14/12/2010

the making of baitul azrak

Hoi hoi orang kampung sekalian. Assalamualaikum. Kabare? Harap sehat la eh?



Nak tanya, paham tak tajuk aku tulis tu? Tang the making of tu tipu ah kalo tak paham, aku terajang jugak sesape cakap tak paham. Haha. Baitul azrak tu pulak.. Tak nak bagitahu boleh ke?  kuang3.. Orait orait! Ilmu kena kongsi baru engkau orang boleh dapat berkat dengan ilmu tersebut. Tak gitu? =P



Baitul azrak tu ialah perkataan arab kau tahu? Aku ni bukan reti sangat bahasa arab sbenanye, sepatah dua boleh je. Masuk patah ketiga, ngan aku sendiri patah. Terngaga la gamaknye. Hekhekhek. Baitul azrak bermaksud 'rumah biru'. Lantak ah nak cakap rumah yang biru ataupun rumah berwarna biru. Ikut suka sedap hati masing masing. =)



Ceritanye macam ni, bagi sesape yang tinggal di negara yang diberi nama mesir, mesti korang dah maklum macam mana keadaan rumah kat sini. Hampir 50 peratus nazak kan? Apa aku cakap ni lebih kepada rumah bukan budak medik yep. Karang ade pulak cakap rumah dye cun cantek disukai ramai pulak. Budak medik laen, dorang punye rumah kebanyakan mewah dan selesa. Hahaha *tetbe dengki pulak*



Jadi, rumah kita orang yang dah retak menanti belah ni terpaksa cari alternatif laen supaya nampak lebih gojes cun chantek memikat gitu. Dan hasilnya, terhasillah baitul azrak nie. Ngee~



DSC_0472
pukul 1 pagi tu der.. kerja keras..




DSC_0432
abaikan persekitaran yang tunggang langgang.. hekhek.



DSC_0504
itu dye semangat kerjasama, toleransi, bersatu padu, tolong menolong, bla bla bla..



DSC_0464
alamak! senget la weh!!



DSC_0465
berehat sebentar di cafe world.. haha



DSC_0514
nampak sangat tak buat keje..



DSC_0512
dilarang senyum.. serius nak mampos buat keje.. hakhakhak



DSC_0523
cantek tak? 0_o



DSC_0448
hujung sana tu dapur.. ^_^



DSC_0444
tadaa..~



Dah layan semua gambar? Ekseli, ni semua keje tampal wallpaper jek. Rumit jugak nak tampal mende nie, ingatkan senang. -__-" Huh..! Naseb baek aku tak kena buat sebab ni rumah kembar aku, umah aku kat tingkat bawah. Hahaha. Sekian, assalamualaikum.
Thank you for reading this entry !

44 comments:

azrinrahim said...

assalamualaikum ..
tengah masuk waktu subuh di malaysia .. hoho wah, bukan sama sahaja ka elaun budak medic dengan course lain untuk pengajian di mesir..hoho tapi, xpeah, semangt kerjsama mencantikkan rumah tu ad.. hehe biru n biru .. smart2 .

nama.aku.lynn said...

reaally the azrak!=)

Anonymous said...

azrak tu ape? *_*

Anonymous said...

alamak.. kensel soklan sbb da tau jawapang. hehe..

si suraya said...

wah very the cun!
untung dapat housemate yg rajin n ada kerjasama cmtu :)

Misshy Innz said...

ehh laa , tak same rumah dgn izwan ke ?

Ain Zulaikha said...

hehe bagus la awk dapat rumah macam tu, ada sikit kerja nak buat dengan rumah tu.. bkn macam budak2 kat sini, rtak sikit je rumah nak di retakkan lagi.. berbeza kan?

sekuk tawa said...

maju weh muzollap loni..tok ejah wat swiming pool ko

Farah said...

Tak duduk sekali dengan kembar ?

✿....rossa alina....✿ said...

biru??heee..nampak gelap..btw,good job..ok la tu kan.. :)

Puteri Iqa Izyan said...

fulamak. jadi rumah baru lah.. cun3.. mak suke....

eyh.sempat lagi lyn cafe world. rindu lak kat cafe aku.ngeh3..

p/s: rumah pink ape pulak? huhu

miss lolly a.k.a luvfareda said...

lawa gile wpaper T___________T

hiro said...

stail juge.

