15/07/2011

Pandangan Yang Menyejukkan Mata.

Kau pernah rasa macam ni tak?


Kenapa tiap kali aku tengok dia, aku tak pernah puas? makin lama aku tengok, makin sejuk hati aku? makin lama aku pandang, makin tertarik aku rasa? kalau boleh, aku taknak alihkan mata ni dari tatap muka dia. kenapa aku rasa macam ni hah?


"...Tanda yang menunjukkan mereka (sebagai orang-orang yang soleh) terdapat muka mereka - dari kesan sujud (dan ibadat mereka yang ikhlas)..." (al-fath : 29)


Kerana setiap amalan yang kamu kerjakan terpancar dari wajahmu. jika baik amalanmu, maka jernihlah wajahmu. jika buruk amalanmu, maka keruhlah wajahmu. ketahuilah bahawa nur(cahaya) pada wajah adalah anugerah dari Allah kepada hamba yang taat dan ikhlas mentaatiNya. =)




*entry hari jumaat.


faith in Allah
-gambar hiasan-
Thank you for reading this entry !

18 comments:

SweetyMui2 said...

:)

Mohd Khairi Khadzir said...

solat wajib 5 waktu wajib tunaikn... xboleh tinggl (^__^)

DanieL AdiE said...

Alhamdulillah....

Anonymous said...

who?

Elyana Ahmad ツ said...

nice entry ;)

nurul said...

ska entry ni...

..hizamirahim.. said...

wah.
nice one!
:D

starzieti said...

wah, dua2 muke suci. :)

fifagreat said...

mmg sejuk je mte memandang..masyaAllah..

shidi shah said...

cantik gmbar..

C i k P i p i T e m b a m said...

nice :)

diana said...

kalau masuk gambar muka akak kat situ kompem bercahaya gambar ni..
geheheh

kiera'sakura said...

ske dgn quote tue..

jawapan yg terbaik hanya dari Allah..

myMOONyet said...

boleh berdarah hidung tengok gambar hiasan tu! damn! why kacaks sangat?! :P















memang sejuk mata memandang. dgn kekacakan twin ni and... and... pergh! *ok, nak pengsan sekijap* :P

myMOONyet said...

ok. ni serius la erk? kikiki. perempuan kah yg kamu tertarik melihat wajahnya? wahhhh! *kagum* ^^ awek yg hari tu ke?

Pyka Rahmat said...

:'/

ieqa said...

Nice picture, and words :)

abu idris said...

follow back arrayah.info - Umat Islam di Jordan Mahu Kembalikan Semula Daulah Khilafah, umat Islam di Malaysia?

Related Posts with Thumbnails