05/08/2011

Kursus Fotografi di Kelantan

Assalamualaikum.


Kita tidak pernah diajar secara formal tentang ilmu fotografi. Maksud aku takde kelas khusus untuk belajar cara-cara nak capture gambar yang menarik tertarik kau memang da boom! Gambar yang bila ditunjukkan kepada orang lain, automatik mata dorang akan terbeliak seraya berkata, "WOW! CUN GILA GAMBAR KO AMIK!!". Barulah ada bibit-bibit bangga terisi di sanubari. Betul tak? Hahaha.


Jika ada sekalipun, mungkin untuk budak-budak yang masih belajar di sekolah menengah dan universiti. Bagi yang dah abis study macam aku ni camane? Hurm..


Meh aku hangatkan lagi. Kau ada DSLR. Beli beribu punya harga tapi basic nak guna kau tak tahu pun. Kau cuma reti tekan shutter je. Pasal brightness, aperture, colour, iso, angle etc etc langsung kau tak amik tahu. Lepastu bila gambar kusam, muram, gelap bagai, mula la mulut manghambur kata-kata kesat kepada diri sendiri. Kau rela kutuk diri sendiri kan? ishh~


Der.. Setiap benda atas muka bumi ni kau kena belajar baru boleh pandai. Bila namanya belajar, haruslah wujud seseorang yang dipanggil cikgu. Ye dak? Apa guna kau ada kamera canggih tapi tak reti nak guna? Orang lain amik gambar punyalah ohsem tapi bila time kau amik, gambar terus jadi kusam. Tahu kenapa? Ofcourse la sebab kau tak reti amik gambar. Sebab kau tak tahu! Ok panas telinga tak sekarang?




Actually aku nak amik kursus fotografi. Tapi syarat untuk amik kursus tu kena ada paling kurang 2 orang. Masalahnya sekarang, aku cuma ada aku sorang. Paham tak? HAHA. Maknanya aku perlukan seorang partner untuk join kursus fotografi ni. Jadi motif entry ni aku nak ajak sesiapa dari kalangan readers blog ni tuk join aku. Lagi ramai lagi bagus sebab harga akan jadi makin murah. Amacam? Berminat tak?


Tapi ada syarat wehh. Syarat-syaratnya adalah seperti berikut ;

1. Disarankan sesiapa yang nak join ni menetap di kelantan sebab kursus ni kat kelantan. Tapi tak bermakna orang lain tak boleh join. Boleh je kalau sanggup. Haha. Nanti ade pulak reader selangor nak join, tak pasal-pasal kena naik flight datang sini. Kan dah melampau jadinya? harharhar.

2. Lelaki or perempuan aku tak kisah. Kalau lelaki boleh wat geng. Kalau perempuan, boleh buat kapel. Err? Ok abaikan. hehe. Tak kisah lah jantina apa. Nyah pun boleh asalkan kau berminat nak join pastu kau ada DSLR. Senang kan?

3. Duit secukupnya. Tapi jangan risau, kursus ni murah je. InsyaAllah semua mampu.

4. Butir-butir kursus.

Harga : Kalau amik kursus sehari, asas je. Tapi kalau amik yg 2 hari, sekali dengan level 2. Sehari rm180, 2 hari rm280. Kalau dapat 4 org, harga sehari jadi rm150, 2 hari rm250.
Tempat : Kubang Kerian, dekat dengan kfc.
Masa : Secepat mungkin. Bila dah cukup orang, bila-bila masa boleh kursus.

 
Tunggu apa lagi? If berminat, sila inbox fb aku. Nanti aku akan bagi no fon untuk memudahkan urusan. Aku serius ni. Harap korang pun serius. Lagi cepat korang respon, lagi cepat kita boleh kursus, lagi cepat kita pandai. Yeay!! Excited tak? kihkihkih. 


Sila cepat ye?! Okbai~

Thank you for reading this entry !

18 comments:

Fatin Syahira Ramli said...

uish kelantan jauh beno la yob haha.

Azah said...

berapa RM? kursus asas ke kursus apa ni?

hunnys~ said...

urm, kursus neyh bilo? klu samo nge cuti sekolah, ok jah,,
klu hari minggu biaso maybe susoh sikit,,

Unknown said...

kursus nih kat area kube kiye kay?dekat ngan skoloh kube kiye 1? ye dop?

Hizami Li said...

kelantan ?
alaaa...

Afikah Aziz said...

hoho iklan la ni,eh ajak la en kemba hehe :P

Raden said...

ok. takde dslr. fine!

Hafizin Jamil said...

din..bayar yuran aku..aku g slaluh teme mum..hak3

Unknown said...

alaa...best nye..
dh dkt kt usm kbg krian dh ni..
tp sygnye sbuk ngan prktikal..huhu

cahaya kemuliaanku said...

seyes sgt berminat. tp, ..tgk lu cemana. ambo pikir2 lu pok cik jagung. tp, seyes bes, tu...

Sunah Sakura said...

nakkkkkkkkkkkkkkk..tapi takde dslr n tak duk kelantan...errr...

syakirahmn said...

dua tiga kali dah join kursus fotografi,tapi tak memberangsangkan tak kasik kesan pun T__T

Nurul Qalysa said...

sya org kelate tp lani sya duk peneng hrmmmm

Aiman Nazirmuddin said...

salam ramadhan

Gurl Runner Kota Bharu said...

wawawawaw.
menarek dooh doh tu. tp gak aku dop minat. hehe

hok minat nyo area tuh dkat doh ngan umoh. nati klo mari cni ello! ello! la ye. hehe :p

Qaseh Dalia said...

jerteh xdop ko..ngee xde dslr pulak dah .. alaa terlepas jd kapel..ok abaikan

Anonymous said...

kfc k.kerian joe.???meh aq g jlan kangki....

SITI NUR AMIRAH said...

ahha. kenapa la tak jumpa blog abang nih dari dulu lagi. haha
jomm abang jomm (:

Related Posts with Thumbnails