13/01/2011

Lu pernah naik sampan?

Memula, adalah chantek molek tuk wa bagi salam dulu buat kalian semua. Assalamualaikum! Lepas tu, baru boleh nak citer seribu satu kisah pon. Sekurang-kurangnya, tiap kali lu orang baca blog ni wa balas dengan mendoakan kesejahteraan lu orang. Ye dak? Memberi dan menerima right?



Okay. Sampan. Baca betol-betol bahawa sampan tu bukan bot yang ade enjin. Beliau hanyalah sampan yang tak guna pape melainkan pendayung. Bebal jugak wa eksplen cenggitu, dah nama sampan mesti la takde enjin. Hahaha tuk diri sendiri nasib takde cikgu BM dekat sini mati wa kena cekik nanti. Kih kih kih.



Seingat wa, pengalaman pertama wa naik sampan sungguh mencemaskan ibarat kacang lupakan kulit. Eh, kenape macam tak sesuai? Lantaklah ! Haha~ Sebenarnye, sebelom naik sampan tu wa buat kegiatan haram yang salah di sisi undang-undang negara hiburan ni (haktuih!) dengan melintasi sempadan melalui sungai golok. Lu orang kenal sungai golok? Kalo siam dye panggil sungai kolok. Pfft! Burok benor bunyinye kan? Hakhakhak. Harap takde orang siam yang baca belog wa skang. (v_v)



Gerak ke sana lepas subuh lagi seiring dengan bunyi cengkerik memuja pencipta alam. Subhanallah. Wa dan 3 orang member termasuk kembar wa melangkah pagar asrama tanpa segan silunya lantas terus menapak ke bus stop dan seterusnya menuju ke jajahan rantau panjang dengan girang. Gilak. Dahla pasport tak bawak kemain nak pegi siam. *geleng kepala*



Sampai kat sempadan yakni tempat naik sampan tu, membe wa yang dah banyak kali pegi sana ikut sungai ni selamber suruh wa naek sampan. Diulangi, membe wa YANG DAH BANYAK KALI PEGI SANA IKUT SUNGAI suruh wa naek sampan. Ayie nama dye. Wa pon HAH?! SAMPAN?! Ape kelas sampan apesal takde speedboat ke jetski lagi kacak. PUI punye alasan padahal penakot nak duduk dalam sampan yang terumbang ambing dipukul ombak sungai. *Saje kasi metafora melangit sebab nak bagi imagine yang sangat ngeri. Hahaha.*



Sejujurnya, sepanjang wa kat dalam sampan tu wa tak henti-henti mengucap mintak ampon dosa dengan Tuhan andai mati tak bawak dosa menimbun. Opps!~ Sepanjang tak sesuai, sependek lagi suit sebab wa kat dalam tu paling lama pon seminit. Hahaha.  Korang hape tahu? Reti gelakkan kite je. Kite tacing kang..! Sampan tu sangat menakotkan taw! Air dye kan, lagi seinci nak masuk dalam. Lepas tu, sungai pulak kite tak tahu dalam mana. Kalo kite jatuh cane? Kalo sampan terbalik macamane? kite tatot taw~ (euw yerk!)



Lepas ni tobat wa taknak naek sampan. Lu orang jangan nak berani sangat ajak wa naek sampan! Kalo speedbot or jetski wa takde hal. Fine! Wa penakot. Tapi dengan sampan jelah. Ekeke.



Okay bai! Tetibe wa seram bila imbas balik detik tu. Harharhar. Assalamualaikum.


lebih kurang ceni la sampan kite tu.. lagi sikit air nak masuk dalam sampan kite.. huu~ tatot lettew!
Thank you for reading this entry !

46 comments:

Misshy Innz said...

sejak bila izuddin reti taip entry geged ni ?
haha xD

itew tak shukew ar .
hak hak hak !

Farah said...

Setuju dengan Misshy Inzz .

itew tak shukew arr . Haha :D

Wan Zulqhairi said...

lu naek smpan.. gua penah naek tongkang!!! hahaa.. rakit pun penah..

sky said...

best wo0o nek sampan..nek rakit lg la tat0t..kaki tros cecah air 2 ha..huhuhu

GadisTerbilang said...

-_-"

NAIK RAKIT PENAH AH

IMANSHAH said...

pernah2 masa kecik tangkap udang

Ieda Al-Habsyi said...

tak naik sampan, berenang aje ;p

Afikah Aziz said...

kite pun pnh naik sampan mase kecik2 dulu....takut je,siap nangis2 lg hak3.... ;p

diana said...

berenang pandai tak??
takut sebab tak pandai berenang kot...

~syuQ said...

row row row ur boat..wkkwakaka

Ery Farieha said...

wa x penah naik
=.="

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

wahh, teringin nak dayung sampai ke tengah laut.. how i wish i can...

what? kembar smpai ke siam ke? sungai golokk eh?

