29/03/2011

ko sanggup?

Dua beradik sedang leka melayari laman sesawang facebook. tiba-tiba mereka terpegun dengan satu gambar.

Si adik : weh, ko perasan tak ape yang aku perasan?

Si abang : perasan, bau kentut kan? kentut aku la tu. haha

Si adik : bukan lah! takde bau pon. ni haa ! gambar minah ni. cun tak?

Si abang : wow ! cun gila ah, tapi sayang.

Si adik : apsal pulak sayang?

Si abang : sayanglah, sebab cun kan. kahkahkah

Si adik : gila. ingatkan sayang mende tadi. haktuih!

Si abang : sayang la, muka lawa tapi pakaian tak reti nak tutup semua. kesian laki dye nanti.

Si adik : tu la pasal, ingat nak masuk lam list calon tapi cancel ah bile ceni. hahahaha

Si abang : aku pon ! tak sanggup aku jadi pak sanggup dosa bini nanti. dosa aku pon dah tak tertanggung. astaghfirullah.

*****

Dosa setiap perempuan itu ditanggung oleh 4 lelaki. bapanya, adik beradik lelakinya, suaminya, dan anak lelakinya. jadi, agak2 ade tak laki yang sanggup jadi suami tuk seorang wanita yang tak pernah reti tuk menjaga maruahnya yakni auratnya? hurm.. tak suruh jawab, pikir je. hehe. ok bai !


Thank you for reading this entry !

7 comments:

miya said...

alhamdulillah~!

Arm_mj said...

=) x salahkan..kalau cuba ubah dia ke arah kebaikan..dpt bergnda2 pahala..dpt cantik..dan isteri solehah yg dibentuk oleh kamu

Eyra. said...

Alhamdulillah Eyra tak camtu :)

Rara Farah said...

alhamdulillah..
masih mengekalkan nilai dan tatatertib ketimuran..

diana said...

bagus la kalau semua lelaki fikir macam kamu ..
sebab akak tengok sekarang ni ramai lelaki yang tak kisah pun nak ambik pompuan seksi buat bini..lagi ketat lagi bagus..siap kenalkan kat kawan2 lagi..bangga la ada awek seksi..
hehehe..
yang si pompuan memang dah kurang didikan..dapat lak suami yang tak reti mendidik..abis la...!!

Bella Ayub said...

tengah pikir la ni ........

♥simply me♥ said...

yang tengok tu macam mana pulak ;p

Related Posts with Thumbnails