08/05/2010

aku pun nak join gak weii..

sweet tak ktrg?haha
assalamualaikum..
salam sejahtera sumer..
hahahahahaha.. tetibe nak tergelak baca tajuk entri aku tuh.. aku taw korang tak paham nape aku gelak.. tayah pelik la, sebab aku pun tataw nape aku gelak.. mungkin tahap ke'gelak'kan aku terlampau aktif.. urat ketawa aku da bersambung ngan urat lawak.. sampai mende yang tak lawak pun aku leyh gelak gak.. bese la kan, orang hepi selaloo.. gelak je reti.. ngaa~

aku pun nak join gak weii..! join kemende nyah? jeng3x.. ni haa..! korang sumer duk wat entri pasal hari ibu.. so, aku pun dengan gatai jarinya pun wat gak la entri pasal hari ibu neyh.. tapi aku tade ibu kot.. umi je wujud lam idup aku.. huahuahua..

sempena hari ibu, aku nak citer 5 mende pasal umi aku.. mungkin sama ngan ibu2 korang tapi yang laennye cuma perkataan 'umi' ngan 'ibu' je.. harus diingat, ini bukan nak promote umi aku, kang tak pasal2 ade bapak2 korang masuk pinang umi aku.. *cehs!perasan giler..*haha

1. umi aku seorang yang tabah.. sebabnye, aku ingat lagi masa abah aku eksiden masa aku tingkatan 2 dulu, memang teruk r keadaan abah aku.. doktor cakap peluang tuk abah aku berjalan macam biasa tu sangatlah tipis.. aku tengok abah aku pun da tangkap leleh mencurah- curah da.. tapi umi aku rilek je.. muka selamber je weyh..! nak cakap dye tak sedih memang tipu r.. bila aku tanya dye tak sedih ke doktor cakap gitu? korang taw umi aku jawab ape? "kita ada Allah, dan Dia yang tentukan samada abah aku boley jalan balik ke tak.. sebagai hamba, kita kena berusaha, berdoa dan tawakal.. selebihnya, terserah pada Allah.." alhamdulillah, hasilnya abah aku boley jalan balik.. kau tipu r doktor!!~haha

2. umi aku seorang yang tak memaksa.. setiap kali aku kena wat pilihan, dye takkan paksa aku.. sebelom aku datang sini pun, aku dapat je tawaran tuk pegi uia.. dye pun nak suro aku pegi sana, tapi disebabkan aku nak datang sini, n hujah2 yang aku berikan tu amatlah mantop, dye pun bagi.. tade perang2, tengking2, mahupun slow talk.. smooth je.. haha.. bangga di sini yee~

3. umi aku seorang yang sportim..aku tataw r eja cane sportim tu.. bantai je.. sebab aku cakap gitu, dulu masa aku duk hostel tiap2 minggu aku balik.. dye tak marah aku pun.. padahal tak minta izin pun ngan warden.. alasan dye? kalo aku duk hostel ujung minggu pun tade watpe gak.. kalo balik umah, boley jadi2 imam kat surau.. boley gak umi jadi makmum din.. wahaha~ i sayang u lebih la umi.. hoho..

4. umi aku seorang yang cun taw satu ketika dulu.. gadis pingitan jejaka tuu.. sebot je nama, memang kompem satu kampung kenal.. tapi last2, abah aku yang dapat.. taw tak nape? tanak r citer, kang tersedak lak abah aku.. kalo korang tak caye umi aku tu cun, tengok r aku nih... kacak kan? benih ayah aku campur mak aku ni taw..haha~
*perasan lagi*

5. umi aku seorang yang sangat suka membebel.. eh eh.. bukan sangat, tapi sangat sangat sangat suka membebel.. secara tak langsung, aku pun mewarisi pangai mak aku.. abah aku pulak, time umi aku strt buka mulut nak bagi moti'basi' , dye pun mula la wat muka sengal badak patah sumbu dye tu.. siap tunjuk2 ag kat umi aku.. haha.. tergelak aku tengok.. *sweet gak camtu kan?*.. kecik2 dulu memang selalu r cuci telinga ngan suara umi aku tuh.. tayah guna cotton buds pun tape, ngan suara dye pun da lebih dari cukup.. menusuk kalbu.. tu belom menjerit lagi,.. kalo umi aku menjerit, mati keguguran lah jawabnye anak2 ayam dalam kandungan.. muahaha~

okeyh..da cukop kot.. ni pun da terlebih panjang.. maaf ye.. dan terima kasih kerana sudi baca sampai habes..

buat umi ku, din sayang umi ketat2, sendat2, rapat2, banyak2, dan sumer skali yang menunjukkan maksud banyak.. I LOVE U.. jumpa bulan 7 ni..
umi,.. lagi satu, we(izwan) pun cakap sama macam din jugak.. <-- senang2 je mamat ni tiru ayat aku.. huh!~




ni husband i taw.. i sayang dye ketat2..hihi*gelak sipu2*

p/s-maaf sebab tade gambar adegan aku cium2 ngan mak aku macam yang korang ada tu..sebab da dua tahun tak jumpa, so taleyh nak wat adegan tu.. haha.. tunggu r nanti aku balik, aku cium sampai bengkak bibir!!
Thank you for reading this entry !

7 comments:

Pipi Muncet said...

nanti raya ko jemput aku p rumah kan?

kembatolo™ said...

yep2..aku jemput..sila2..tak raya pun ko leyh datang taw..hehe

~kuyam~ said...

if ur mum read this,then die akan nangis2 terharu..hehe :)

kembatolo™ said...

nasib baek dye tak baca..tak pasal2 lak kena pujuk dye nanti..hahaha..

Admin said...

selamat hari ibu...sayangi ibu sll ya...dahlah jauh tu..he3.


maya
http://coretanmayaku.blogspot.com/

kembatolo™ said...

bukan selalu je, setiap saat nih sayang dye..haha..jauh bukan halangan tuk menyayangi..cewahh!~

Anonymous said...

mati keguguran lah jawabnye anak2 ayam dalam kandungan <----------------- HAHA gelak guling2 akubaca part ni . adoiiii!!

Related Posts with Thumbnails