12/07/2010

giliran aku biler?

macam biasa, dalam kol 8 lebih, aku, izwan, umi ngan abah aku akan melepak kat meja makan.. tidak laen dan tidak bukan, tujuannye hanyalah satu iaitu melantak.. bila da duduk satu meja macam tu, sumer citer keluar.. citer ktrg kecik2 dulu, citer mase muda abah aku, dan macam2 ag wei.. tak terungkap sebab aku sendiri pun da lupa.. haha..

abah aku dulu garang kemain.. pantang dengar anak2 nanges, menjeling terus.. anak kecik yang tengah nanges pun benti kalo abah aku jeling.. kesedihan dorang dikalahkan oleh jelingan abah aku je.. korang leyh bayangkan tak? sorang budak yang tengah khusyuk dan tawadhuk nanges, tetbe benti nanges gara2 menerima jelingan padu sharingan abahnya sendiri.. 
kemudian, si anak kembar lelaki encik abah memulakan cerita ;

"abah dlu, kalo anak2 nanges, dalam kolah la tempatnye".

"dalam kolah tu tahap paling tinggi bai.. kalo bese2, kena siram air satu baldi memalam buta je". hakhakhak!

***

sampai satu ketika, kuarlah citer pasal kawen.. skang giliran puan umi lak tuk bercerita.. dye cakap sumer adik beradik aku kawen awal.. pastu, aku ngan encik kembar pun wat kira2 melalui kaedah congak.. walaupun agak lambat, tapi hasilnye tetap diperoleh.. matematik punye pasal, sumer jadi lembap.. kan kan?

mengikut perkiraan aku, dalam 5 orang adik beradik aku yang da kawen, sumernye kawen diantara umo 17 hingga 25.. paling awal umo 17 tahun, dan paling lewat 25 tahun.. korang baca betol2.. 25 tu da kira yang paling lewat lam kuarga aku ni.. angka doploh lima da lewat wei!! terkejut beruk aku dengar.. teros terbantut usaha suci murni aku tuk membina rumah dan tangga pada umo 25.. nak tanak, aku kena awal ag.. mesti mau celeng sumer adik beradik aku..  kahkahkah..

tapi, apakan daya umo aku skang da 20.. aku da taley celeng abang ngan akak aku yang masing2 kawen pada umo 17 ngan 19.. tinggal lagi 3 orang tuk aku beradu.. 21, 23 dan 25.. agak2 korang, aku kawen umo bape? soklan gedik giler nak suruh orang laen tolong teka.. blah r wei !! hahahahaha=p

aku ingat nak pilih 23.. korang lak bape? 

babai~ assalamualaikum..


 
tengah borak ngan 'stalker'... hakhakhak

Thank you for reading this entry !

16 comments:

reen_sofee said...

lol
kalo ade calon esok pon ko leh kawen derr!
huhuhu

miszcahye said...

ahahaha
hang gatai na din
baru nk suggest 23
ehehehe
sbb my besday 23
*xdop kaitan kot*

btw : nk kawen ajk oke... :)

anOOan said...

23? muda nye. sy 26 tidok le jugak kawen2 nye. uhuk. gimana inih

wah! miszcahe ajak kawen tuh

manna_salwa said...

salam,
hooo.. 23 ea..
umo yg oke la tu..

sy aim 24.. tp gaye cm 25 or 26 kunk je.. huhu~

(✿◠‿◠)

I n n z said...

sementara ngan cuti neyh , bek ko kawen je lah.

Fatin Aliyya said...

ecewah...23 tue..muda kot.=D

tp x per mmg trend kawen muda.=D

starzieti said...

umo 29 kowt..

Anonymous said...

i on jek bile2.. skang pun bley.. syarat2 dah cukup iAllah.. tanak gewe, nak kawen terus.. ;ppp

Syida Shukor said...

haha cepatnya !

Anonymous said...

eiii..gediknye...23 jgok...
ambo aim 23 jgok..tapi rusim nie...xdop ore masuk pine pun..hahha
din mai la pine..hahah..
*gedik po pok din..haha
gura jah..ok la tu 23...
akhlak mantap,ilmu mantop, kijo pitih mantappp....semo berehhhh bilo pun...nikoh awl leh ank awl..ank besar bab muda lg..heheh
*leh nyohor*hahaha..^_~

Kimmy said...

sebenarnye tak kisah umor brape.. kalo lelaki kawen lewat2 skit takde masalah..

tapi kn aku bace kt mane tah,, lelaki kalau boleh kena kawen ngan perempuan yg 5 tahun lebih muda dari die.. sebab akal fikiran lelaki adalah sematured perempuan yg 5 tahun muda dari dia..

*lari dari topik sket..ahaha..*

Anonymous said...

setuju2 ngn komen most of the above, kawen umo brape pon xkesah.kawen pon satu ibadah kan, lengkapkan agama, tenangkan hati, pupuk kasih syg, lahirkan baby2 comel muslim yg bakal jd pejuang Islam nnt IAllah =D

yang penting, kne bersedia jasmani n rohani, fizikal n mental, akal dan emosi, sabar n ikhlas.IAllah yg laen2 Allah bantu =D

aisYahzaCk said...

haha..lelaki x bagos kawen awal..supposely 30 nice ar..kawen memude wat pe..kejar cecite..balas budi mak ayah dulu..kan3?

attoae said...

25 tuhh still awal laa bg lelaki...
kumpul duet dulu bnyk2, t baru pk tang kawen... acecce... sekadar pendapat...

syuQ said...

23??
baguih2..ak ske kalo budak2 lani nikah awai..x berduet bkn alasan.
p/s:nikah time blaja bez ;P

Anonymous said...

klu cmtu i pon nk 23 jgak r...
same ngn din...hehe..
bleh p rombongan ke besut pon okes gak...kui3..

nikah awl,tmbh zuriat awal2..
leh tmbh zuriat nabi adam...hihi..

Related Posts with Thumbnails