21/06/2010

korang jakun tak? HAHA !

assalamualaikum..
selamat pagi.. ari ini merupakan hari isnin.. kepada sesiapa yang puasa pada ari nie, tahniah banyak2, semoga korang dapat puasa yang mabrur.. eh? puasa pun mabrur gak ke? tibai je.. haha..

korang ingat lagi tak kat duit syiling singgit? ingat? yang kaler kuning@oren@emas tu..? mesti ingat kan? ala.. duit yang macam kat bawah ni.. cuba ingat balik.. 



aku tataw ape kaler sbena ngko wahai duit..!haha


ha..! sekarang da ingat kan? yang ni mesti ramai taw.. sebab duit ni baru je dimansuhkan penggunaannye.. betol tak? lagipun, duit ni kuar tahun 1995.. tade la lama sangat.. baru 15 tahun je.. aku lagi tua dari duit ni..

tapi, aku ada duit yang aku rasa korang yang sebaya umo aku belom penah tengok.. kalo ade pon, sikit je yang taw... tu pun kalo bapak or mak korang ade keje kat bank negara malaysia.. selain dari tu, aku yakin korang belom penah tengok.. 

alkisahnye ceni, aku kuar duk kedai bapak aku.. disebabkan boring yang terlalu menebal dalam diri, aku pun belek2 r duit yang ade kat situ.. tanpa disangka jodoh akan ketemu, sekali aku terbelek duit syiling.. mak aih!! jakun giler aku rasa.. rasa macam nak menjerit panggil sumer orang kampung tuk tengok duit tu.. siyes weh..! dalam hayat aku selama 20 tahun, ni 1st time aku tengok.. maunye tak jakun? kalo korang pun mesti macam tu jugak.. tak caye? try r tengok gambar ni..~



penah tengok tak syiling ceni?



macam syiling dopsen kan? tapi ni bukan dopsen ye.. ni singgit! haha



1981, korang da lahir ke belom?haha



1986-1990.. tahun aku lahir 1990.. mana tak jakun kalo cenggini? ngaa~


hah..! cane? rasa tak diri tu jim-alif-kaf-wau-nun? haha.. aku da cakap, korang pun tak penah tengok.. ni kira ehsan aku r nak tunjuk kat korang.. kalo aku wat macam stadium muzium cane? nak tengok kena bayar.. tak pun, kalo nak tgk kena bagi no fon? nanges r korang! hak3


k la wei.. aku blah dulu.. kebun durian arwah atuk aku ngah tunggu.. nak g kutip durian ni.. babai~ sesape nak makan durian, datang r umah.. aku bagi makan duri je.. hoho..
assalamualaikum..






p/s - kepada bakal adik ipar, sila taruk gula dalam air anda ye.. air oren pun kena taruk gula jugak taw..! hahaha..
Thank you for reading this entry !

40 comments:

Fatin Aliyya said...

disebabkn ko jakun tgk det ni aku pun terjakun mcm ko jugak lah nmpknyer..mauhaha..wah, sejk bl jdk ahli sejarawan neyh??hehe=D

aliesha kirana said...

Jakun itu aku dan dirimu..hehe

Anonymous said...

Izuddin adalah sengal. But ur entri made my day. Tengs! :)

I n n z said...

tak jakun pun.
=.='

Kimmy said...

huh? tak pernah tengok jugak.. tp macam stylo jer.. hahahaha..

jim-alif-kaf-wau-nun?

aku tergelak sorang bace nie... haha..

reen_sofee said...

huhuhu
aku ngat kan menda laa!

Anonymous said...

Ckp kat izwan, x takut kene potong kaki ke mkn manis2?

eyerin said...

aku ta pcye duit 2 ko ade...ntah2 ko search kat google kowt..haha..

