12/08/2011

Cerita Kembar #1 : Panggilan Telefon

Meh sini nak habaq mai. Sekarang aku rasa aku kena spesifikasikan jenis entry aku. Tanak main campur aduk segala jenis cerita tanpa ada kelas-kelas tertentu. Baru stail! Ye dak? Keh keh keh. Orait, bawah ni ada sebahagian entry berkaitan dengan cerita kembar yang aku dah tulis. Actually banyak lagi tapi aku malas nak listkan semua. Pandai-pandailah godek kalau tak cukup eh? ;)




Ok, masuk cerita naa? 


Hurm.. Aku ngan izwan ada sejenis penyakit suka kenakan orang. Nak kata hobi tak sampai tahap lagi tapi lebih kurang kot. Sebab kalau peluang dah depan mata, kitorang takkan segan silu untuk bertindak. Lebih-lebih lagi kalau orang tu rapat or kamcing dengan kitorang, memang makanan la jawabnya.. HAHAHA.


Salah satu tabiat yang kitorang suka suka suka sangat buat ialah kenakan orang melalui panggilan telefon. Jelas tak tahap kesukaan tu? hik3


Ok nampak macam tak paham. Kerut dahi tu dah jelas menunjukkan kau tu jenis lampi. Takpe takpe, aku ni spesis yang mudah kesiankan orang. Jadi kau tak suruh pun aku tetap akan bagi penjelasan. Baik kan aku? Ye, aku tahu. =P


Ehem.. Biasa kalau henfon izwan berbunyi which is ada panggilan dari seseorang dan izwan pulak takde kat situ, automatik aku akan main peranan sebagai seorang abang yang prihatin dengan amik henfon dia pastu tengok siapa yang call. Kalau kena time aku baik, aku akan jawab pastu bagitahu yang izwan takde. Jadi sila telefon kejap lagi. Babai~


Itu masa aku jadi perangai malaikat ah. Tapi kalau tiba-tiba spesis perangai jahanam mari, aku secara spontan akan jawab call tu. Lepas tu apa? Hek hek hek. Ce teka apa aku buat?


"assalamualaikum. izwan ada tak?"

"wa'laikumussalam, izwan lah ni. ada apa hal?"

"bla.. bla.. bla.."

"oo.. yadaa.. yadaa"


Yes! Aku akan menyamar jadi izwan kau tahu? Sesiapa yang tak bernasib baik tu, memang sampai habis la kau kena tipu. Aku menyamar kaw-kaw punya sampai tahap kau takkan perasan bahawa aku izuddin bukan izwan. Diulangi AKU IZUDDIN BUKAN IZWAN!! lalalala~


Tak payah berangan la nak sedapkan hati "eh aku bff dia tak mungkin aku akan kena macam tu". Hoi hoi..! Umi ngan abah aku pun selalu kena, kau tu apatah lagi?! Hahaha. Lagi satu, kalau kau perasan kau tu rapat dengan aku, kau jangan nak sedap duduk. Berapa ramai kawan aku yang dah terjebak. Lantak ah bff ke, kawan biasa ke, geng ke, semua kena tanpa pengecualian. Awek? Hahahaha. Malas ah nak bukak cerita. Panjang. xD


Jadi aku nasihatkan kalau kau telefon salah sorang dari kitorang, adalah lebih baik bagi kau untuk confirmkan betul-betul adakah kau TELAH BERCAKAP DENGAN ORANG YANG BETUL. Apa kau ingat aku je suka buat macam tu? Hekeleh! Kitorang kembar derr, perangai pun sama. Paham? GAHAHA. Ok bai~


Psst.. Kalau aku tanak cakap dengan seseorang tu, aku akan suruh izwan menyamar jadi aku. Sama jugak sebaliknya. Jadi pelis jangan nak sedap duduk sangat eh? HAR HAR HAR !!


DSC_0307
annoying tak kalau kena macam tu? BHAHAHA !
Thank you for reading this entry !

23 comments:

Hizami Rahim said...

tak kisah.
sama je dua2.
boleh ?
haha.

..Bai.. said...

hahaha..ok jgk gitu..pangai sme so dh mcm org yg sme jek:)

hana said...

kalau dah kembar kan..
cakap ngn sape2 pn same je..
kite ok la tu...
=D

sri said...

-____________________-"

Umie Artoqiemie said...

tak annoying pong? lalalala~

ansuh... said...

haha. comel sungguh perangai korunk. sabor jelaa...

Syahir Ramli said...

haha...nme pon kembo...

hafidah said...

hahhaa..pangai kembar emang sepesen pon..sehati sejiwa plak kn? :')

NeNeK sAyHa said...

hahahaahhahahahahahhahaahahaha :D
nenek dtg jengok2 cucu berdue n ikot2 cucu juge :D
sengal gilerrr cucu2 nih!
muke dah same, sore pon buleh same :D
kembo kan :D
hahahahaahahahahahahahahahaha :D
jgn bini tersalah laki sudah le :D
hahahahahahahaahahahaha :D

Ayda said...

warrr..kemain lagi..beznyer ade kembo! cweet.. ^^

saperakue said...

walaupun aku bukan kembar tapi aku selalu kenakan orang begitu =_="

namaakulynn said...

LOL.kompem kwn2 korg susah nk cayaaa dah.haha

kayuburuk said...
This comment has been removed by the author.
kayuburuk said...

din,mu silap..aku hk xajin keno..hahaha

masiha said...

hehe...biasa la tu...sy pon dah biasa terkena ngan kwn kembar sy...suara dah sama...tak boleh nak cam...dan org pon penah terkena dgn sy...ckp hp dgn sy...tapi, mati2 ingt diaorg ckp ngn adik sy...hehe...bestkan kembar??? boleh tolong2...=)))

Mama Kembar 3 said...

umi & abah pun dikenakan jugak? hampeh! hehehe

ish...mama ada tiga nih, lagi laa tinggi harapan diorang nak kenakan mama & ayah nanti, aiyarkkk....

bunbun said...

haha jahat. tapi aku dulu aku kawan kembar gak. boleh je cam suara naseb bek la. hahahaha. korg suara mmg same eh?



festaim datang sini. :)

iNi IzwaH said...

mitop2 la aku dop keno gini. haha.

tp mace menarik jah. huhhu~

peace (^.^)v

FizaFizz said...

eeii..teruk betul perangai!

islamic author said...

Bismillahir rohmaanir rohiim...

ak raso ak bleh cam soro kamu berdua.

misSeEna..! said...

haha..sama mcm sy ngn kembar..suka kenekan kawan,kdg2 bf skali..jahat nye ktorg...sume org x cam suare ktorg.sampaikan 1 ms tu kmbr jwb fon sy,cakap sy tgh mandi,tp kwn sy x cye.die ckp kmbr sy tipu. (konon nye sy ngelak nk ckp ngn die)..hadoi~ tu la padahnye kalo dah selalu kenekan orang..

Cikya said...

kisah macam ni buat aku teringat kat,
anime Ouran HighSchool..
ada kembar yang perangai macam tu...
haih...

annabella chin said...

hurmm..aseye dh penah terkena ngan mamat kembar 2 ni....huhuhu..ape2pon...nice la korang..hepii together2 kenakn org...huhuhuhu...jom naik heli...:))

Related Posts with Thumbnails