27/02/2011

kisah cinta dan kapel.

Cinta dan kapel adalah pasangan kekasih. Setiap hari mereka pasti akan berhubung tidak kira melalui apa cara sekalipun. Nasib baik zaman teknologi sekarang telah memudahkan hubungan dorang. Jika tidak melalui telefon, internet lah yang jadi pilihan.



Pada suatu hari, kapel telah memutuskan hubungan mereka di atas sebab yang tidak mungkin dapat dijelaskan. Alasannya, kapel sendiri tidak tahu apakah yang dia perlukan. Masih meraba-raba mencari sesuatu yang dia sendiri pon tidak pasti. Kosong. Lantas masing-masing membawa haluan sendiri. Cinta membuat keputusan untuk ke timur manakala kapel menapak ke utara. Sejak itu, mereka terus terputus hubungan.



Di sebalik perpisahan mereka, wujud dua perasaan yang dirasakan oleh cinta dan kapel. Perasaan yang lahir tulus dari hati iaitu cinta tetap bahagia walaupun kapel sudah tidak lagi bersamanya. Akan tetapi, kapel mula merana akibat ketiadaan cinta di sisi. Analoginya, cinta tidak memerlukan sesiapa kerana hakikatnya, cinta itu sendiri merupakan kebahagiaan walaupun keseorangan. Dan kapel? Apalah gunanya kapel andai tiada cinta yang menemani. sekian. ^^,



DSC_0698
'you' are stealing my heart away.



Okay, gambar atas ni tak lawa. Tukar yang ni pulak.



DSC_0698
<3





"semoga Allah sembuhkan kamu ^^,"



*ni last entri jiwang a.k.a ROMANTIK.
harharhar!
Thank you for reading this entry !

20 comments:

~syakila nazeha mohd arshad~ said...

assalamualaikum...
hye...
post ats uhh sgt ringks lorhh.
but mndalam mksdnye...hehe
wat lgk yee..bes bce...

cik nurussalwa said...

ehem.. sgt jiwang tp. penuh makna.
neway sape yg sakit.. cepat2 la sembuh hendaknye.

cik nurussalwa said...

ehem.. sgt jiwang tp. penuh makna.
neway sape yg sakit.. cepat2 la sembuh hendaknye.

Misshy Innz said...

alaaaaaaaaa ~ nape last ?

aunyasyuhada said...

smartt gamba demo tuu . bila nak show gf ? hahahaaa.

Mas Sakura said...

jiwang ja tak habes2 =P

man yusoef said...

abang jiwang.....hahaha

Sunah Mohammad said...

otai jiwang...

diana said...

gambar atas tu tak lawa sebab ada gambor muka..kan??
kalau tak de muka nampak la lawa..
macam gambar yang kat bawah..
sila setuju walau tanpa rela..
hahahah

syarifah radiah ibrahim said...

true.
mendalam eh maksud dia.




ji.wang!
hahah~

akue said...

thumbs up!mendalam maksudnye
btw..syafakillah wat 'dia':)

JIJI YU said...

kau raso kea din..aku raso kea..

Anonymous said...

sah dah din mu ni kena gi bomoh... mandi bunga biar hati bersih

Nobita Sensei said...

ada bau nasi minyak kat blog ni.

CIDUT CIPUT said...

takmolaa buat entry jiwang-jiwang lagi..tulislaa pasal kembar-kembar pulak! :DD

Nur Amalina binti Yazid said...

last pasal jiwang???
fuh..Alhamdulillah..
berpeluh2 bace..haha

Encik Psychopath said...

suuuwit.

FariehanIbrahim [LBC] said...

nice lh! >.<

hiro said...

celake! nasib baik tak sembur air kopi..hha..

[̲̲̅̅l̲̲̅̅y̲̲̅̅e̲̲̅̅a̲̲̅̅h̲̲̅̅] said...

hahaa. gambar tu lawa.
untunglaa ada dslr kan nak amik gambar lawa2.
haishhhh,

Related Posts with Thumbnails