01/12/2010

nikmat itu

Dua sahabat dalam perjalanan ke salah sebuah supermarket di bandaraya. Sepanjang jalan dorang berborak.


"Dalam hidup ni sungguh banyak nikmat Allah kurniakan," ayie memulakan bicara.

"Haah. Memang banyak tak terkira. Kalo ade yang kire tu, kompem gila sebelom sempat habes mengira," udin mengiyakan.

"Tu r. Kita sebagai makhluk patut reti bersyukur. Jangan nak ego, perasan, riak, dan takabur. Allah boleh tarik tu sumer bila bila je. Sekelip mata," spontan ayie membalas.


Kemudian, mereka melintasi suatu kawasan perumahan.


"Cuba kau tengok tu, ni salah satu nikmat yang Allah bagi," ujar ayie sambil memuncungkan mulut.

"fuiyo!!," udin membalas pendek dan terus terpaku.


*Awek arab memang cun kan? Hehe =P
Thank you for reading this entry !

22 comments:

Jey Yusuff said...

nikmat jugak 2...

Puteri Iqa Izyan said...

nikmat jugak tuh..
sekali pandang jelah..
byk kali pandang, tang lain la tuh.. huhu

Mama Kembar 3 said...

ish ish ish... men! itu je laa yg nampak hehehe

hiDayAh said...

hehehe.. ish3

CIK FAFAZ said...

errrrkkkkk.
haha.

Liya Laa said...

aku rasa perempuan melayu lagi nikmat :)

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

hahahaa!~~ sempat cuci mata tuu..

Ummu~Ishak said...

(sila baca dengan nada yg sgt serius)
memula jejak kaki kat mesia selepas 3 tahun lupa daratan, mmg terasa sgt2 nikmat yg satu ni dah hilang.
pandang pompuan melayu - mak aih hidung kepeknye
pandang laki melayu - tak segak langsung
maka apabila nampak cik abg arab melintas depan mata terus pandang tak kelip2 sbb kat mesia susah nak dapat nikmat yg satu ni
hahahahahahahaaaa

I n n z said...

bengonggg ~

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

ingatkan ape, rupanya awekk, sy siap wat reaksi kerutt dahii lg tau! haha

kembatolo™ said...

jey yusuff.
haah kan.. tu pon nikmat.. hehe =)

kembatolo™ said...

iqa.
eh eh.. mane ade pandang banyak kali..
skali je.. tapi lamaaa... hahaha =P

kembatolo™ said...

mama kembar.
erks~ kantoi pulak ngan akak.. haha

kembatolo™ said...

hidayah.
hehe.. hoho

kembatolo™ said...

cik fafaz.
lalalala~

kembatolo™ said...

liya laa.
mungkin jugak.. sebab arab ni stakat lawa di mata jek.. tapi kasar.. ufhh~

kembatolo™ said...

aisumi.
minum air sambil menyelam.. hikhik

kembatolo™ said...

ummu ishak.
pergh!! bukan maen panjang komen..
ingat laki jek rasa macam tu.. wahaha~

kembatolo™ said...

innz.
apsal pulak? ni normal la nyah.. haha

kembatolo™ said...

fifiey.
yeke? sorie~~
ahahaha

chentaMAYA said...

grrr. awex malaysia kan adeee. chait!

kembatolo™ said...

chenta maya.
yela2..
awex mesia ade..
tp takde yang nak kat aku..
eh tetbe jek.. ahahha!

Related Posts with Thumbnails