20/05/2010

Allah maha mendengar..

assalamualaikum..
subhanallah, alhamdulillah, Allahuakbar..
maha suci Allah, segala puji bagi Allah, Allah maha besar..
selawat dan salam ke atas nabi muhammad SAW, nabi akhir zaman..
(اللهم صلى على سيدنا محمد)

haip..!~ korang pe citer bai? sehat tak? agak2 esok lak cane? leyh maintain sehat? haha.. jangan terlalu yakin tuk jawab ya.. esok adalah misteri.. ingat tu.. setiap ape yang berlaku esok adalah salah satu dari ilmu ghaib iaitu tade sape yang taw kecuali Allah.. kalo setakat korang maen teka2 tayah nak eksen la.. kebetulan aje.. bukannye sebab korang betol2 taw pun.. hoho..

hurm.. aku tade mende nak citer.. cuma nak kongsi satu citer gumbira ngan korang.. citer gumbira ofkos la kena kongsi kan? baru sumer dapat rasa kegumbiraan kita tu.. nah! amik sikit sorang.. sila rasa kegumbiraan ni.. silakan! jangan segan silu jangan segan pilu, segan malu tape.. ngahaha.. tapi laen kaedahnye kalo sedih.. citer sedih tayah kongsi2.. tak elok! sebab kalo kita kongsi citer sedih, tak pasal2 lak orang laen sedih gak.. tak best macam tu.. aku tanak orang sedih.. aku benci perasaan sedih.. bila sedih, secara otomatik, keadaan akan jadi muram, suram, dan segala yang ram2 lagi.. termasuk jugak ramlah ram.. hak3

nak taw citer ape? jeng3! abah aku da kuar wad wey..!! silonopnyer.. jadi sekarang abah aku da ade kat umah la.. dye kuar semalam.. n ari ni baru aku dapat taw.. delay sikit la mak ngah!!haha.. makin bertambah tambah rasa nak balik ni.. hadoi~bila la engkau nak kuar wahai inchik result yang gebu lagi mendebarkan? aku da tak sabar nak balik ni weii!!

lagi satu kan, abah aku da boley jalan da.. aku pun heran gak bila akak aku cakap macam tu.. "da boley jalan", bermakna masa abah aku sakit nih, dye taley jalan la..? masyaAllah.. parah tol sakit dye tu.. aku pun tak sangka yang darah tinggi boley jadi sampai macam tu.. na'uzubillah! mintak2 tade pape.. dan yang paling best, umi aku yang jadi coach abah aku.. wah! sangat manis!! berdua-duaan lagi dorang.. hehe

tuk korang, terima kasih banyak banyak banyak sebab sudi doakan kesejahteraan abah aku.. rasa macam tak cukup lagi.. tambah lagi dua kali, banyak banyak!! aku taw korang doa walaupon korang tak cakap.. TERIMA KASIH yep.. Allah itu maha mendengar kan? Alhamdulillah..~

okey la bai.. nak tido dulu.. korang yang kat mesia mesti baru bangun.. kepada yang tengah tahajud tu, jangan lupa doakan tuk kawan2 korang.. dan juga untuk umat islam.. babai~assalamualaikum..

tengah berdoa tu der..khusyuk~ha3
Thank you for reading this entry !

32 comments:

adrinaqamarina said...

alhamdulilah...
tumpang seronok juga...

eh tu doa kat kedai makan ke? urm...ouh tau...doa b4 makan eh...*thumbs up!

=)

izuddinrahim said...

doa makan kot..tak pun doa tuk cepat kenyang..haha

ANIS ASILA said...

alhamdulillah.
tumpang gembira jugak untuk anda.

:D

Puan Nurussalwa said...

Alhamdulillah..
:) semoga ayah encik bertambah sehat..
insyaAllah~ Amin~

n, go0d luck dGn cik rEsulT yg gebu lagi mendebarkan tu ea..
:)

Liyanadiba said...

Alhamdulillah,ayah ustaz sihat...
mmg lau high blood pressre ataupom darah tggi ni,bleyh lumpuh...jadi stroke...Alhamdulillah sekali lg...kena jaga tu makan minum ayah.penting bagi dia tuk berpantang selepas ni,...sbb xnk bg nek darah.

and ustaz xperlulah nk gtau yang berdoa dgn khusyuk..
nati riak plak:P

and xnak saya kirim salam kat nadia???..ustaz kenal kan...?

