07/01/2012

Erkk #7 : Ubat Gigi



 Ok fine. Tajuk tak menarik langsung.


Abaikan tajuk, meh nak tanya satu soalan. Kau kalau membeli cerewet tak? Maksud aku, bila kau masuk pasaraya nak cari barang keperluan diri, berapa lama masa yang kau perlu? Pfft~ Tak stail langsung guna pasaraya, baik guna supermarket kan? Woah! Kelas kau jedin.. XD


Ofkos lah terpulang pada kuantiti barang yang kau nak cari kan? Orait. Jadi hipotesis yang boleh dibuat ialah, semakin banyak barang yang kau nak beli, semakin lama proses pembelian. Ye dak?


Lagi soalan, kalau kau nak beli hanya satu barang, diulangi, hanya SATU BARANG sahaja, berapa lama masa yang kau ambil? 


...
(Kau jawab sendiri)


Kalau aku, nak beli satu barang pun makan masa jugak. Alahhh, nak beli ubat gigi lah hoii. Logik ah amik masa setengah jam kan? HAHAHAHA. Kenapa? Apa kau ingat nak beli ubat gigi tak perlu buat penilaian yang mendalam ke? Kalau boleh kena sediakan kunci kira-kira tahun berakhir 2011 sebelum buat keputusan nak beli mana satu. Jangan sampai lepas beli baru tergedik-gedik nak amalkan pepatah sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tidak berguna lagi sesal lah tengah tengah baru selamat. huahuahua. Perlu wehh! Nak pilih jenama ingat tak makan masa ke? Darlie, colgate, morningkiss, sensodyne? Ha.. Ce try buat keputusan dalam masa 3 saat!!


1 2 3...
Hambik ko!


Amik semua lagi senang. Serba satu. Sekarang tayah pening nak pilih kan? harharhar !


Sebenarnya, aku nak umumkan bahawasanya aku bersaksi aku ialah seorang yang cerewet. Kbai !




#OffTopic : gigi yang tersusun merupakan #MajorTurnOn aku. HAHAHA walaupun gigi gua berterabur. takpe, yang penting senyum gua manis. eh? T_T


Thank you for reading this entry !

6 comments:

shera haifa said...

haha cm baru pest time nak beli ubat gigi memilih lama2.. kalau dh guna yg tu sblum nie yg tu jgk guna smpai bila2. so bila dh 2,3 kali beli xde la sampai stngah jam. yg setengah jam tu bila kat mydin ramai org..

Opss kantoi beli kat mydin lak..hehe
:)

alfi kasran said...

adakah anda membaca label di belakang produk sehingga mengambil masa yang begitu lama? -,-"

CekbOlat-bOlat said...

perghh.. lamanyaaa.. =="

Rozuan Ismail said...

nak beli cokelat 20 sen pon makan masa.samapi org berniaga tu naik hairan

Ayuni said...

survey yg terbaik...quality n quantity

nia marlissa said...

cerewet btul nih . dah masuk tahap kritical angle

Related Posts with Thumbnails