13/08/2011

Aku Tahu Kau Cantik

Pesanan buat kau yang berpakaian seperti telanjang ;


"Aku tahu kau cantik. Aku tahu kau lawa. Aku jugak tahu kau memiliki bentuk badan yang menawan. Menggiurkan. Tapi boleh tak kau pakai elok-elok? Perlu ke kau tunjukkan susuk tubuh kau kepada orang lain? Perlu ke kau tayang setiap timbul dan tenggelam yang wujud pada badan kau? Tolonglah pakai pakaian yang sopan. Kalau kau tanak tutup aurat sekalipun, sekurang-kurangnya pakailah sesuatu yang tampak sopan untuk dipandang. Manis untuk ditatap. Ni bulan puasa. Takkan kerana kau, pahala puasa orang lain turut sama terkurang? Please.. Jika kau tak sayangkan puasa sendiri, tolonglah jangan rosakkan puasa orang lain. Aku mintak tolong ni. Kau boleh tolong kan? Aku harap sangat. Aku tahu kau boleh. Terima kasih =)"



Hijab clothing in Dubai
macam ni terus lagi bagus. kehkehkeh

 
Thank you for reading this entry !

23 comments:

saperakue said...

terima kasih atas nasihat.. take note =)

maya anis said...

ummmm......................entahlaa, no komen

Jo Qusary said...

itu gambo orang ke antu selimut tu...?

cik_nini said...

hmm, nice ;)

Raden said...

terase. grr

Sunah Sakura said...

bahekkklahhh...! :D

Maya Lisa said...

itu burka. bukan selimut. =,='

bagi Maya,cantikkk orang yang berpurdah... maksud cantik tu besar. Maya walaupun tak bertudung labuh separuh telekung, tapi sy ade niat, dari duluuu. untuk diri sendiri, dan orang yang sy hormati.


perempuan tu cantik... tapi, yang mahal itu sahaja, tahu menghargai diri sendiri. dan, orang yang kasihi diri nye.

panjang eh ? Sori ^^

aidabeelicious said...

part ni paling suka. bagus lelaki tegur,sekurang-kurangnya kita tahu apa yang mereka fikir pasal kita ;)

Maya Lisa said...

betul tu aidabeelicious. kite suke melawa, tapi kite tak tahu pulak ape efek kat lelaki ni... rupe-rupenye boleh bawak mudarat. kite buat je lah ape yag baik untuk dua dua pihak.

thehii ^^

hiro said...

maaf..saya tak boleh pakai tudung..arap awak faham..


heee...hormati org puasa ye gugurlzzz.

Nurul Iman Rosman said...

betol betol.

same2 kite jage pemakaian dan perangai kite ye ;)

NuR AmIrAh bInTi YuSOF said...

betul2....=)

masturah idrus said...

Terima kasih sebab cakap aku cantik. hehe

Nur Fatin Nabila Zeeyan said...

:)

F.H.'s said...

:))

starzieti said...

semalam aku pegi pasaraya aku nampak pmpuan nih cantik giler. pakai tudung. kire klo laki tgk mmg tak kelip mate ah. tapiiii baju die ketat giler, tudung singkat. nampak segala bentuk. haih !,-.-

Umie Artoqiemie said...

cantik!! ^__^

Qaseh dalia adelia said...

baiklah bro =) hehe ..
teringin nak pakai purdah ..tapi kejar amalan dulu hik2

butterflyana said...

Nasihat khas untuk wanita kan?

Baiklah. Terima kasih atas teguran.
Pergi mengajar pakai purdah terus lepasni. hehe..

:)

Ain Zulaikha said...

baiklah :)

hanim Nabilah said...

yg cantik tu takkan selamanya~pinjaman dr pencipta...kalo ada kesedaran pinjaman tu akan dijaga sebaik2nya,ditutup sesempurnanya

syukran wat entry ni..moga tertusuk dalam hati insan2 yg terlupa,terleka,tak tahu dan seangkatan dengannya~

Bidadari Besi said...

assalamualaikum...

mohon share ye...(^^,)

❖❖❖ Qaz ❖❖❖ said...

As-salam...

Budak2 kecil sekarang pun dah tak takut dengan wanita yg berpurdah. Siap senyum2 padahal dia tak nampak pun kita senyum. hehe

Jadi, kenapa budak2 besar takut dengan wanita berpurdah? ;)

Related Posts with Thumbnails