12/11/2010

pengawas sekolah

Salam pagi. Alhamdulillah.

Dulu masa kecik kecik, bebudak yang umur baru nak cecah dua belas tahun pasti akan ada yang menyimpan hasrat tuk jadi pengawas kan? Tipu ah kalau engkau orang takde langsung niat nak jadi pengawas. Aku? Macam korang ler.

Sebabnya, pengawas sekolah tu salah satu jawatan yang diidam-idamkan oleh semua budak. Diulangi, semua budak! Kalau korang tak caye, try tanya adik, anak buah, sepupu korang yang masih menuntut di sekolah rendah. Macam tak sesuai pulak perkataan 'menuntut' dengan 'sekolah rendah' kan? Hahaha. Sudah tentu dorang akan jawab ofkos la nak(bebudak skang, laju je speaking).

Jadi pengawas ni diibaratkan macam jadi artis la. Artis dalam kalangan bebudak sekolah rendah. Sebab nak jadi pengawas kena baek, rajin, hipokrit, dan yang paling taley blah, kena cun dan hensem. Kan? Engkau ingat cikgu disiplin takde nafsu ke? Kehkeh! Pastu, engkau orang pernah jumpa pengawas comot? Takde kan? Sebab pengawas kena jaga penampilan, sentiasa semat(bagi dorang la). Haha.

Kalo pengawas laki, style dorang pulak tanak kalah. Mesti macho! Jalan pon slow slow, atur langkah. Bebudak laen sibuk maen kejar kejar, polis entri, guling-guling atas padang. Pengawas? Jangan harap nak maen macam tu. Tak meced namanya. Waklu!!~

Pengawas pompuan pulak lagi menyampah. Kalo dapat jadi pengawas, muka siriyes bongkak. Dalam kelas tak payah cikgu suruh, laju je amik nama sesape bising. Tak lama lepas tu, nama korang dah ade ngan cikgu disiplin. Dem! 

Bab kawan pulak, pengawas pompuan ni memilih. Kawan ke, jalan ke, mesti skali ngan group dye. Dalam 3, 4 orang. Dan semuanya mesti pengawas! ohho~ Kalo ceni, dorang dianggap macam diva la. Semua budak laki sibuk jeling jeling bila dorang lalu. Jauh dalam lubuk hati, bestnye kalo dapat jadi pakwe dorang. Kahkahkah.

Okay. Tu je. Kenapa aku cakap pasal pengawas? Sebab tadi, anak buah aku cakap,

"ayah din, kakak dapat jadi pengawas!".

Skali ngan muka bongkak dye buat. Pakej. HAHA!

ni bukan anak buah aku. Aku google je ni. persoalannye, nampak tak muka bangga sebab dapat jadi pengawas? ahakz! -gambar hiasan-


Thank you for reading this entry !

43 comments:

adrinaqamarina said...

tak pepasal budak tu masuk sini. heheh

mia said...

hehee..sy pngawas kat hostel dulu en kembar..tp bila spot cek..pegi komplot dgn kwn3 simpan hp dlm katil yg kene koyak..hakhakhakk...

kembatolo™ said...

adrinaqamarina.
takpe, budak tu kan pengawas..
pemes kottt.. hahaha

kembatolo™ said...

mia.
tapi masa skolah menengah kan? haha..
bese la tu kalo dalam tilam..
gua dlu atas siling, tebuk lantai, semua penah buat.. haha

sakinah zaini said...

ha2..mane ada..x sume pengawas prmpn mcm tu..

waktu sy sek ren,biasa je main kejar2..xde nya nk hipokrit..ha2..lg best,member amik kasut,main baling2..skali,baik punya landing dkt kaki GPK Koku..ha2..

Lizzie Yasmin said...

tipu tipu.. aku pengawas.. tp kwn baik aku budak biasa jer... time kene wat keje baru lar, kroni pengawas..

Anonymous said...

ehh.. ai nyampah kot ngan pengawas.. siap buat musuh.. wakakak.. tp bile dah besar, hayyo, baru paham perasaan semua org.. n paham gak kenape ai nakal mase skolah dulu.. jiwa rebellious rupenye.. tp tak remaja ahh kalau tak rebel.. kan? =)

cimut munniey :) said...

