04/04/2010

okay!aku terase..

Assalamualaikum..
Salam sejahtera buat semua pembaca..
Alhamdulillah, setinggi-tinggi syukur kepada Allah kerana masih sayangkan kita semua.. Masih diberikan kepada kita keupayaan untuk menghirup udaraNya tanpa dikenakan walau sedikitpun bayaran melainkan hanya diminta untuk bersyukur padaNya.. Subhanallah, sesungguhnya Engkaulah yang maha pemurah..

Hurm,.. Yang pertama dari segala yang utama, aku nak ucap terima kasih yang tak terhingga kepada semua yang dah komen kat entri aku yang lepas.. Boleh tahan jugak ea komen2 korang.. Sampaikan aku sendiri tergelak bagai digeletek ulat bulu pondan.. Ada ke patut g mintak gewe a.k.a pakwe kat blog aku.. Ingat blog aku nih ejen cari jodoh ke hape?haha.. Nasib baek aku nih cool jek.. Tade marah-marah pun.. Kalo aku nih macam pakcik yang jaga korang nye exam, kompem diketuknya kepala korang tu ngan buku 384 muka surat.. Nanges xberlagu la korang..

Jadi, sempena ngan tajuk yang korang sume baca kat atas tu, setelah diperkenankan oleh duli2 yang tak bape nak mulia(aku sendiri), aku dengan rasminya mengisytiharkan bahawa aku akan cuba berhenti secara mengejut untuk tidak menggunakan perkataan2 ringkasan atau singkatan yang dilabelkan sebagai 'memperkosa bahasa'.. Setuju x ngan ape yang aku tulis 2?
Ha..! Korang pun taw ape maksud 'memperkosa'? Nak ke dituduh cenggitu? Ya ampunn..!! Sumpah aku tanak..hahaha. bior jela korang yang dapat gelaran 2.. Aku xsanggup..~

Jap2,.! Aku cakap aku nak cuba berhenti je kan? Tade gtaw pun aku nak benti betol2.. Baca lagi skali, CUBA berhenti.. Kalo taley 2 nak wat cane? redha la..ngee~. Aku jugak akan cuba segigih yang mungkin tuk tidak menghilangkan huruf2 vokal dari tempat asalnye sendiri.. Korang paham ke x nih? oke2! aku bagi contoh, perkataan 'yg' dan 'kpd'.. Nampak x? Huruf 'a','e' ngan 'n' da dihilangkan di situ.. *'n' vokal ke?*hua3.. Tak kesah r.. Aku yang tulis, suka ati aku la..ha3. Keadaan dye nih da sama macam anak hilang ibu kat supermarket.. kalo korang cane? mesti nanges gua cakap..! sme la gak ngan huruf2 tu.. dye da nanges, cuma korang je yang x nampak.. nasib baek aku bukan macam 2.. mata ati terbukak ni beb..!haha. kalo mak bapak huruf 2 saman korang, sape nk jawab?!

Walaupun demikian(penanda wacana nih..haha), ini tak bermakna aku tak mau guna perkataan2 moden..hihi. Pandai2 je cari alasan nak lepaskan diri.. bese la, hidup penuh dengan alasan.. kan2? kalo tade alasan, tade la hidup.. Cehs! berfalsampah lak aku nie..hoho.

okay.. rase macam da cukup. Jari da tanak menaip, belikat pun da lenguh, otak pulak tengah pikir nak masak ape,. Dengan ini, aku mintak diri dulu.. Assalamualaikum..

p/s-perasan tak aku langsung xguna perkataan ringkas kat atas 2..?hahaha.. poyo2!

ade x kat cni guna perkataan singkatan?wahaha~
Thank you for reading this entry !

3 comments:

adrinaqamarina said...

yeay~
cam azam bulan baru gak eh?
huhu~
keep it up oke!

btw...
lapar juge...
*cakap na masak kan tadi?
ngee~

Anonymous said...

hua2..nok tnyo brapo kali cek pkatoe2 yg dtulis nih bru post???
walaubagaimanapun..(penanda wacana gop nie..hi2)
bgus la ado smgt n azam bru..muahahhaha...
go pokdin go!!!

kembatolo™ said...

--> adrinaqamarina
boley jugak kot kalo nak kira azam bulan baru..
hahaha..tiap2 bulan ada azam,buat je xpenah..wahaha~
maaf ye saudari, saya masak cukup2 je..
tuk housemate je..hakhakhak..

--> anonymous
berkali kali kali kali kali jugak la..
tapi takpo,tengoh semangat agi nih..haha..
maah la,tadop penanda wacana..haha

Related Posts with Thumbnails