03/07/2010

warna pujaan..

assalamualaikum..
selamat pagi..!~

oke! stop!! tayah cakap..!! aku taw korang meluat ngan tajuk entri aku nun di atas sana.. tajuk tu pun da cukup tuk korang2 yang baru bangun tido termuntah dengan bau mulut sendirik kan? gedik sangat! da taw lelaki tapi masih ade ati nak buat tajuk cenggitu.. siap ngan warna-warna pujaan segala bagai tu sumer.. elo sedare, ade aku kesah? hakhakhak !

hurm.. warna atau dalam kata laennye, kaler..  apa yang korang taw dengan perkataan warna? ape yang terbayang lam kepala hotak korang bila dengar perkataan warna? dan ape yang otak korang terjemah kalo tetbe korang terbaca perkataan warna..? sumer da ade jawapan masing2 kan? jadi tak perlu la aku utarakan pendapat aku kat sini.. masing-masing ade pendapat masing-masing sebab masing-masing mempunyai otak masing-masing yang dikurniakan oleh Allah untuk kegunaan masing-masing.. terpulanglah kepada masing-masing tuk memanfaatkan otak masing-masing untuk ke arah kebaikan masing-masing atau untuk keburukan masing-masing.. hahahaha! penat ke nak baca masing-masing tu wei? 






setiap orang ade warna kegemaran masing2.. ade yang suker satu kaler je.. suka sangat sangat sangat bagai nak rak sampai sumer bende nak kaler tu je.. obses ngat ngan kaler tu.. *heran aku!*.. ade gak yang suka kaler lembut2 macam kaler kuning, pepel dan merah jambu.. tidak lupa gak yang suka kaler gelap2 macam kaler itam, coklat atau nama femesnye, brown dan banyak ag la.. kalo cakap satu2, tak cukup 24 jam nak eksplen.. hehe.. *alasan*

tapi bagi aku, aku suke sumer kaler.. tak kesah r kaler cane sekalipun.. itam, putih, biru, merah, kuning, ijau dan yang laen2.. kalo ade kelabu ta*k musang sekalipun, aku akan cakap aku suker kaler tu.. sebab? hidup kita penuh ngan warna.. jangan kerana kita minat sesuatu kaler, kaler yang laen kita ketepikan.. tanak r cenggitu.. hilang da nikmat warna yang Allah anugerahkan pada bumi kita tuk kita kecapi bersama ni.. kan? cuma kalo kaler pink tu, aku tak pakai r.. tidak dan takkan.. tapi tak bermakna aku tak suka kaler tu.. jangan silap paham, aku cuma tak pakai je.. hehe..






tapi memandangkan tajuk aku ni "warna pujaan", aku akan bagitaw warna ape yang bagi aku bila aku tengok tu akan jadi "wow! cantik giler kaler tu..!" tambah2 lak kalo awek cun yang pakai, sure melting r gua cakap..~ takkan lepas pandang dye selagi mata masih mampu memandang sehingga hilang dari pandangan.. aku akan tengok dye seolah2 terpukau, lantas aku terase dipukau ataupun aku memukaukan diri.. ecece! ayat novel doe.. wakaka..

warna pujaan aku ialah ijau epal ngan biru ape-ntah-nme-dye.. siyes aku cakap, aku kalo tengok sesape je pakai kaler ijau epal tu, sasau aku dibuatnye.. kalo mata aku mampu tuk tak berkedip, aku akan cuba tahan.. tak tipu ni minah oii! aku ase macam nak tengok lame2 je.. aku leyh bayangkan orang yang suke kaler tu seorang yang lembut, peramah, sopan, dan mungkin jugak manje.. sama la ngan kaler biru tu.. cuma nak tambah sikit kalo yang suka biru tu aku ase dye cumil.. hakhakhak.. tapi taley r kan.. kena r jaga pandangan.. tak banyak sikit pun jadi..jadi, aku tengok kejap2 jela.. ekekeke..!

kesimpulannye, aku akan jatuh ati secara tak sengaja pada kaler tu.. jadi, berhati-hatilah kepada si pemakai kaler tersebut.. ngaa~ 

okey! mintak diri dulu ye pak.. assalamulaikum..~

raya 2008



gambar lama..



"hidup tanpa iman ibarat dunia tanpa warna.."
Thank you for reading this entry !

36 comments:

Fatin Aliyya said...

fanatik btl ko thdap sehijau warna duan ini yek..ko ske dkt org yg pakai ijau ke?kena pakai sll la kalo mcm ni..haha.=D...

reen_sofee said...

ala ko bukan ske kuning kee??

