10/01/2011

buaya ngan rimau mana lebih seram?

Jawapan jujur dari aku, aku pilih 'ngan' lagi seram. Sebab dye duduk kat tengah-tengah, sikit pon tak terpancar rasa gerun dye. Kahkahkah. <--- sesape bagi jawapan ceni tuk soklan aku memang hamsap la. Arwah mati terkejut ngko aku hantar santau 47 keturunan ko jadi mandul. Hahahaha.



Okay benti melawak. Assalamualaikum. Idea ni dah lama duk melilau dalam hotak aku tapi macam biasalah, maen sorok-sorok tak sempat nak tangkap. Jadi, aku dapat tulis ni pon sebab dapat tangkap idea ni dengan jitu masa dalam jamban. Tak perlulah aku detail sangat wat ape dalam jamban nak penyiku aku ke hah? Hahaha.



Harimau_malaya
tuan belog ni cakap ai tak seram. bole caye ke? T_T


Menariknya, aku lebih suka cakap buaya lagi seram dari rimau. Nah sebabnye ;



Pertama, lu orang tengok sendiri ah camane rupa si buaya tu. Menggerutu, ketol-ketol, keras. Euw!~ (masa taip ni aku muntah olok-olok haha). Tak macam si rimau, berbulu halus gitu. Lembut, siap boleh buat baju lagi bulu dye. Yep! memang aku memilih luaran. Nak tengok dalaman memang tak nampak lah kan? hahaha.



Kedua, si rimau ni tak hipokrit. Dalam iklan pon duk jaja nama dye seKUAT HARIMAU. Walaopun hanya sabun tapi terbukti lah beliau kuat. Tak cukup dengan sabun, biskut pulak join cuma biskut ni stendek sikit, letak dalam BI nama TIGER. Setuju? Tak macam buaya, siap pepatah lagi duk pesan "air yang tenang jangan disangka tiada buaya". Skang nak salahkan pepatah pulak ye wahai izuddin?! TAK!! aku cuma nak cakap aku tak suka hipokrit! Sangat! Sikit-sikit tu dimaafkan. Wakaka.



Ketiga, sebab anak rimau yang kecik-kecik tu nampak kiut jek. Tak macam anak buaya. Kecik-kecik lagi dah seram. Tak tahu dah nak lontar pandangan kat bahagian mana. Bak ekor, badan, kaki mahupun kepala semua takde ciri-ciri ke'kiut'an langsung. Pulak tu, nampak buruk semacam je. Dah tahu takde rupa, cuba la ubah pangai tu kasi elok sikit. Sopan-santun macam hamster pon oke hape. Hahaha. 



Okay cukup lah tu tiga aku kasi. Bagi banyak-banyak bukan lu orang nak hafal pon. Tak gitu? Dengan ini, aku putuskan bahawa buaya lagi seram dari rimau. Sumpah aku sedikit gerun tengok buaya. Rimau aku menten jek. Siap boleh wat geng lagi. HAHA ! 



Dah! Assalamualaikum. Lagi entri mengarut dari aku kan? XD



crocodile_ngr-4295_blog
ai seram kan? euw~~



p/s - bila baca balik entri ni, buaya ngan rimau tu kalo tukar kepada manusia pon masyuk jugak. Ye dak? harharhar.
Thank you for reading this entry !

37 comments:

Anisa said...

dinosour lagi ganas

Black said...

aku pun pilih buaya .
sebab banyak lelaki buaya kat dunia ni .
mana de lelaki harimau ?
kalau ada aku memang tabik spring sama dia .


kalau buaya sopan santun mcm hamster , mmg dunia nak kiamat rasanya .
haha

Unknown said...

herm tok pelik la mu pilih boyo..ahaha..karier mu doh tu..ahaha

acul said...

dua2 x seram sbb x pernah face to face. tgk jauh2 penah ler ekekke

Unknown said...

akak pilih kucing..!

adrinaqamarina said...

aaaarh seram tengok gambo tu. -.-'

tapi buaya darat ag menakotkan. kan?

Pyka Rahmat said...

hantu lagi seram, standard ah

Mar said...

ske part hamster sopan,...
mmg hamsterku juga sopan,.

