15/10/2010

lelaki pun kena kemas weh !

Hai ! Bertemu lagi dalam entri yang laen. Apa khabar korang semua?

Tajuk kali ni pasal lelaki. Dalam sedar tak sedar, dah 20 tahun aku hidup dengan berjantinakan lelaki nie. Aiseh ! Macam pelik je ayat aku tu. Hahaha. Syukur Alhamdulillah di atas segala kurniaan Allah pada aku.

Okay. Sepanjang pemerhatian aku sebagai seorang lelaki kan, banyak kali jugak r aku jumpa dengan lelaki. Hoi ! Ayat apa neh? Da ko lelaki mesti r banyak kali jumpa dengan lelaki. Sewel!~ Fine! Bukan tu maksud aku.  Begini.., Sejak dari sekolah menengah lagi aku dah biasa dengan sekolah sejenis. Korang tahu kan apa itu sekolah sejenis? Haa..! Betol la tu. Sekolah lelaki dan takde seorang pun pelajar perempuan kat situ melainkan makcik makcik yang kerja sebagai tukang masak.

Jadi, sejak itu jugak, aku tengok lelaki nie kurang amik peduli pasal kebersihan dorang. Kenapa eh? Bukan seorang, bukan dua, tapi ramai ! Kau tahu apa maksud ramai?! Dorang ni tak kesah kalau pakai baju sama. Dua tiga hari tak basuh pun boleh maintain senyum padahal baju tu da bau macam ikan siakap masak belacan dah. Yang tak tahannya, siap boleh buat muka rilek lagi. Cool la kononnya. WAKLU ! Ringan je tangan ni nak suap baju dalam mulut. Huh !~

Tu baru baju, belom masuk lagi bau badan. Ya Allah! Da tahu kau tu spesis kuat berpeluh, apa salahnya kalau kau pakai deodorant nyah?! Nak lagi wangi, sembur sikit mana mana perfume. Rembat je kawan punye, pastu mintak ah! kahkahkah. Kalau dye marah, cakap je macam ni, "takkan perfume pun berkira?". *okay. ajaran salah, tayah ikut*

deodorant ngan perfume. dua2 penting.


Sempena dengan ini, aku nak bagitahu bahawa Nabi sendiri pun lelaki, seorang yang kemas, pembersih, dan nabi juga kacak kau tahu?!! Tak caye? Sila baca sirah nabi banyak banyak. Malah, ada yang mengatakan bahawa nabi Muhammad SAW lebih macho, kacak, hensem dari nabi Yusuf AS.


Dengan ini, aku menyeru kaum adam sekalian agar jadi lebih kemas, pembersih, dan seumpama dengannya. Tak rugi pun jadi macam tu. Awek pun mudah sangkut. Hihi. Mudah mudahan kita semua dapat pahala dengan kita mengikut sunnah nabi SAW. InsyaAllah.

Chow~


macam ni ke kemas? haha

Thank you for reading this entry !

35 comments:

I n n z said...

aicececehhh .
kau mesty wangi gilakk kan nyahh .
hoi ! bagus lahhh . nanti awek ko , bile dating , senyum jehh senyum balak eh wangii .
ngeee xD

abangfaizul said...

biase la tu. nak menunjuk wardrobe ke? kowser la noks. hahaha

saperakue said...

lorh ko laki rupenya???
hak3

Anonymous said...

wahhh.. macam ni laa lelaki idaman malaya.. sedar tanggungjawab.. clap3..hahaha.. bukan stakat nabi si pembersih.. Allah pun sukakan kebersihan.. Allah Maha Cantik.. =)

Anonymous said...

nivea cell repair...hahaha..
btw..gud3~~

Anonymous said...

eyh2..header dh tukar la..
phewwiiitt~~

Eyerin Aziz said...

pengsan aku bau perfume kuat sgt..hakhak

Mama Kembar said...

wah wah siap pakai deodorant utk fair & smooth skin lagi tuh hahahah... tp stuju, nak fengsan rasanya kalau dok dlm lif sebelah lelaki yg bau badan kalah belacan hehe

kembatolo™ said...

innz.
ahaha.. aku kne mengaku ke aku wangi?
tak sengal ke nanti? kahkahkah..

lambat ag kot awek aku nak suke macam tu memandangkan aku tade awek.. hoho

kembatolo™ said...

abangfaizul.
erks.. nak menunjuk amende kalo almari tu da rosak.. haha

kembatolo™ said...

saperakue.
ohoi ! agak2 r.. aku maskulin kot.. kahkahkah

kembatolo™ said...

anonymous.
taw takpe.. =)

kembatolo™ said...

anonymous.
fuiyo.. siap tilik ag tu..
nivea whitening kalo nak tepat ag.. kehkeh

kembatolo™ said...

anonymous.
amacam? cool tak header nie? kalo buruk pon sila cakap cantek oke? haha

kembatolo™ said...

eyerin.
ari tu tersilap sembur..
tak pasal2 ko jadi mangsa..
ahahaha

kembatolo™ said...

mamakembar.
iye ke kak? kalo gtu akak kne tolong sembur perfume akak kat dye.. mesti terharu punye.. haha

Anonymous said...

chanel ALLURE.. owh me likey~! =)

kembatolo™ said...

anonymous.
halamak !
chop3.. taley share.. haha

syahbandar87 said...

maskulin..heh heh,..

kembatolo™ said...

syahbandar.
sape maskulin? yang gambar mengadap blakang ni ke? ahaha =P

Anonymous said...

"takkan perfume pun berkira?" heh..

*dah ade mariah carey butterfly..* ;p

arifah zainal said...

macam cerewet jek
kalo kemas2 sgt..ahaha
peace brader ^^'

ishiko said...

dua2x penting!!! kalo tak bau keti melampau...

kembatolo™ said...

anonymous.
adeih~
kne balik.. hahaha

kembatolo™ said...

epah.
cerewet nga kemas laen deh..
cerewet supo mg, kemas supo aku..
wahahaha~

kembatolo™ said...

ishiko.
aik? gitu pulak?
da tu tayah pakai ke?
ahaha

Anonymous said...

hahaha.. ;p terase ekh?

sepupu said...

slm ziarah.ni adlh blog bru sy. blog lama dlm proses utk ditutp kerana masalah teknikal. SELAMAT BERKUNJUNG.

kembatolo™ said...

sepupu.
bereh.. tp bakpo bnyok video hok bru ni? aiyaa~

kembatolo™ said...

anonymous.
dop terase lasum.. haha

maisyara Pot! Pot! said...

kemas la juga... eheee ^^

Ery Farieha said...

kemas laaa

boleh laaa

kembatolo™ said...

mai.
kena ada 'juga' eh?
boleh buang tak juga tuu?
wahaha~

kembatolo™ said...

ery.
kemas la? boleh la?
uwaa! =_='

Farah said...

Alhamdulillah , ada juga kaum Adam yang sedar . Bagus la ! Haha .

Tapi , susah juga bila lelaki ni berbau terlampau wangi .

Related Posts with Thumbnails