan kepalang kau tahu? Stress orang datang bulan pun tak macam tu. Agaknye lah. Kehkehkeh.



Mesti kau cakap sebab alarm pun nak bising. Sape suruh set! Kan?



Cuba kau cakap camane aku tak bengang kalau terjaga sebab alarm kat henfon izwan? Kemain dia set tuptup aku yang terpaksa jadi tukang off alarm dia. Singgah jugak pelempang kidal aku ni kat pipi dia baru tahu. Waktu tu baru dia sedar hakikatnya bunyi alarm tu lagi pedih dari pelempang. Kbaii~




Thank you for reading this entry !

14 comments:

QERY HASAN said...

eh, keadaan kita sama. Aku jugak bengang dengan alarm henfon adik aku.. dia tak bangun2 jgak... tapi aku memang btol2 lempang dia sbb tk bgun.. -___-"

Unknown said...

kan.dia set jam dia.kita pulak yg tbangun.dia tidur lena je

Unknown said...

susuk nset dalam peti la

kokser kokdam said...

beli kat ku so, jam penggera tu..

Cik Pipi said...

ko amik alarm tu , letak kat telinga dia .

kaAka said...

same wif my sis...liat sgt nk bangun,time sahur lg teruk..boleh dia kata kami xkejutkan walhal xlrt dh nk kejut..uhuhuu

Nuruashia said...

hahahahha..nk slhkan jam pulak kn..siram air sebaldi bru tahuuu~

rosdud said...

Alarm clock Izwan? Izwan tu namo kembar tu ko? ;p

cik kiwi's said...

hahha.alolo tidur sesama...cute ngatttt.:P

anamizu said...

cecepatla cari KEKASIH HATI..
merayu supaya beliau je tlg kejut..
konfem syahdu tiap kali subuh die
tolong kejut ajak bangun solat ;)





luv,
cik ana

Faizal Fredley said...

sama lah cam roomate aku....set alrm tp x nak bgun...aku lak yg tersiksa....nak tolong off kan jauh lak..kena turun katil bagai...last2 aku amik henfon aku miskol jer no dia...terus senyap..senang..tp kalau jam loceng tu agak2 aku baling jer ngn bantal...insyaallah senyap...

Anonymous said...

ok.. sediakan air 1 baldi, campak alarm die dalam baldi kompon xkan bunyik lagi-.-" esok pagi die pulak jadi alarm ko suruh kaw bangun. kelass x idea aku. sekian-.-"

Umi Anaan said...

sy pon bengang ngan alarm roomate..buleh plk alarm die lagu slow..bkn set utk bangun tu, set utk mendodoikan lagi supaya tak payah bangun subuh..haiyoo

miya said...

kim salam iwe. haha

Related Posts with Thumbnails