25/02/2011

aku. kamu. kita.

aku.
Dahulu juga sepertimu. Tercari-cari sesuatu yang tidak pernah aku ketahui. Tergapai-gapai. Lemas mungkin. Lemas dalam kemahuan sendiri yang ternyata kelam, gelap, dan kosong. Akan tetapi, semua pencarianku seakan terhenti tatkala aku bertemu dengan dirimu. Seolah pencarianku selama ini sudah sampai ke penghujungnya. Andai kau baca tulisan ini, selamilah hatiku yang sentiasa berbisik "aku sayang padamu".



kamu.
Perlukan masa untuk menyedari kemahuan sebenar dirimu. Dirimu masih keliru tentang perasaan bukan? Bersabarlah dalam mengenal diri kerana ianya ternyata lebih sukar dari mengenali yang lain. Hadapkan wajah kepada Tuhanmu, mohonlah agar kamu dikurniakan apa yang kamu perlukan. InsyaAllah! Tiada kehampaan jika kamu bertawakal padaNya.Yakinlah !



kita.
Punya nama yang hampir sama. Hanya berbeza pada gandaan huruf sahaja. Berkongsi minat dan kesukaan. Aku tahu ayam masak merah dan epal hijau itu kesukaanmu tapi apa salahku sekiranya aku juga menyukai benda yang sama? Lupakah kamu di saat kita sama-sama ditimpa dugaan dengan selesema, demam, pening? Peliknya, ia berlaku pada waktu dan detik yang sama! Padahal kamu jauh di sana dan aku pula tetap di sini.



Pesanku buatmu.
Aku tidak mengharapkan apa-apa darimu kerana aku sedar aku masih berdiri tanpa tempat di hatimu. Mungkin berdirinya aku di hatimu hanya sekadar satu persinggahan bagimu. Tetapi ketahuilah bahawa di hatiku, telah aku sediakan singgahsana buatmu. Hanya untukmu selama-lamanya. 143... *senyum*



DSC_0062
143



*apsal skang aku selalu update entri jiwang hah? gedik gilaa..~
macam biasa, entri khayalan. Har har har !
Thank you for reading this entry !

47 comments:

Bella Ayub said...

hahahaha.. jiwangjiwangjiwangjiwang..
mmg godik pon :P

Anonymous said...

haaa bru nk tnya nape slalu entri gdk2 . aiyokkk . tp takpe , praktis jd suami romantik :P
peace :)

JIJI YU said...

mu ni jatoh ko wojik nikoh doh ni

[̲̲̅̅l̲̲̅̅y̲̲̅̅e̲̲̅̅a̲̲̅̅h̲̲̅̅] said...

amboi. kemain lagi. jiwang. hahaa.

TheChekJah said...

adoi... suuuuwiiit nyewww... hehe...

Einaz Shah Rizal Thomas said...

drop to say hi ;)

Eyra. said...

ehem3 sudah inlove eh? :P

nama.aku.lynn said...

jiwangs jiwangs..haha~

zarifahmr said...

haih tak lama dah tu
jangan tak jemput bro ^^

cik wanie in da house said...

ehem2...ade kebun epo ija ko dale ati....haha

dieyb_noor said...

jiwang ngat,,kemah molek ayat..~~ ^^V

Nur Fatin Nabila Zeeyan said...

chewah nanti makei nasik minyok jange tok ajok deh haha


:D

Nur Amalina binti Yazid said...

like

kayuburuk said...

gilow dh saem aku nie...oyak gak pokdeng anok sapo keneh..mudh nk g risik..paroh dh mu ni...ehehehe

Misshy Innz said...

iphoneeeeeeeeeee .
haha .

@izuddinrahim #matjiwang

Qaseh dalia adelia said...

jiwang nye kamu hehe teruskan berjiwang

kembatolo™ said...

bella.
bukan jiwang la.
ni romantik. kehkehkeh

kembatolo™ said...

anonymous.
alamak..! nasib baik tak tanye kan? haha

kembatolo™ said...

jiji yu.
yakk! aku xsey lakoh mg. haha

kembatolo™ said...

lyeah.
hahaha. jangan cakap macam tu.
segan kottt.. haha

kembatolo™ said...

the chek jah.
kahkahkah. segannyeee...~

kembatolo™ said...

einaz.
mekaseh sudi singgah..^^,

kembatolo™ said...

eyra.
eh bukanlaa.. haha

kembatolo™ said...

zarifahmr.
eh eh..
lambat lagi la wei..
peliss~ hahaha

kembatolo™ said...

cik wanie.
memey pon. kebun epo hijau hok ranum gtu.
feveret tuh..! haha

kembatolo™ said...

dieyb noor.
hahaha. shh! segan ni.. =P

kembatolo™ said...

fatin nabila.
eh eh.. kalo ado insyaAllah ore ajok.
sep klate kae.. haha

kembatolo™ said...

nur amalina.
like tapi segan. haha

kembatolo™ said...

kayuburuk.
tadop sapo2 min. rilek2. buleh poso lagi. haha

kembatolo™ said...

farahin.
gambar google jek. haha

bukan jiwang, romantik. haha

kembatolo™ said...

qaseh.
erk! kadang2 je kot. hekhek

❤Myra Si Gula-Gula Hati ❤ said...

errr . suweet ! ;)

nur aisya humaira said...

Assalam..:)
dalam hati ada taman bro??:)

diana said...

nak kawen dah kot..
tahniah..

Sunah Mohammad said...

o..patutlah layan jek entry saya tadi eh, sebab dia pun tengah berjiwang2...:D

by the way, nice blog n nice header la~ suka! :)

kembatolo™ said...

myra.
hah? mekaseh! haha

kembatolo™ said...

aisya.
eh tak.. dalam hati ade semak.. haha

kembatolo™ said...

diana.
insyaAllah.tapi tatau ag ble n sape. hahaha

kembatolo™ said...

sunah.
erks. takla... enti tu mmg layan.. haha

mekaseh mekaseh!

Misshy Innz said...

patut ler tak nampak nama innz, kau guna farahin upenye .
HAHA !

kembatolo™ said...

farahin.
apsal? tak suke aku gne name tu eh? hahahha

Az-Zahra Fauzee said...

em,
gaye mcm de sumone special ni..
ape lagi?
xsaba nk mkn nasik minyak ni..
hahaha~

Nasuha Salleh said...

nk copy paste bole?
nk bg kt bf =|
hahahahha

kembatolo™ said...

az zahra.
nasi minyak takde, nasi lemak ade r.
hahahha =P

kembatolo™ said...

nasuha salleh.
silakan silakan..~
nakbagi kat atuk pon bole.. ahahaha

ieqa said...

auwwww romantik~ hahaa

keep it up! :P

Misshy Innz said...

haha. gila hape tak suka nama sendiri ;D

cume, dah lama orang tak sebut full name aku ;D

Related Posts with Thumbnails