18/09/2011

Tak Suka Tengok TV

Assalamualaikum.



Ade gua tanya lu suka tengok tv ke tak? PIRAHHH! Title cenggitu ingat dapat tarik readers eh? #beranganlakau



Serius. Aku ni jenis tak suka tengok tv. Ok tipu. Actually aku suka(lah jugak) tengok tv. Akan tetapi, disebabkan ke'busy'an hakiki yang tak dapat disangkal lagi, aku terpaksa menghapuskan kesukaan aku terhadap tv tu. Kau tahu kenapa?



Baik. Aku mulakan dengan sebab pertama kenapa aku tak suka tengok tv.



Pertama, masa aku sekolah menengah dulu, aku cuba kawal nafsu tanak bagi mata ni tengok tv. Skema kan? Hahaha. Biasa lah der. Masa tu gua baru nak 'up' dalam bab hafal-hafal quran ni. Haruslah kena jaga pandangan. =P #baiknyeaku



Kedua, rumah aku ni boleh dikatakan tv sumpahan. Entah kenapa hayat tv kat rumah ni tak pernah nak lama. Beli lain, rosak. Rosak, beli lain. Begitulah ulang-ulang sampai satu tahap stok tv kat rumah dah macam kedai tv terpakai. Hampeh betei!



Ketiga ialah kerana adanya internet, tv terpaksa diabaikan. Memang terpaksa pilih. Jadi, aku dengan pejam matanya memilih internet kerana internet ada fesbuk yang rata-rata aweknya cun berdahi licin bertudung urban berkening mascara bermulut muncung dan ber-ber-ber ape lagi ha? Hahaha. Dan yang paling tak menahan, ade awek berbaju kurung. AUWW~



Ok itu je sebabnya. Nampak macam entry takde motif kan? Sape cakap takde? Motif entry ni ialah aku baru je pasang astro kat rumah. Baru nak genap sebulan. Tapi bila tv jarang tengok, rasa rugi pulak nak bayar bil. Adakah aku termasuk dalam golongan yang membazir? Tolong katakan ini semua tidak benar. Peliss.. okbai~ harharhar.



gambar tv takde. kira ganti dengan yang ni boleh? keh keh keh

Thank you for reading this entry !

26 comments:

Elyana Ahmad ツ said...

xpernah lagi aku dgr org pakai maskara kat kening,hahahahaha

Zaidatul Akmal said...

terpakse jugak cakap...MEMBAZIR!! xyh la pasang astro klu dh x tgk, byk mende lain lagi boleh buat.. kan? kan?

Wan Zulqhairi said...

Perghhh... laptop alienware... canggih siottt... #untunglah.

JIJI YU said...

gok aku tok tgk tibi kalu xdok bola

shera haifa said...

sy suka tngok lptop..bila tngok tv histeria..haha

A.I.N.S.Y.A.H said...

TERuja tgk laptop..keyboard ade kaler PINK.. ;)

Scarlett O'Hara said...

Bertuahnya siapa dapat jadi life partner kembar tak tengok TV ni.

DanieL AdiE said...

Tak tgk tv?

Rugi2..haha

lini hasnan said...

Fuyooooooooo! pakai laptop alienware. Jeles jeles jeles. ;p

nuruashia ♥ said...

uishhh mst tipu ni...bkn xtgk tv tp xmenonton tv kan ahahhaha

nicko said...

Perghhh... laptop alienware... canggih siottt... #untunglah.

kembatolo™ said...

elyana.
err.. takde ke pakai kat kening?try la wat.. jadi org 1st. nak? haha

kembatolo™ said...

zaidatul akmal.
eh jangan la cenggitu. nanti taley nak tgk bolaa.. =(

kembatolo™ said...

que.
laptop ni dah nak hancur pun. lasak sangat guna. keh3

kembatolo™ said...

jiji.
aku pun nak wat supo mg gop., keh bola jah tgk tv. hahaha

kembatolo™ said...

jiji.
aku pun nak wat supo mg gop., keh bola jah tgk tv. hahaha

kembatolo™ said...

shera.
nak kena panggil ustaz ke? ubatkan histeria tu.. haha

kembatolo™ said...

ainsyah.
kaler tu boleh tukar2. kebetulan time ni kaler pink. tak sempat tukar. haa

kembatolo™ said...

scarlet.
bertuah kalu ade yang nak. masalahnye, ade ke? huu

kembatolo™ said...

adie.
err.. dah tu kena tuka tabiat la ni? skrg jugak g tengok. haha

kembatolo™ said...

lini.
eh tu tepek sticker jelah. actually cap ayam je. haha

kembatolo™ said...

ashia.
ni mesti bm a1 kan? grr

kembatolo™ said...

nicko.
canggih(lah sangat). dah nak hancur ni. haha

Fatin Aliyya said...

haha meh gime five.samalh dgn aku namnya ada tv tp hampeh boleh bilang kot baper jek aku ngadap tv tue.:(.ceh alasan 1 n 2 kau aku leh terima alasan ketiga agak sengal.haha betuikan niat weh.:)teehee

[sutera kasih] said...

biasanya sy tgk tv sambil online hehe

Mohd Khairi Khadzir said...

TV dan internet skali jalan! BEST hahaaha

Related Posts with Thumbnails