Hizami Rahim said...

haha.
ko tiru aku ek?
aku pun suka biru & hijau.
tapi aku suka pakai baju hitam.
erk.

manna_salwa said...

salam,
oo..

kembatolo™ said...

fatin aliyya.
fanatik ke cenggini?bese2 je wei..haha

cane kaler ijau duan tu wei?haha

kembatolo™ said...

reen sofee.
aku suka pakai sumer kaler..kecuali pink aku tak pakai..haha..

yang ijau ngan biru ni, aku suka tengok pompuan pakai..hahahhaa..cun doe..hee~

kembatolo™ said...

hizami.
eh eh..same la..aku suka biru ngan ijau..tapi slalu pakai kaler itam, putih, kuning, merah..
pelik kan?hahhahaa

kembatolo™ said...

salwa.
salam balik..

oo je?hak3

adrinaqamarina said...

wah2...naseb bukan baju kaler kuning ag...
T_____T
nanti kawen pakai baju kaler epal oke!

Anonymous said...

xjd ahh ceni nk wat baju raya kaler hijau epel ngan biru.. hehe

I n n z said...

ingtkan suke kaler kuning xD




mak aku suke hijau .
aku suke biru .
kau plak, combination.
haha !

Bella Ayub said...

wallaweh...
dia dah kuarkan 1 ciri dah..

Anonymous said...

buke nok tiru deh ni..
tapi meme yolo ija epo comey..
biru *** tu pun comey...
sapo2 paka warno ni mesti napok anggun jelita n smart... serto sopan..ngehaa...
tapi sodis...ambo xsheshuai wrna2 ini... huhu

syuQ said...

aku xske mane2 kale spesifik
tp aku suke blog aku msuk bloglist ang akaka lari topik

sape suh buang shoutbox..padan muke aku conteng kt sini

kembatolo™ said...

adrinaqamarina.
kuning tu bese2 je..suka jugak sebab kerabat diraja kena pakai kuning kan?haha..

kawen lambat ag..tanak pk skang~hoho

kembatolo™ said...

anonymous.
apsal tak jadi?
ijau tu cantik la..rugi tak wat kaler tu..hahaha

kembatolo™ said...

innz.
mak oi! siap gtaw skali ngan mak ko eh?hahaha..ayah ko lak suke kaler pe?ne taw leyh wat kaler pelangi t..hak3

kembatolo™ said...

bella ayub.
hakhakhak..
ciri amende tu bella?

kembatolo™ said...

anonymous.
bakpo dop sesuai nyo?pelik2 laluh dyo ni..hahha

kembatolo™ said...

syuq.
ko pun letak aku kat bloglist kan?haha..

conteng la banyak2 pun, aku kan pemurah..tak kenakan cukai pun..hehe

I n n z said...

hurmm.
tah la.
aku tak taw plak ayah aku suke kaler ape .

Anonymous said...

mmg ijau tu cantik.. tp kalau die penyebab org takleh jaga pandangan.. susah gak.. heh heh heh.. ;p

nur hidayah isa said...

haa aku pon suka kale biru gak. biru cam warna ice krim tu..baby blue kot namanya..tapi hijau tak bape minat..fav kaler aku biru dan pink. hehehehe

kembatolo™ said...

innz.
aku ase ayah ko suke pink..
kan kan?haha

kembatolo™ said...

anonymous.
sape yang taley jaga pandangan ni?
tak trase pun..hahaha=p

kembatolo™ said...

hidayah.
kaler baby blue?gedik gilr name..hahaha..pink pun suke jugak?mmg pink kaler pompuan r..hak3

syuQ said...

blog yg aku suke bace aku taruk r.
entri ang kan mcm poyo2 sket..haha
poyo tp bez *bkn puji*

Anonymous said...

Saye hanye xleh jaga pandangan kalau lelaki pakai pink.hehe..:p
x terase ye ? Fuhh lega, kalau x kene mintak maap td..

I n n z said...

dah 5 july .
latest entry ko on 3rd .
dah skip sehari .
bek ko update cpt, sebelum aku update tuk ko.
haha !

kembatolo™ said...

syuq.
yela2..aku tak anggap tu pujian..
hahaha..poyo tp best bukan puji ag ke?
*heran2*

kembatolo™ said...

anonymous.
oh tidak!!~hahaha

kembatolo™ said...

innz.
aku tataw nk update mende..
ko update la...hahaha

Anonymous said...

Hehehe.. skang ade brani nk pakai pink? Hikhikhik.. gamba yg awak letak kt sebelah ni sy rase plg ok..

Org Kapong said...

gamba hok last buke ija epo dh tuh..ak tgk po wano kapet sejid skloh jah nihh..haha

Mas Sakura said...

ehem.. knp link ni masuk dalam statistic aku eh? bukan da lame ke ko punye cite nih? ke saje nak suh aku baca? hakhak
btw, aku memang lembut, peramah, sopan, dan mungkin jugak manje kahkahkha

dieyb_noor said...

*wlupun entri lme..nk komen jgk.!

biru mude..?lawaa..
hiJau epal..?lawaa jgk..
kalU combine 2,2 tu lawa kot..
cam comel je..
tp xsuKe pakAi bju kaler cmtu.. ^^V

Related Posts with Thumbnails