05/09/2010

Candle Light Sahur

*entri ni sepatutnye dipublishkan ari khamis*


Hulala..~ tajuk taley blah betol.. macam r tade tajuk laen nak tulis kan? Bajet je lebih.. indah khabar dari rupa.. jauh panggang dari api.. eceh ! semangat cintakan bahasa melimpah lam diri ni.. Tak memasal kuar peribahasa.. eh ! memasal tu betol ke? -_-‘

Oke,.. meh sama-sama baca keterangan aku pasal tajuk tu.. ke korang da bole agak? Yang da taw, diam-diam eh.. stendek org teka-teki la.. yang da taw kne duk senyap je.. pastu gelak sikit-sikit.. senyum banyak-banyak.. org panggil gelak macho.. suara tu tayah bagi clear sangat, sekadar dengar kat cuping tlinge jek.. jangan bagi sampai gegendang.. lepas tu, dye iaitu org yg bg teka-teki pasti akan ingat korang da taw jawapan.. cun tak cara uh? hoho

Cerita dye ceni, malam semalam punye malam kan, kampung aku ni dilanda hitamkeluar yang amat dahsyat sekali.. hitamkeluar atau lebih pemes dengan nama blackout atau dalam bahasa bakunya, putus bekalan letrik.. seluruh kampung kena ko tahu.. waktu kejadian lebih kurang dalam pukul 1.. keadaan jadi kelam-kabut kerana masing-masing tak pernah menyangka bahawa keadaan tersebut akan berlaku.. ingatkan seminit dua je, rupa-rupanye, skali bantai sampai satu malam terus.. tup tup, terus ke sahur..

Masa sahur pulak, umi aku kejut pakai lampu picit.. positifnye, gune lampu picit lebih cepat bangun dari lampu kalimantang.. jadi, kaum ibu yang ade masalah ketika mengejutkan anak dara mahupun anak teruna tuk bangun sahur, anda semua disarankan supaya menggunakan lampu picit.. caranya sungguh mudah.. hanya halakan lampu picit ke arah muka anak-anak anda, dan hasilnye, mereka akan bangun sepantas kilat.. tetapi harus diingat, lampu picit tu hendaklah ditekan butang ‘on’nye.. selain itu, ade hipotesis yang boley dibuat.. “semakin besar saiz lampu picit anda, semakin cepat anak anda bangun”.. kah kah kah !

Oke, da jauh melencong.. disebabkan tade letrik, ktrg anak beranak terpaksa sahur dengan lilin.. bukan makan lilin ye adik–adik.. otak tu tayah bendul sangat.. haha.. menu pulak hanye ikan goreng ngan sayur air je.. tade letrik punye pasal, lauk pun jadi cincai jek.. nasib~

Setakat ni jelah hapdet aku kali nie.. ni pon da tunda banyak kali.. sasau betol idup ni bila tenet tade.. nak tengok awek cun pon susah, nak wat hubungan diplomatik payah, sumer benda jadi rumit.. wahai tm, ble la ko nak pasang balik kabel tepon aku ni..? da tak keruan ni.. *mengeluh*

Babai.. asslmualaikum..

romantik tak? keh keh keh !

Thank you for reading this entry !

6 comments:

I n n z said...

sape yg pakai baju tuhh ?
izwan eh ?
hehe xD





MEROYAN TADE TENET.
KATE COOL.
HAHAHA !

kembatolo™ said...

innz.
izwan ngan izudin tade dalam gambar..haha

cool r nie.. tak nampak eh? haha

Kimmy said...

har har har.. kesian plak.. dugaan bulan puase~ ;)

Anonymous said...

saye nampak nenek kat dalam gamba tu.. kirim salam ekk.. haha.. ~! ;p

kembatolo™ said...

kimmy.
kalo tade letrik kipas on tape jugak gak?kesian sebab panas je..kan kan? haha

kembatolo™ said...

anonymous.
erks ! kantoi.. haha..
t nak kem salam.. hikhik

Related Posts with Thumbnails