29/03/2010

jodoh oh jodoh~

secebis warkah utk kekasih,

Duhai jodohku, duhai bakal permaisuri hidupku, duhai bakal menantu kedua orang tuaku, duhai bakal ibu putera dan puteriku, siapakah sbenarnya kamu? di manakah dirimu? apakah khabarmu? apakah yg kamu lakukan ketika ini? bilakah kita akan dipertemukan? Walaupun diri ini belum mengenalimu, ku yakin yang dirimu ada untukku.. dan aku amat mengharapkan dirimu juga sepertiku, merinduimu.. ku kirimkan salam dan ku doakan kesejahteraan ke atasmu.. nantikanlah saat pertemuan kita berdua..~


Bakal suamimu,
-izuddinrahim-

haa..! tocing x korang kalo bace ape yg kat atas 2? msti x kalo kenkorang 2 jenis hati konkrit, simen, ataupn keluli.. tp cbe kalo korg setting skit seketul hati 2, set bia jd sekuntum hati, xpn jd jiwang ala2 tgk citer korea part yg hero tgh nyawa2 ikan, sure meleleh kuar air dari mata korg 2..air mata la mksd aku.. boley x? aku suh try je bkn suh wat btol2 pn..haha

msti pelik kan? asal tetbe kembatolo berubah jd cintan cintun bagai rusa bru dapat autograph fahrin ahmad nih.. sbenanye camni.. penah dgr x perkataan ilham? penah kn? jd,tade kaitan pn ngan mende 2..hakhakhak.. sje layan mood tgh2 malam rabun ni (taley tulis buta sbb bukak lampu).

Soklan 2 aku dpt dri kwn aku..dye wat status facebook dye.. punyelah tocing aku rase waktu 2..
sebijik macam citer hindustan je rasenye.. tanak try ke?best siot! haha.. adakah ini bermakna aku seorg yg berhati kuntum..? TIDAK~ tidak sama sekali..
sbenanya ayat ni power sgt, smpai sedegil2 hati kembatolo pn leyh terase..haha.

Bercakap sal jodoh, pasti korg yg kat luar sne 2 masih ade yg tgh terpinga-pinga sbb keliru dalam memilih.. btol x? korg ase mne 1 situasi korang? cbe check kt bwh ni ;-

1. Yg ni chantek tp xbpe bijak sgt --> joyah
2. Yg ni plak mmg cun lencun da, tp masalah plak ngan prangai --> senah
3. Yg last ni, baek, pandai, sopan, cme kurang lawa je --> timah
*komersil kan nme model2 aku neyh?*hak3

hah..! pilih la kalo korg brani.. kalo aku, kompem xtdo mlm weh.. ingt senang ke nk wat pilihan?bapak susah!.. sedih, pedih, perit, perih sume rase.. lebih2 ag dorg sume kte syg..syg yg lebihnya dri seorg kawan, kurangnya dari seorg gf..(pk sndri r cane)

Kesimpulannya, tayah r nk pilih2.. bukannye da nk kawen pn..haha. cme korg kne yakin bahawa Allah akan bg kte jodoh yg terbaeekk..! ingt x ape yg aku ckp dlu? "jangan putus asa dengan rahmat Allah".. dpt bini solehah kn rahmat nmenye? stuju x? muahaha~
*mode gatal~*

Perempuan yang jahat itu adalah untuk lelaki yang jahat, dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat; dan (begitulah sebaliknya) perempuan yang baik untuk lelaki yang baik, dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik. Mereka itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang-orang (jahat); mereka itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia. -annur ; 26-

p/s - ʇı uı ǝʌǝıןǝq'ssǝɹdxǝ ʇ,uop ı ʇɐɥʍ ˙˙pǝssǝɹdxǝun uıɐɯǝɹ ƃuıןǝǝɟ ǝɯos

sila tukar 'teman' 2 ngan 'gf' ye..~haha

teman sepanjang zaman akuh!besh kan ade kembar?~haha
Thank you for reading this entry !

5 comments:

miszcahye said...

kepada joyah,senah and timah....
teruskan usaha membeli hati inchek kembatolo haha

p/s : miszcahye likes this post...*wink2*

najihah iman said...

i'm sengih-ing scanning through dis jodoh oh jodoh..

Allah dah fixedkan,bila smpai mase,jumpe lah tu.
dont worry mr Twin. :D

kembatolo™ said...

--> miszcahye
tuk pengetahuan,segala watak2 tersebut xwujud dlm dunia nyata..hnya berada dlm imaginasi seorg yg tolo~haha

--> najihah iman
yep..mmg Allah da tetapkan..sabarlah menanti..
senyum 2 sbb ado jodoh doh ko?haha
sengih soram2 buleh bwk pnyakit oke!hua9

Anonymous said...

assalamualaikum...
hehe..nk tumpang senyum jap..
suke bace blog si kembartolo ni...
mcm2 ragam...haha
keep it up yer...heee

kembatolo™ said...

anonymous.
tenkiu tenkiu..
tapi siapakah gerangan kamu wahai anonymous..? kehkehkeh

Related Posts with Thumbnails