Fatin Aliyya said...

alhamdulillah.smg sihat sejahtera selalu.

wish u all da best psl result.we r in da same boat!tkt tgg result.huhu

azila said...

tiada apa yang mebahagiakan melainkan tgk org tersayang sentiasa sihat dan gembira...syukur..saya juga pernah melalui saat ayah saya masuk wad...makan xlalu, tido xlena..tp Alhamdulillah...skang dah sihat...:)

Miss Izah Mohamed said...

salam singgah...

alhamdulillah... glad to hear dat.. :)

jemputlah bertandang ke pondokku.. hehe

Sharinginfoz said...

memang bagus lah jelajah ben ashaari ni

Pelajar IPT Beli Kamera Duit PTPTN

Anonymous said...

singgah dari belog Ben

salam dari mami gojes :)

Anonymous said...

makan donut jom??


;)

alhamdulillah....kim salam abah lu ok...glad to hear..

Cahaya Kehidupan said...

saya da follow kamu,..sudilah follow me back k...http://yashapinky.blogspot.com/

salam perkenalan

izuddinrahim said...

anis asila.
terima kasih..jemput datang umah..tetibe jek~haha

izuddinrahim said...

salwa.
aik?tak jeles ke?result tu bukan takat gebu,santek,manis sumer ade la..haha..

tengs~^^,

izuddinrahim said...

liyanadiba.
ecece..tangki you tuk info tu..memang tataw pon sebelom ni..ni mesti doc kan?haha..mintak2 tade pape..insyaAllah..

elo..saya bukan ustaz yep..sila tukar panggilan anda..haha..tu nasib baek tulis khusyuk je,kalo tulis khusyuk tawadhuk segala cane?hak3

boley je kalo nak kirim..tapi kita sama je kan?bukan kat mesia..haha..kim salam rindu skali~ngaa..

izuddinrahim said...

fatin aliyya.
tengs fatin,tengs aliyya..haha..dua2 skali sebot,tade masalah kan?

ko je boat, aku naek kapal selam..hak3..

izuddinrahim said...

azila.
betol3..setuju dengan anda..kena bayar pape tak kalo setuju nih?haha..tade cukai kan?ngaa~

tenkiu azila..~

izuddinrahim said...

miss izah mohamed.
tenkiu tengkiu tenkiu.. insyaAllah,jap ag sampai kot..sila panaskan air yep..senang sikit kalo da sampai leyh terus minum..haha

izuddinrahim said...

sharinginfoz.
haah..terbukti bagos..sangat2 suka segmen tu..kredit tuk abang ben!~haha

izuddinrahim said...

makdara terdiva.
patut r nama diva..siap ada 'ter' lagi kat depan..haha..tengs mami gojes..jap ag nak g usya ke'gojes'an mami..haha

izuddinrahim said...

jane.
donut ape?singgit 3 biji ke?ade gula tak?ke donut big apple?haha..jom2.. nak makan katne nih?

tenkiu jane..nanti gua balik gua gitaw dye..lu tu kim salam kat mak eh?haha*bajet macam kenal*

izuddinrahim said...

nur hayaty.
sudah..!~salam perkenalan gak..

Adeq Aien said...

singgah dr belog ben
^_^



muka actors iras alien

izuddinrahim said...

ainhamzah.
terima kasih sudi singgah..(^_^)

Sufy said...

Syukur padaNYA...Moga ayah awk terus sehat dan dipnjangkn umur..:) GBU

izuddinrahim said...

sufy.
tengs~..tapi GBU tu ape eh?haha

Liyanadiba said...

bukan ustaz ke???
y sya tau,lau kat mesr ni..ader dua pgglan je..
doktorah/doktor...
ustaz/ustazah...huhu...
xperlah.wateva...
boleyh2 saja...nati saya kim salam kat die....kem slm ni,smstinya dekat...
bley je ekut skype.hehe

izuddinrahim said...

dua2 bukan..tanak orang panggil ustaz..belom sampai masa lagi..haha..

Anonymous said...

i like the expression.. i like when ppl recite doa 'wholeheartedly'.. keep up! hehehe -cik anonymes..

zahayu said...

pernah jumpa anda dulu... rupa-rupanya nakal + tolol... tapi alhamdulilah dada penuh alquran... tahniah untuk ibu anda...kerana berkat didikannya anda jadi seperti hari ini

zahayu said...

pernah jumpa anda dulu... rupa-rupanya nakal + tolol... tapi alhamdulilah dada penuh alquran... tahniah untuk ibu anda...kerana berkat didikannya anda jadi seperti hari ini

izuddinrahim said...

zahayu.
penah jumpe? kat mne eh? haha

Related Posts with Thumbnails