Mama Kembar 3 said...

lawa wallpaper kaler biru, sesuai utk umah anak anak teruna :-)

miyoshu212 said...

kemajuey di muzollat x dpt dipertikai key lg...tgu perubahe rmh aku plok..haha..

gano gmbr aku bkeh xsepeh lasom ni.. T__T

kembatolo™ said...

azrin.
aih, budak medik je dapt elaun, budak laen takde.. hehe..

mekaseh mekaseh...

kembatolo™ said...

lynn.
really la.. haha

kembatolo™ said...

anonymous.
tu la..gelojoh sangat..cbe bawak bersabar sikit.. haha

kembatolo™ said...

si suraya.
ehem ehem..
tgk ah housemate sape.. hehe

=P

kembatolo™ said...

innz.
takk.. dye rumah atas, aku rumah bawah.. apsal? terkejut? haha

kembatolo™ said...

ain.
yeke? kat sini tu mane eh? hihi..
naseb baek rajin.. hek hek hek.

kembatolo™ said...

sekuk tawa.
dop dae lagi tu..
tunggu bajet laen plop..
ni pon semput sgt.. haha

kembatolo™ said...

farah.
tak..tapi still satu bumbung.. hehe

kembatolo™ said...

rossa alina.
takde la gelap pon..
lampu kan ade.. haha

kembatolo™ said...

puteri iqa.
mak suka?? anak lagi la sukaaa... haha..

mekaseh mekaseh!

tataw ah pink tu mende.. bukan reti sangat pon.. wahaha

kembatolo™ said...

miss lolly.
akak nak ke? ade lagi sehelai dua.. haha

kembatolo™ said...

hiro.
lagi stail kalo buat kat rumah lu.. hehe

kembatolo™ said...

mama kembar.
anak teruna bujang.. betol tak kak? haha

kembatolo™ said...

miyo.
mg tadop time photoshoot..
tdo banyok dekpon.. haha

miya said...

wehhh jangan nk deki ngn uma dak medik sgttt la. haha.
uma kami pun biase2 je.
tade wallpaper cm korg! perghhhhhhhhhh.
huhu

umah e-where ngn aki ehhh?
kim salammmmmmmm :P

ciDut ciPut said...

utk standard rmh kat mesir, serius, mmg cantik!!! ;DD

darkbatman said...

eh ade kemba ker bro? bestnye..
btw, biler ade wallpaper nampak lagi menarik.

miyoshu212 said...

tggl link cni..meh aku undi..!!wakaka...

http://miyoshu.blogspot.com/2010/12/sape-join-blog-pilihan-malaysia-2010.html

kembatolo™ said...

cidut ciput.
ehehe.. tu bru rumah kembar,
belom umah sendiri lagi..
hahaha..

kembatolo™ said...

darkbatman.
haah.. ade kembar..

kalo wallpaper kalerful mesti ag menarik kan? =)

kembatolo™ said...

miyoshu.
tinggal doh tuu.. haha

kembatolo™ said...

miya.
doh mugo sep medik dop rajin supo kami..
hahaha..

kem salam sdri.. =P

eqacashperlala said...

salam
1st time baca blog ni

anyway, wallpaper tu lawa lahh :)

budakmedic said...

waahh cntiknyee wallpaper..serius tringin nk ade gak..bli kt ne ek walllpaper cntik cm tu kt msir??nk hias rmh jgk ah cmni..ngeee~pnyakit rajin brjgkit lps bc blog nii..:)

kembatolo™ said...

eqacash.
salam balik.
kalo kaler kuning lahi lawa kan? haha..


mekaseh singgah~

kembatolo™ said...

budakmedic.
eh eh.. budakmedik bce blog ni ah..
kantoi r ceni.. haha..

beli je kat attaba.
=P

khairunnisa ♥ said...

biru. ohh ni rumah kembar, rumah kamu ada wallpaper juga? ^_^

kembatolo™ said...

khairunnisa.
erks~
belom tampal lagi.. haha

✿ismi:Nauratul Nadiah✿ said...

wahhhhhhhhhhh!kreatifnye!cantik!

Related Posts with Thumbnails