Anonymous said...

ala.. ingatkn izuddin lg macho.. rupenye sy lagi macho sbb penah jek naik sampan mase banjir.. hahaha.. br nk ajak date naik sampan td.. xjd ah ceni... ekekeke... =p

[̲̲̅̅l̲̲̅̅y̲̲̅̅e̲̲̅̅a̲̲̅̅h̲̲̅̅] said...

err naik sampan yang tak berada atas air pernah la. hahaa.
kite dari tecik tak penah terdedah dgn kenderaan macam tu tau awak :( syian kan ite?

p/s: buat sampan kertas pastu letak dalam kolah tu selalu la kot.:P

Bella Ayub said...

sila tukar ganti nama diri.. wa lu tu macam tak sesuai dengan ko la zudin..ko kan ustz (^___^)
aku lagi suka ko pakai "aku"..

kembatolo™ said...

innz.
weh.. entri geged tu ape?
aku tak paham. siriyes!
hahahaha

kembatolo™ said...

farah.
alamak.
apsal komen gedik tetibe nie?
blogger wat hal ke? haha

kembatolo™ said...

que.
tongkang tu cane eh? lupe pulak.. haha.. rakit pon aku penah naek.. tehee~

kembatolo™ said...

sky.
naik sampan tak basah, kalo rakit kompem lencun ah.. kan kan?

kembatolo™ said...

gadis terbilang.
rakit lagi advance.. hahaha

kembatolo™ said...

imanshah.
erk.
ajak aku skali boleh?
tak penah merase tangkap udang cane..
huhu..

kembatolo™ said...

ieda.
eicece.. bukan tak reti berenang ke?
tipu la tu.. kannn? haha

kembatolo™ said...

afikah.
elele.. manje ni..
kite tak nanges pon... hahaha

kembatolo™ said...

diana.
eh eh akak..
saya reti berenang la kak..
takot tu sebab tak pernah naek.. haha

kembatolo™ said...

syuq.
hah? mne bot? mane? takde ponn~
kehkehkeh

kembatolo™ said...

ery.
tak pelik pon kalo tak pernah naek sampan..bas pon tak pernah, apatah lagi sampan kan? hikhik

kembatolo™ said...

fifiey.
boleh je kalo nak..
pegi sungai golok.. haha

kembatolo™ said...

anonymous.
umah ai tak banjir la nyah..so, tak pernah merase naek sampan..haha

rumah tak banjir lagi macho..hikhik

kembatolo™ said...

lyeah.
tak tetiyan pon.. wekk~
hahaha

kembatolo™ said...

bella.
baek lah cik bella. nanti wa tukar. eh, silap.. nanti aku tukar.. entri ni je kot pakai wa.. hehe..

mekaseh sebab gitaw.. =)

Puteri Iqa Izyan said...

weh2.agak2 kan.. kalau aku naik sampan hari2, aku dayung2.. mesti aku cepat kurus kan.haha

Misshy Innz said...

geged = gedik gedik .

y u y u Z u l a i k h a said...

pernah.. pastu jatuh! wwuarrr! follow awak :)

kembatolo™ said...

iqa.
bukan setakat kurus weh, terus jadi keding ko nanti..hahaha

kembatolo™ said...

innz.
ohoh.. geged eh nme dye?
hahaha.. suci betol aku nih.. =P

kembatolo™ said...

yuyu.
eh? siap jatuh lagi? hahaha..
bila tu? dekat mne? best tak?kehkehkeh


mekasehh~

Keyrill Eduardo Willeyhem said...

hahahha... nasib baiklah selamat! :P

Rara Farah said...

sampan??tanak weyh..tkut..naik bot penambang pon dah berdoa macam2..nie nak naek smpan..ohhh tidakkkkkkkkk

kembatolo™ said...

keyrill.
alhamdulillah..
naseb tak tenggelam jek.. hahaha

kembatolo™ said...

rara farah.
cehs.. penakot jugak rupenye.. hahaha

mia said...

hehe..penah jugak naek sampan mase ke pangkor..jadi dpt bayangkan cmne rasenye bro..mmg air sikit lagi nak masuk dalam kan..ehkehe..bila ada bot lalu sebelah..masyaALLAH.. mmg takot gile..gile-gile..

Wan Zulqhairi said...

tongkang tu yg orng bawak nk gi jala ikan. jala ke ape ntah.. tapi mcm nk tgkt ikan laa.

darkbatman said...

waaaaaaaaaaa...bestnye..jeles3

kembatolo™ said...

mia.
kalo dah penakot tu, bot tak lalu sebelah pon jadi takot jugak.. kan?
hahahaha =P

kembatolo™ said...

que.
oo.. mende tu.. mekaseh bagitahu!~ hee

kembatolo™ said...

darkbatman.
jeles napenye bro? kalo ditembak imigresen time tu tak ke naye.. hahaha

Related Posts with Thumbnails