HAHA! kecian 'anak buah' tiruan tueee. tak pasal pasal gmbr dye ade :)

mE iS aS said...

haha..dak2 lain sibuk nk jd pengawas..i siap tolak ag twaran jd pengawas kot..haha..semata2 suke pkai bj putih..suci bersih gtu..hoho

CIK FAFAZ said...

femes dh budak tuh. haha.
biaselah pngawas, selalu kne puji, selalu jgk kne kutuk.
hee.
adat lah tuh.
:)

kembatolo™ said...

sakinah.
oh! macam tu ka?
laen sekolah laen pengawas.. hahaha

kembatolo™ said...

lizzie.
ahaha.. ape pulak tipu?
ni kes tanak ngaku la tu.. haha

kembatolo™ said...

anonymous.
dah namenye budak2, mesti r perangai budak2.. aiyo~ haha

kembatolo™ said...

cimut munniey.
haah kan? tak pasal2 dye dapat name.. COBAANNN!!! hahaha

kembatolo™ said...

me is as.
Fuiyo!!~
siap tolak tu..
zuhud eh? ekeke

kembatolo™ said...

cik fafaz.
betol3..
tapi yang kompemnye, budak pompuan yang jadi pengawas antara yg top kat skolah la.. kan? hahaha

ayma said...

salam..bru bca spruh dri blog ni..overall,blog ni byk buka minda sy..keep it up..(,")

hiro said...

gua tak pernah jd pengawas..xberminat..hii

Hikari said...

ketika sy jd pengawas kt skolah rendah, sy penah tampar n tarik tinge bdk darjah 3 (masa tu sy darjah 6).sbb dia nkl2 sgt2 n x terkawal..mula2 sy berlembut lg,tp dia makin menjadi2.x pernah jmpe lg bdk senakal tu.sy plk yg kena buli,lps tu la sy mula mengganas..huhu
btw, tu sume kngn 10 thn lalu.bdk tu pn da bsr skrg.. =)

Anonymous said...

mase skola rndah j nak jadi pengawas..
da msuk solah mnengah, rmai yg jadi anti-pengawas..
haha

Mama Kembar said...

dulu jd pengawas sbb cikgu paksa...so gunakan peluang utk kepentingan diri sendiri & kawan kawan, time nak spot chek bgtau kroni siap siap hahahaha

p/s: mama nak bg award nih, mai blog mama yer

Keyrill Eduardo Willeyhem said...

hahahaha...kesian plak budak tu! pomot jap! hahahaha... :P

firdaus said...

di sisi undang2 si budak pompuan nie layak mendapatkan royalti... bayar cepat...

ishiko said...

nasib baek sy pengawas yang gambel... huhuhuu...

Anonymous said...

uiks pok din...rasenye xdop lah smpi g2 skali jd prefect nye....xdop la perfect sgt...sy dlu jd pgws pn xdop la skema thp x engt..men gak polis entri n jago2 tiang 2...men lompat tali lg mse kls frdu ain...mmg x snonoh la prangai pgws sorg ni....hehehe

sian jew cg yg mlantik 2...ngeee

kembatolo™ said...

ayma.
mekaseh mekaseh.
len kali baca lagi.. haha

kembatolo™ said...

hiro.
betol ke lu tak pernah? bukan KP ke dulu? hahaha

kembatolo™ said...

hikari.
fuiyo~
taiko sangat kat skolah eh?
ekeke

kembatolo™ said...

anonymous.
bole caye ke ni?
ntah2, kaki repot.. hikhik

kembatolo™ said...

mama kembar.
betol2..
macam ni baru betol kalo jadi pengawas.. hakhak

insyaAllah.. t nak jenguk..

kembatolo™ said...

keyrill.
bese la.. encik google yang kasi.. haha

kembatolo™ said...

firdaus.
nak bayar gne mende eh?
blanje eskrem bole tak?

kembatolo™ said...

ishiko.
gambel tu mende?
tak tahu la.. skema ek?
hahahahaha

kembatolo™ said...

anonymous.
dop skema sangat? maknanye, mesti skema jugak kan? hahahaha

cik wanie in da house said...

makkk aihhhh~
sesodap rasa dia kata pompuan kalo leh pgang jwtan pngawas blagak eh...
hahha~xsemestinya la ayah din oii...
ade je 'budak' tu dlu pngwas tapi...
cepat,mesra n betul..wakakaka!!!

haha~trengat mak yie zame dlu2 jdi pngawas...dak laki pling pemes tuuu...hahaha~

kembatolo™ said...

wanie.
ayyak! tu terperasan ke hape? haha..

tengok ah sape saem dyo loni.. ekeke

cik wanie in da house said...

buke terperasan, terkoya gitu jah..hahak~

yakkk, plok dos...tgok saem dio dih~
saem dio hok ni lg pemes kot....
supo artis doh eh...:)

CIK FAFAZ said...

haha.
agaklahh. smua org akn knl. huhu

Farah said...

Rasanya saya macam seorang pengawas yang kerek di sekolah dulu . Haha .

kembatolo™ said...

cik wanie.
erks!
kalo artis silap ore doh tuu.. hahaha

kembatolo™ said...

cik fafaz.
wow!! pemeslah nanti.. haha

kembatolo™ said...

farah.
jangan tipu.. raya nie..
hahaha

Jihan Najib said...

ni pengawas sekolah ker pengawas pSS ? haha

Related Posts with Thumbnails