14/08/2010

sekadar hapdet..

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..
salam ramadhan kareem buat semua..
da 3 ari aku tak hapdet nyah oi.. rase macam ketaq abeh da jari jemari aku nak menaip.. tu belom tengok ag kengkawan blogger laen asek duk hapdet jek.. ngan tazkirah, ngan menu berbuka, ngan citer pengalaman pengalaman pose.. macam macam entri.. tapi aku??! aku ni tataw la nak hapdet mende.. -_-'

dalam bebanyak entri yang dorang hapdet, aku paling terkilan entri hat duk pamer menu menu, juadah juadah berbuka.. korang leyh bayang tak, perut ni yang duk tahan makan sejak pagi boley tergugat gara gara makanan yang dorang duk tunjuk uh.. cane tak tergugat?! kalo korang pose, tetbe orang duk tayang ngan ikan bakar la, ayam kentaki la, biskut oreo la, macam macam ah.. huish! tak pasal pasal air liur aku meleleh duk citer pasal makanan nie..

yang tu kat blog, kat fesbuk laen pulak citernye.. masing masing duk hapdet status mengidam lauk.. nak lauk ikan masak kicap la, siput masak tempoyak la, udang celup sos la.. segala bagai ade.. tu tak masuk yang saling tag-mengetag kat gambar makanan.. punye la gigih sesape yang jadi tukang tag uh.. memang dugaan sungguh pose bersama internet ni.. tak pasal pasal pose jadi kurus.. makruh free je dapat.. tayah keje keras pon kan? hahaha..

eh?! korang taw tak yang cara korang tu boley me'makruh'kan pose korang? adeih~

oke la.. kne blah dlu.. nak pegi beli makanan puyuh.. puyuh tak pose, tuan je pose.. puyuh punye pasal, tuan dapat susah.. hakhakhak.. k bye~







p/s - time pose ni, tengok air masak pon da jadi pandangan bernafsu kan? keh keh keh..


*selamat balik ke u.
=P
Thank you for reading this entry !

21 comments:

Hizami Rahim said...

nasib aku tak kurus.
haha.
tibe2~

kembatolo™ said...

hizami.
tak kurus amendenye kalo da bjalan kan chinatown tu zami? hakhakhak..
teros jadi keding pose ngko..=P

Anonymous said...

erkk.. adoii.. nape tetibe terase ni.. kirenye saye telahpun me'makruh'kan puasa laa ni ekk? *ade tag n ade hapload gamba makanan gak kat fesbuk..* habis tu nak wat cane ek? ade suggestion? huhuhu..~

Anonymous said...

tenkiu sayang~

kembatolo™ said...

anonymous.
tayah wat pape..haha..

kembatolo™ said...

anonymous.
adoi~ ni sape lak tetbe panggil sayang ni? tak kenal pon boley panggil sayang ke? adeih~

I n n z said...

aku tak pose.
wakaka.

Eka Yucika said...

HOHO..

mmg dugaan T__T

klu xde kt msia lagi dugaannnnn~~
nk msk sndiri xleh..si kemba tolo msti fhm T___T

Fatin Aliyya said...

humangiah..jeles aku tgk gmbr makana ni.sbb tue aku view lepa berbuka so x makruh lah kan..ngeh2.:)

kembatolo™ said...

innz.
ko tak cakap pon aku da taw ko tak pose weh.. muahaha~

kembatolo™ said...

eka yucika.
erks~
tak paham ponn..
hakhakhak..

takde kat mesia tu maksudnye duk kat UK ke? kah kah kah !

kembatolo™ said...

fatin aliyya.
ko tu bukan stakat tengok makanan je jd jeles, ngan orang2 yang makan pon ko jeles jugak kan? haha..

tak makruh da la =P

kembatolo™ said...

=)

Anonymous said...

(^^,)

---&--@

mahirahnazlim said...

heks ,
kecur air luir ye bang ?
haha .
selamat berpuasa :)

kembatolo™ said...

mahirahnazlim.
boley tahan jugak kecurnye..
hahahha..selamat berpuasa gak~

Eka Yucika said...

bukanlah...xde kt msia mksdnya student2 mesir cam korg laa...mknn msia xde sgt kt mesir..adoii...

kembatolo™ said...

eka yucika.
oo..tu ke maksudnye?
sori la der, pose2 ni lambat sket nak grab..delay..hahahha

Anonymous said...

tetibe rase nak hapload gamba makanan.. hahaha.. ape pendapat? malam bleh tak? pastu tulis kat album jangan tgk siang2.. :)

kembatolo™ said...

anonymous.
erks~
tade pendapat..haha

Anonymous said...

blaja kat soubra.. rasa ade bakat ka jadi ustaz....bole ka supo ustaz w ismail.. mak utih ni anak murid dia...

Related Posts with Thumbnails