10/05/2010

menjaga atau dijaga?

baca kuat2 jika anda tidak rabun warna..hehe

assalamualaikum bebeh..~
apa macam ini hari? ada rasa laen ka?
suda syukur sama Allah sebab bagi kamu hidup lagi ini hari?
kalo tarak, syukur la kejap macha.. tara susah pun..
alhamdulillah..~

ehem.. ehem..
da lama tak menulis masa boring kan? rupa2nye, bosan a.k.a boring boley diatasi dengan menulis.. lantak r tulis ape pun, asalkan ia dipanggil menulis, kira okey lah.. nak tukar ngan melukis pun boley gak.. tu pun kalo ada bakat melukis lah.. jangan sampai nak lukis arnab tetbe jadi kanggaroo sudah.. wakaka..

kali ni aku nak borak2 pasal satu ayat ni.. ayat ni selalu je aku dengar.. selalunye pompuan r duk sebut ayat ni.. macam geli geleman pun ada gak kalo dengar ayat nih.. heyy!! rasa macam nak sekeh2 je kepala dorang2 yang sebut ayat ni.. ai..! geram geram geram..!

korang taw ke ape ayat tu? meh nak habaq, ayat tu berbunyi cenggini.. "asyik aku je yang kena jaga ati dorang.. habis tu sape pulak nak jaga ati aku?".. penah dengar kan ayat ni? apa korang rasa? tade rasa nak bagi penendang kidal ke?

bagi aku kan, ayat cenggini tak patut wujud pun.. sebabnya, selagi mana kita reti jaga ati orang, orang akan jaga ati kita.. caye? wat u give, u get it back.. ni omputih cakap, tapi aku tak pasti cane ejaan yang betol mengikut 'grandma' kamus bahasa dan pustaka omputih.. sebab aku ni terbukti no 1 lam omputih.. dari belakang! haha..

kepada sesiapa yang selalu guna ayat nih, aku rasa korang tak jaga ati orang laen kot.. sebab tu r orang laen tak jaga ati korang.. kalo korang memang da jaga tapi tetap kena jugak, nasib korang memang malang r sebab kenal seseorang yang jenis gitu.. tapi takpe, bersabarlah.. setiap yang berlaku ada hikmahnya kan?! okeyh.. the end..~
assalamualaikum..


budak ni takut ke hape nih?*heran2*
Thank you for reading this entry !

5 comments:

Rina (◕‿◕)✿ said...

asyik aku je yang kena jaga ati dorang.. habis tu sape pulak nak jaga ati aku??

penendang kidal pls ;pp

kembatolo™ said...

cehs..siap mintak ag tu..berani betol eh?haha

Admin said...

hai...kembatolo....

dah makan...jom.....

http://coretanmayaku.blogspot.com/

eyDa said...

haha..
byk kali da dgr..
asenya mulut tuan empunya ni pn de gk penah ckp cmni..hehe

xmo la kne tendang! ;D

kembatolo™ said...

--> admin
belom makan lagi kot..kejap2..pasni kembatolo g serang blog maya..mesti ade entri pasal makanan kan?haha


--> eyda
bagos r kalo macam tu..ade potensi nak kena penendang kidal..haha
tape la,penendang kidal tak sakit pun..ngan kaki kiri je..hoho

Related Posts with Thumbnails