01/08/2010

jim - alif - kaf - wau - nun ; edisi buah

selamat pagi semua..
selamat tido bagi sesape yang tengah tido..
selamat ke tandas bagi mereka yang nak terkencing..
selamat study bagi korang yang exam sok..
dan yang paling taley blah, selamat basah kepada sang 'pemimpi'..
esok jangan lupa mandi dulu sebelum semayang subuh..!
hakhakhak..

assalamualaikum..
taip entri di awal pagi bukan mende susah kan? knape? ble mata da tanak pejam, tido pun tade guna jugak.. takkan tetdo punye.. tapi menekan kibod dalam gelap boley tahan jugak deritanye.. ha3.. ai nak hapdet blog ai la nyah.. tape kan?

sbenanye, entri ni aku nak taip pagi besok.. tapi ble tetbe keadaan jadi ceni, manfaatkanlah mse yang ade..

ehem ehem.. tadi kan, aku ngan incik kembar balik umah atuk aku kat kampung telosan, pasir puteh, kelantan.. sila jangan gelak nama kampung tu.. *tahan gelak*.. mse kat sane, nenek ataupun nme laen, mek telah tunjukkan ktrg satu spesis buah yang aku jamin korang pon belom penah dengar, tengok, mahupun rase.. tak caye? okeyh..! tunggu jap eh..~

aku mulakan dengan nme dye.. seperti yang telah diriwayatkan kepada aku tadi, nme buah ni ialah buah garab.. huruf last tu aku tak sure bilbaa' au bilkaaf.. ececeh, terkalam arabic lak.. haha.. tapi bunyinye lebih kurang je.. cuma beza kalo dengan ba', ade qalqalah, dan kalo kaf lak, kuar angin skit.. eh! tiba-tiba jadi guru quran..

mesti rase tak puas ati kan kalo aku tak tunjuk gambar? ase macam nak pijak pijak je perut ngan heels 14 inci.. oke, tak cukup 14, tambah lagi 2 inci.. 16 da cukup kan? takpun rse macam nak hempuk je ngan handbag 7kg setengah korang tu.. ade rase macam tu tak? oke, tade rasa pon, aku je lebih lebih.. =_="


eh eh kejap.. knape mesti heels ngan handbag? merujuk kepada pompuan kah? panggg!! gatai~~

tengok la gambar kat bawah ni,. tayah banyak bunyik.!


penah tengok? hanye kat naughtytwin.blogspot.com aje


guna tangan je nak kopek kulit dye.. reti?




ade biji kecik kecik.. *sila geli dengan gambarajah di atas* haha

dah? penah jumpe? tuk pengetahuan korang, rase dye tade la best sangat.. lebih kurang manggis je, tp buah ni ase macam bergas skit.. nak ase? g cari atas bukit.. sebab pokok ni boley dijumpai kat bukit bukau je.. kat laen, insyaAllah takkan jumpe melainkan ade sesape tanam depan umah, maka boley la jumpe pokok ni kat depan umah.. hahaha..

ok la weh.. mintak diri dulu.. pape hal, komen je kat bawah.. bai~
assalamualaikum..

p/s - tade pesanan.. haha
Thank you for reading this entry !

24 comments:

Fatin Aliyya said...

buah aperkebendernyer ni?seyes aku pon jakun..haha.:)

Anonymous said...

mmg jakun.. ~ hehe .. name kg yg unik.. hehe ..

ishiko said...

OOo.. xpenah jumpa pon buat gitu...
*hee...x rase nk hempuk pn..

I n n z said...

tak pnh tgk pun.

adrinaqamarina said...

erk...apekah itu...cam gelimat je tengok...tapi kalo kte boley makan manggis...buah tu mst boley kot bab buah tu cam manggis kan? katanye la...

kembatolo™ said...

fatin aliyya.
aku pon jakun gak wei, bukan ko sorang jek..nme dye buah garob..
ko tak penah jumpe kan? haha..

kembatolo™ said...

anonymous.
bukan citer sal nme kg la kat sini..hakhakhak..

kembatolo™ said...

ishiko.
tak penah buat ape? haha..
hempuk la kalo brani..tak kesah ngat..hoho

kembatolo™ said...

innz.
meh umah aku..aku tunjuk..ade ag sbijik..tp yg belom masak r..ekeke

kembatolo™ said...

adrinaqamarina.
memang nak suruh gelimat pon..haha..
lebih kurang r, tp manggis best ag kot..sebab kulit manggis kaler pepel..hahahaha

I n n z said...

kalo la umah kau sebelah uia jeh en.
haha

starzieti said...

tersangat jakun melihat ituh buah..T_T'

kembatolo™ said...

innz.
mmg umah aku kat bselah uia pon.. hakhak.

kembatolo™ said...

starzieti.
buah tu tade jual kat memane pon..tak pelik r kalo jakun..hoho

Anonymous said...

bukan buah pulasan ke org pggl????

kembatolo™ said...

anonymous.
mmg bukan. haha..

Anonymous said...

I would like to exchange links with your site naughtytwin.blogspot.com
Is this possible?

kembatolo™ said...

anonymous.
erks! omputeh ke? haha..

boley je..mne link anda?bak sini link..~

cik oggyblue said...

hok alos..
aku nympuk sal nama kg tu..
wei!!!!!!!!!!!!!.kampung aku tu..
tmpt tumpah darahku...

kembatolo™ said...

oggy.
aik? duk kg tu ko?
gatey mno?

ciK ogGy bLue... said...

hom la..
sy d kg nan indah permai iytu..
dok kat umah tok ngulu BN kg tu...
anDA???

kembatolo™ said...

cik oggy.
erks~
dop taw pon mano umoh tu..
rumah tok jah pun situ.. haha

ciK ogGy bLue... said...

ox alos..
kira maO guNe namO kg saYA yG peRmai itU la ye????
mmuahahhahaha~
rUmah atOk anda kT manE??
hint!!!!
(sY oTai d ctU)

eni said...

err..agak lendir first2 tgk..
tgk mcm isi nangka pun ada..
last tgk biji mcm mnggis..
ahh takde nafsu nak makan..
ehee

Related Posts with Thumbnails