24/03/2010

congrats korang~



assalamualaikm..

mode : kelaparan
lagu : rabbani-impian hamba(nasyid 2..hihi)
drink : air masak je

Salam kpd pembaca2 sekalian..aku bru je siap edit gambar kenkawan aku sempena ngan majlis khatam quran diorang..penat doe duk mengadap mende alah ni je..korang ape taww..!ha3.. korang knal ke sape kawan2 aku 2?nk suh aku gtaw x?hensem, baek, hafiz quran plak tuh..*promote2*. ne la taw kot2 korang nak wat calon rumah bertangga korg satu ari nnti.. tp tawaran ni valid tuk pompuan jela ea..sbb sume kawan aku nih laki..n dorg nih xlayan yg xcukup sifat..50-50 dorang tanak..yg 100% tulen je dorg amik..(demand kn?)hik3. jadi,kpd tomboy, pengkid, pondan dan yg semaksud dengannya takkan dilayan..jgn riso,korg terselamat..tayah nk gabra2..haha. Dan calon-calonnya ialah..jeng3x., Bashrull Hafi, Akmal Mukhtar, dan Amin Siddik(cantik x nnme dorg?)saje lambung tinggi2..t aku gak yg leyh habuan..muahaha~
*kalo laku blanje aku cinnabon!!*
sesape yg bkenan,sila search di facebook..<-- tuk pemberitahuan sahaja..ha8

Penah dgar x bacaan or talaqi or tasmi' bersanad?kalo penah,alhamdulillah..korang da ade ilmu skit2 lam bidang quran nih..tp bg sesape yg blom taw ag 2,meh cni aku nk eksplen..baca btol2..fokus!hahaha..sblm 2,aku nk mntk maaf awal2 sbb penjelasan aku t ala kadar je..skadar nk suh korang paham..tayah panjang2..takut kalo aku eksplen pnjg2,korang xpaham,sia2 je usaha murni lagi mulia aku ni..tade pekdah..n wat penat jari aku duk taip je..hueh3(alasan tanak eksplen pnjg)

Bacaan ngan talaqi 2 kompem korang da taw..tasmi' lak mknanya baca tanpa tgk quran atau mushaf..mmg 100% kne hafal..korg agak sdri r susah ke x..wahaha~
Sanad plak bermaksud "rangkaian perawi dan lafaz-lafaz yg digunakannya utk sampai kpd matan" <-- inchik kamus dewan yg ckp. andai kata salah,korang pukul inchik kamus dewan ckup2..kasi lembik,sape suh ajar ajaran sesat..!~aku amanatkan pd korang ni..hakhakhak.. Talaqi bersanad 2 senangnye cenggini,korg bce quran depan syeikh..pastu,syeikh korng dlu penah bce depan guru dye..lepas 2 plak,guru syeikh korg plak da bce ngan guru dye pnye guru..blablabla..last skali,sampaila bertemu ngan sahabat Rasulullah dan sahabat pulak penah bce ngan Rasulullah SAW. 2 je kot yg aku paham..tataw la aku definisi yg asli 2 cane..hehe.. Aku xberniat pn nk membebel pnjg2 lam ni..tambah2 plak perut intan payung kesayangan aku nih tgh kelaparan hasil usaha chef yg telah mem'blah'kan dri entah ke mne..sje carik alasan tanak masak la 2.. keju masam pnye tukang masak!!(xmarah pn sbenanya)haha. Korang jamu la mata ngan gambar2 kat bwh ni ea..pape hal,komen je..ske ati r nk kritik ke,nk puji ke..yg penting korang komen n insyaAllah aku akan reply yg sepatutnye..

daa..mintak diri dlu..asslmualaikm..

ni r wajah sbena member aku 2..ensem x ngan gaya ustaz?haha

tgh bersiap kot~

gambar ngan syeikh..syeikh mahmud nmenye

ijazah@sanad yg dorg dpt..(sori arul,mg tadop cni)

sujud syukur oleh bashrull hafi

muhammad al amin siddik

keTERMENUNGan akmal

baihaqi dengan ayamnya(ajk lauk)..haha

ajk yg terlibat diketuai oleh pemain bola terkenal,arif yusof

nmpak x ajk yg paling sibuk 2 sape?haha


daku tumpang bergambar~haha

tuan rumah a.k.a AJK

acara makan beramai2..1 talam 5 org okeyh!!

haru biru huru hara mase makan..kembar pnye pasal kot~haha

keTOLOan bermula..haha

jgn salah paham..ini gmbar candid okeh!haha
Thank you for reading this entry !

13 comments:

Anonymous said...

update cepat la..

Anonymous said...

sedak lagu,,,

naag said...

owhhh..klo khatam quran..meme bwat make rama2 eh??
smpaikn salam thniah utk mereka...=)

izuddinrahim said...

naag ni sapo eh?
hurm..amik syarat beri makan sbg tnda syukur..wink!

naag said...

hak3..
saeng jaaaauuuuuuuuhhhhhhh...(nk oyk betapa jauhnye..pdhal dkat jah..sje nk hiperbola sket..)
din,sdak la lagu nih..tajuk gapo eh???

izuddinrahim said...

yak..belit oh..dekat ko jauh bena nih?hahaha=p
lagu ni nmo cukup indah..penyanyi alif satar..cri la kalo jupo..hak3

naag said...

=P...
hak3..jupo dh..
dkt la mksdnye tuh..haishhh~~

hiDayAh said...

subhanallah korang.. alhmdulillah.. terase mcm bc buku2 habiburrahman el-shirazy je. citer psl talaqi bersanad. terase syukur sbb dpt berpeluang knl dekt dgn org2 yg blaja quran beyond dr yg besa. (walopun x de la dekt sgt tp dektla dr buku-buku yg ntah sape n wujud ke watak tu dlm real life). :) truskn usaha n bawalh ilmu itu untuk kebaikn umat. tq 4 explaination. at least tahu la mksud 2 perkataan tu. talaqi bersanad mksud dy mcm yg korg xplain tu. tp lau talaqi alone, ap mksud dy? *sorry merapu*

hiDayAh said...

eh lupe.. tahniah korg yg tersebut.. *stok laki soleh :p* (gurau sajerk..)

izuddinrahim said...

kalo talaqi alone,salah tade sape tego kot..wahaha..
okeh..stok mmg byk,kalo melepas yg kat atas uh,ade berdozen ag..jgn riso ea..hak3
btw,tenkiu sudi singgah..sori,tade air nk jamu..ngee~

hiDayAh said...

owh ok. tq again. ngee lelaki soleh tuk pompuan solehah. let Allah's qada' qadar fairs us enough. sy ni iman tunggang terbalik lagi. br je nk bertateh mncari keredhaan Allah (ayt skema). doakn agar sy tros istiqamah ea. :) salam ziarah (tiru ayt org)

Anonymous said...

alhamdulillah~

Sumaiyah_Mai said...

comey kembar itu...

Related Posts with Thumbnails