Anonymous said...

letok pitih atas ken tola ko tuh? haha..

kembatolo™ said...

fatin aliyya.
oit!sejak bila reti ikut aku ni hah?haha..

aku memang sejarawan pun..hobi time sibuk..hak3

kembatolo™ said...

aliesya kirana.
oh tidak!!hanya dirimu yang jakun..haha

kembatolo™ said...

anonymous.
apakah itu sengal?haha..mana reti nak buat hari..ngaa~=p

kembatolo™ said...

innz.
eleh..malu la tu nak ngaku..haha

kembatolo™ said...

kimmy.
memang stylo pun tapi berat weh..takkan nak pikul semata2 nak beli eskrem..?tak sanggup aku~hahaha

oo..reti baca jawi eh?haha

kembatolo™ said...

reen sofee.
apsal?ko ngat aku wat entri bukan2 ke?haha

kembatolo™ said...

anonymous.
apsal lak kaki kena potong kalo manis?manis da keje potong kaki orang eh?bila dye tukar keje hah?hahahhahaa=p

kembatolo™ said...

eyerin.
tak caye tape..meh datang umah aku..aku boley tunjuk..haha

kembatolo™ said...

anonymous.
hom la..kala pink bena..hak3

jane said...

eh aku nak duit ni wat koleksi...tulun pos boleh???

terujaaaaaaa

>_______<

sorry lmbt dtg...demam

slmt hari bapa tuk ur dad;)

Anonymous said...

hmm.. sengal tu.. sejenis cool blog! hehehe.. jangan lupe minum cool blog~.. tp air zamzam semestinye yang terbaek! no doubt. :)

yelaa.. ckp kat izwan.. kalau nak keje hari2 korek kudis kencing manis makan laa manis2.. ;p *tgk tak iklan kencing manis kat tv3 tu? adoiyaiii.. ngeri kot*

kembatolo™ said...

jane.
tolong pos?erks~
ase macam mahal la..sebab mende ni berat..pos laju timbang berat kan?hehe..kalo nak kena datang umah..ngee~

tenkiu!~

kembatolo™ said...

anonymous.
apsal tak gtaw awal2?tadi baru pegi kbmall..kalo tak da leyh try..haha..

tak tengok pun,tv rosak..haha

Anonymous said...

hehehe.. kan dah bagitau awal2.. awak lupe kot.. td keje.. cane nak g.. :)

cool blog manes.. izwan ske laa kot.. hehe

I n n z said...

huh ?
tak dek duet kertas rm20 ke ?
tu baru aku jakun.
lalala ~

Liya Laa said...

tq ..
i mmg puasa pon arinie :)

Frodo Baggins said...

$ tuh!!
hahahahha
x ingat langsung!


>>__<<

kembatolo™ said...

anonymous.
keje?keje katne?

apsal izwan je?izuddin?hak3

kembatolo™ said...

innz.
oo..ko nak duit kertas rm20?
nanti r aku cari..pastu, kalo jumpe aku tunjuk eh?haha..

yang ni pun aku taw ko jakun..haha

kembatolo™ said...

liya laa.
puasa?hooyeah..tekaan yang tepat..hak3

kembatolo™ said...

frodo baggins.
amboi2..da lupa eh?
dahsyat btol ingatan tu..haha

I n n z said...

haa la ngaku la aku jakun.
kang ko ngs plak.
haha !

Anonymous said...

sbb izwan ske manes kann.. so mesti laa die ske cool blog.. tatau laa kalau izuddin ske gak.. kalau ske bagus laa.. leh masuk kelab peminat cool blog.. ;p *dah rase?*

se k3c!k said...

hahaha..
klako..entry ko mmg slalu wat aku gelak2 sowang2 laa bro..

dan aku pon terjakun jugak seketika..haha

kembatolo™ said...

se kecik.
klako?tang mane tu?
aku tak wat lawak pun weyh..haha

da memang jakun pun..hoho

n's eeyda said...

1981?

mak ngan ayah aku pown xkawen lagi time nie. ((:

Liya Laa said...

bulan rejab bulan yang mulia utk menggantikan puasa :)

kembatolo™ said...

n's eeyda.
tak kawen ag?dorang umo bape skang?anak sulung eh?hehe

kembatolo™ said...

liya la.
aiseh!sedap2 je cakap..bulan rejab pose sunat la..bukan pose ganti..hakhakhak..

Anonymous said...

waaahhh...

Anonymous said...

waaahhh...

Related Posts with Thumbnails