12/12/2010

ape kena dengan hari nie?

Aku tahu hari nie hari ahad, 12 disember 2010. Tak payah nak tunjuk rajin dengan tolong komen cakap tarikh. Aku dah selalu ingat hari ahad. Takkan pernah lupa punye sebab dalam jadual hari ni merupakan giliran aku untuk masak bagi kawan kawan makan isi perut bakul seminggu dua guni beras habes. Nampak? Nampak tak aku seorang yang mengikut jadual? Tu baru jadual, belom bab caring lagi kan? Fine!! Caring ngan jadual takde kaitan. Grr~



Bukan bende ni aku nak cerita sebenarnya. Ni haa..! Penghuni rumah bertingkat apartment flat ikut suka la nak panggil mende pon asyik duk cakap yang hari ni hari sejuk sedunia. Dari semalam mulut becok sorang sorang tak benti cakap "sejuk weh!", "mak aih, sejuk gila vavi!", "sejuk nak mampos, rasa kaki dah kejang lagi beku dan menegangkan!". Pilih la yang mana sesuai dengan citarasa engkau orang.



Sebelom aku cerita dengan lebih lanjut, cuba jawab salam ni dulu. Assalamualaikum. Lupa nak bagi dekat atas tadi. Hek hek hek.



Sejuk ari nie bukan sejuk biasa biasa kau tahu? Aku pegi beli lauk mentah tadi pon siap dressing bagai. Pakai jeans, stokin, kasut, sweater. Tak pernah selama hayat aku dekat bumi mesir ni pakai cenggitu semata mata pegi pasar nak beli lauk. Naseb jugak kat kedai ayam tadi awek yang jaga. Tak sia sia la aku dressing. Hahaha. Sempat la maen senyum senyum. =P



Balik dari pasar, dugaan pulak nak masak. Dah nama masak ofkos la kena maen dengan air bukan? Cuba bayang cane aku nak masak dalam keadaan suhu 10 celcius plus jari yang masih lagi luka. Sangat derita. Tapi demi kawan kawan dan tanggungjawab, lautan api sanggup ku redahi. *Tiba tiba*



Gedegang..! Gedebuk..! Ketang..! Ketingg..! Ketungg..! Akhirnya siap jugak aku masak. Buat housemate semua, masak cincai cincai tak sedap harap maaf kalo sedap sila puji. Ngahaha.



Itu je. Takde motif kan entri nie? Wekk!~ Babai, Assalamualaikum.



P1200303
memori kesejukan di bukit thursina. sejukkk~




p/s - try tengok kat bawah header..amende tu eh? ekeke.
Thank you for reading this entry !

28 comments:

azrinrahim said...

wow, best yer dapat rasa men salju .. keinginan untuk pergi luar negara terpaksa dibatalkan demi kepercayaan abbie n umie .. bestyer kalo dapat pi blajor dekat saner .. erm .. cari ilmu

nora amila ghazali said...

waaaa bestnya....teringin nak gi gak...

ha... nie nora singgah sini.. hihihi... nak minta tolong undi nora... bermula esok.. isnin smpai jumaat.. no 11... no 11... no 11...

http://blogpilihanmalaysia.blogspot.com/

meaw said...

meaw folloe ni...tengs for wish . feel free undi je la eh :)

Cik Cici said...

men salji?cool yah :).

Mas Sakura said...

dah nak kiamat da... tobat la.. hek hek

Ain Zulaikha said...

eh, salji ke?

miya said...

eh tau takpe. kat sini siap ribut sampah kot. eh ribut pasir kot.
bapak ahh sejuk cm UK weh. hahahha

kembatolo™ said...

azrinrahim.
eh eh! nama bapak kita sama la.. haha

whooa.. ade peluang pegi oversea ke?
pegi mne?

kembatolo™ said...

nora amila.
jom2.. ade kosong lagi nie..
tambang sendiri bayar yep.. hikhik

oke2.. t nak vote.. =)

kembatolo™ said...

meaw.
mekaseh jugak sudi follow..

orait!~

kembatolo™ said...

cik cici.
tak sempat nak maen salji..
sejuk nak mampos.. haha

kembatolo™ said...

mas sakura.
*gulp*

=)

kembatolo™ said...

ain zulaikha.
haah.. salji tpi sikit je..
hahahaha

kembatolo™ said...

miya.
kat tanta memang ribut sampah pon.. keh keh keh.
ntah la, xpenah ag pegi UK. tak tahu la cane rase sejuk kat UK.. ngahaha~


woit! undi aku..~ =P

Puteri Iqa Izyan said...

wah.memasak... bgs2..
eyh.kau kat egypt dah ke nih?

mia said...

wes pkcik kembar, ai suggestkan yu letak banner ke hape picture yu pgg num utk senang vote la kot..ehehe

DILA AMER said...

first time singgah sini. hihii

chentaMAYA said...

besh nye dpt maen salji~

kembatolo™ said...

puteri iqa.
aku memang bagos pon.. =P

haah, aku dah kat sini.. apsal?

kembatolo™ said...

mia.
aku dah buat ni.. tak undi siap kau.. haha

kembatolo™ said...

dila amer.
mekase mekaseh! =)

kembatolo™ said...

chentamaya.
takde la best sgt pon..
sejuk nak mampos.. adeih~

Puteri Iqa Izyan said...

saje.nk suh pos salji.hahaha

azrinrahim said...

lepas spm dapat wt persediaan g indonesia buat medic .. lepas matrikulasi pun dpt twnrn antara ukm dgn uni kt russia ambik medic juga .. tpy family lebih suka kalo ayie jadi cikgu .. so, now ayie qambik pendidikan dekat UPSI .. incya-Allah ad peluang nk mhon tajaan smbg belajar kt victoria university bhagian pendidikan tajaan UPSI .. incya-Allah .. kalo ad rezeki ..

mengadu nasib plak .aishhhhh

kembatolo™ said...

puteri iqa.
ko datang sini lagi senang..
boleh maen puas2..
takot tak ckop kalo pos.. haha

kembatolo™ said...

azrinrahim.
laa.. macam tu ke ceriatanya..

taat kpd org tua kan wajib.. ade hikmah la tu.. yg penting, think positive!!~

azrinrahim said...

incya-Allah kalo ad rezeki .. setiap kejadian pasti ad hikmahnya .. n mybe hikmahnya sekarang ayie okay shja dekat UPSI ..

Puteri Iqa Izyan said...

ngeee.esok aku dtg. hahaha

Related Posts with Thumbnails