01/01/2012

Assalamualaikum 2012!

Bismillah.


Alhamdulillah.


Alhumma sholli 'ala sayyidina muhammad.




Tahun baru 2012. Agak kekok untuk memulakan tarikh baru 2012 setelah setahun angka dua-kosong-satu-satu bermain dalam kehidupan. Begitulah hidup kita. Allah memberikan kita rasa janggal apabila memulakan sesuatu yang baru.


Azam tahun baru? Aku tak mampu untuk berazam dan mencipta seribu satu azam pada awal tahun tapi pada akhirnya, satu pun tidak terlaksa. Malu dengan diri sendiri tahu? Dengan Allah lagi lah. 


Bagi aku, cukuplah dengan berazam agar ALLAH jadikan tahun 2012 lebih baik dari tahun sebelumnya. Lebih baik dari segi iman, akhlak, ilmu, dan amal serta muamalat sesama makhluk. Permulaan tahun dengan positif suatu yang baik bukan? 


Bersangka baiklah sentiasa pada Allah.  

“Aku adalah bergantung kepada sangkaan hambaKu terhadapKu. Jika ia bersangka baik (kepadaKu), kebaikanlah (yang akan Aku berikan) untuknya. Namun jika ia bersangka jahat (kepadaKu), kejahatanlah (yang akan Aku berikan) untuknya” (Riwayat Imam Ahmad )

Selamat tahun baru. Allah rahmati kalian. =)
Thank you for reading this entry !

10 comments:

yuyu Zulaikha said...

selamat tahun baru KembaTolo!

Wan Zulqhairi said...

Ya. baeklah ustaz izuddin.

kaka said...

suka riwayat Imam Ahmad 2.. :)

Rozuan Ismail said...

kan..susah nak berazam ni.nak letak nama anak azam nanti boleh jugak.huhu.selamat datang 2012

Syafiq Ahadin said...

slamat tahun baru! :) same arr.... harap dapat jadi lebih baik dari semalam....

laskar pelangi said...

selamat tahun baru :)

shera haifa said...

selamat tahun baru.
:)

Fatin Aliyya said...

selamat tahun baru 2012 kembatolo.:)
insya Allah, tahun baru azam baru dan hope for the better year.insya Allah He will help.

all the best for ur future undertakings ^^

Cik Yatt said...

selamat tahun baru :)

cahaya kemuliaanku said...

nk copy hadith.

sekian. XD

Related Posts with Thumbnails