2 2 pon xtkut tgk,,,
kalau dkat bru tkowt

Yuni Aisyah said...

buaya kot..kalo lelaki buaya darat lg la takut...buaya yg bertopengkan manusia...hehe

izuddinrahim said...

anisa.
cehs.
dinasour takde bukti pon dye ganas.
penah tengok? haha

izuddinrahim said...

amira.
eh eh..
yang tu men bole buat sebab..
naye r ceni..
hahahha

izuddinrahim said...

jiji.
jie, aku pencen doh jie.
tahun ni masuk 3 tahun dohla aku pencen.. kahkah

izuddinrahim said...

acul.
kne face to face dlu ke?
tataw ble r tu~

izuddinrahim said...

diana.
akak takut kucing?
nape kak? mesti ade cerita kan? hoho

izuddinrahim said...

qama.
ntah.. tak pernah kenal buaya darat tu cane.. kahkahkah

izuddinrahim said...

pyka.
hantu takde dalam skema jawapan. teett!!~ hahaha

izuddinrahim said...

mar.
bela hamster bape ekor?
bak sini sekor.. nak wat lauk.. haha

izuddinrahim said...

yuni.
manusia yang bertopengkan buaya pulak cane? takot tak? =P

Mama Kembar Tiga said...

oooo cakap buaya lagi seram yer? harimau kiut yer? kalau terserempak harimau sesat tgh mengaum tayang gigi semua, agak agak brani tak pi usap bulu dia yg lembut halus tuh? hehehe

izuddinrahim said...

mama kembar.
eh boleh je.. bukan takat g gosok, maen peluk2 pon boleh kak.. hahaha

*berani cakap sebab memang takkan jumpe. kihkih

Lyeah said...

okeh bismillah. =D
sangat setuju dengan kenyataan yang anak rimau masa kecil comel. comel sangat2 :D

Misshy Innz said...

kau kutuk buaya lelebih plakk .
dia hentam kau kat blog kang , taw lah .
ahahah xD

izuddinrahim said...

lyeah.
cewah.. mesti ah setuju..
kan kte pernah maen sam2 ngan anak rimau.. kan? kan? hahaha =P

izuddinrahim said...

innz.
erk.
buaya ade blog ke?
mintak2 la dye tak baca entri ni..
ahahaha..

Anonymous said...

Pandainye dye bermetafor. Tacing ahh ceni.. hahahahaha.. gelak serentak pls.. :p

Keyrill Eduardo Willeyhem said...

T-rex xde ek? heheheh... tu lagi ganas! :D

cikmemy said...

rase macam nak bela jek anak rimau letak kt rumah ni....comel sket..kalau anak buaya, kirim salam je la..huhu

m i a said...

sengal..ehehkehke..ni kenape ni?meroyan?

seyes, bile tgk tajuk tdi, mmg hati wa berbisik 'aku pilih 'ngan' la en izuddin'..khakahkahaka..

tp bila ko janji kasi santau jadi mandol smpai arwah, terus wa rase en izuddin la yg paling seram dlm donia ni..bole?hakhakahkahkahkaa...

miya said...

tiger! yeah~!!!! me likeyyy

izuddinrahim said...

anonymous.
pandainye dye komen. sentap ah ceni. hahaha..

izuddinrahim said...

keyril.
T-rex tak sempat nak snap. tapi blakang umah banyak kot mende tu. kahkahkah

izuddinrahim said...

cikmemy.
cewah.. bajet rumah tu zoo eh? hahaha

izuddinrahim said...

mia.
haah. meroyan. hakhak.

tahu pon takut.. santau mandul kot.. hakhakhak

izuddinrahim said...

miya.
eh, pilih buaya la.. suke tiru ah dye ni.. hish!!~

Farah said...

Eh , sokong komen Amira tu . Bernas sungguh pandangannya .

Solihin Zubir said...

buaya ngan rimau, dua2 seram..
dua2 seram ngan aku.. haha..

Lyeah said...

hahaa. mmg pn kite pernah men sama2 dgn anak2 rimau tu tapi janganlah mention dekat sini :">
malu ai nyah.

Related Posts with Thumbnails