01/06/2010

cerita semalam..hampeh!~



assalamualaikum..
ku hulurkan salam sebagai pembuka bicara, permulaan kalam, dan pemanis kata buat korang sumer yang sudi membaca hasil air tangan aku di blog nie..
*sopan tak sopan tak?*haha

semalam iaitu tanggal 31 mei, aku dan beberapa orang kawan telah pergi ke salah sebuah tempat membeli dan membelah di kawasan ni.. tempat tersebut tidaklah terlalu jauh dan tidak juga terlalu dekat dengan kediamanku.. jadi, cukup sekadar aku mengatakan bahawa untuk ke tempat tersebut juga memerlukan tenaga yang cukup.. hadoi!! gila skema ayat aku.. macam karangan doe.. haha.. persetankan.. aku tetap nak tulis cenggini..

hurm.. ktrg pegi tak lama pun, lam kol 5 petang hingga kol 11 malam.. tak lama kan? korang bayangkan, dalam tempoh tersebut, ktrg berjalan je.. lepas jalan, jalan.. pastu jalan pulak.. jalan, jalan, dan terus jalan.. tak penat pun.. sumpah! sebabnye..? kat situ ramai orang.. n kalo da ramai orang, ofkos la ade awek kan..? awek lak bukan sebarang awek der, sumer idung tinggi2.. tak cukup ngan tinggi, mancung lak tu.. tak cukup lagi? putih melepak weh.. awek arab bai, sape yang tak suka tengok? hahaha..

nak dijadikan cerita...

mesti korang ingat aku nak citer pasal awek kan? lu silap der.. gua bukan nak citer sal awek, gua nak citer sal pacik awek.. haha.. kena lagi~

masa aku nak beli tudung, aku usya2 la kat satu kedai nie.. nak kata tudung tu cantik, tade la cantik sangat tapi okay la.. boley r nak dijadikan adiah tuk orang kampung.. pastu kan, aku tanye la harga..

"ammu, da wahid bekam?(pacik, yang ni bape geneh)"

"sab'ah wa nisf(LE7.50)"

"lau ana khuz 'asyaroh, enta 'eiz bekam?(kalo aku amik seploh, kau nak bagi bape)"

"sab'ah wa nisf bardu(LE7.50 jugak)"

lepas pacik tu cakap cenggitu, aku pun nak blah r.. gila ape, orang beli banyak bagi r kurang sikit.. tak reti bisnes, tapi nak buat bisnes.. waklu!~

sebelom aku blah, aku cakap kat dye, kalo aku amik seploh, aku nak harga LE5 je.. dye tanak, then, aku pun blah..

belom sampai 3 langkah aku jalan, dye pun panggil aku.. blablabla.., dye nak bagi ngan harga LE 7.. aku tolak, pastu aku sambung jalan.. pastu dye panggil balik, nak bagi harga LE6.50.. aku wat muka ketat bererti aku tanak.. then aku strt jalan(dengan harapan dye nak bagi harga yang aku nak)..

jalan.. jalan.. jalan..


"apsal pacik ni tak panggil2 pun?"*dalam ati*


aku pun slowkan langkah.. ne taw dye nak panggil, boley aku patah balik, tade la penat sangat.. haha..

tiba-tiba..


"ya walad!!"


hoyeah!! panggil pun..! girangnye dalam ati, mesti pacik tu nak bagi harga yang aku nak.. aku cepat2 pusing dan patah balik ke kedai pacik tu.. sampai2 je, dye gtaw nak jual ngan harga LE6.. masa tu aku da down giler.. memang da tanak beli da.. susah sangat nak bagi.. kembar aku lak da geleng2 kepala tanak bagi aku beli.. tambah2 lak waktu maghrib da nak berganjak dan ktrg masih belum tunaikan kewajipan..

pacik tu tetibe je pegang aku.. paksa aku amik dengan harga LE6.. aku da mula meluat ngan pacik ni.. siap pegang2 lagi.. hensem sangat ke aku nie?haha*perasan*


"mumkin ana gai thani ba'da solat maghrib(mungkin aku datang sini pulak lepas aku semayang maghrib)"


sbenanye, aku saje je cakap macam tu.. alasan tuk lepaskan diri.. pasal tudung tu, aku da tak minat langsung da nak beli.. hilang mood.. ditambah lak ngan maghrib yang entah ke mana, berlapis2 lak geram aku kat pacik ni..

gaduh punye gaduh, bertikam lidah, bertikam janggut segala bagai, dye pun lepaskan aku.. aku tak tunggu lama, terus menyusun langkah.. pastu kan..

jeng.. jeng.. jeng..~

pacik tu panggil aku balik.. dye cakap nak bagi ngan harga LE5.. fuiyo..! rase macam nak melompat je kat situ kau taw.. rasa macam baru menang pertandingan teka biskut dalam tin pulak.. bangga kejap.. lepas pacik tu cakap macam tu, aku pun jalan dengan kacaknya ke arah pacik tu..


"betol ke kau nak bagi ngan harga LE5?", aku mendapatkan kepastian.

"haah! aku akan bagi.. tapi lepas kau semayang", selamber je pacik tu jawab.


cehs! cilake punye orang tua.. kau menganjingkan aku yep..? dengan muka bengang, aku pun blah tanpa mempedulikannya lagi.. hahahahaha=p

-sekian-


ni bukan gambar asli sebab aku tak amik gambar pun semalam..so, ganti ngan yang nie..haha


muka bengang~haha

p/s-aku tak reti sangat cakap arab, kalo salah tu, halalkan aje yep..haha
Thank you for reading this entry !

28 comments:

manna_salwa said...

salam..
haha.. sadis nyer la kisah encik ni..
sabo je la..eh..
p/s : biskut lg.. sah peminat biskut ni.. huhu~

I n n z said...

aku taw kaifa haluka jeh.
haha !

xD

adrinaqamarina said...

urm,,,kalo ngan orang arab kena je camtu...buat muka paling ketat la...tapi rseye,,,kat mne pon kne camtu la kalo dapat penjual yang cengitu...
then last sekali beli pe je untuk orang kg?kuciwa ah diorang pas ne...

Nana Bee ♥ said...

tehee~ pelik beno arabnye. blaja kt skola laen. hehe. last2 beli ke tdg tu? pndai juge psiko eh. hee :)

kaka said...

sem depan ana amek bhse arb.sila bg tnjuk ajar..heee..tunjuk ajar ku sifuuu,ngeh! :p

kembatolo™ said...

salwa.
tak sadis pun..pacik tu yang sadisnye..melepas sorang pelanggan..hahaha..

p/s-suka makan buah dari biskut oke..~

kembatolo™ said...

innz.
kaifa haluka tu tuk laki je?tuk pompuan taw tak?hahaha..

kembatolo™ said...

adrinaqamarina.
bese la..orang laki kena keras sikit..tanak bagi muka sangat..hahaha..beli jugak tapi kat kedai laen la..hoho

kembatolo™ said...

nana bee.
hahha..ni bahasa arab ammiyah la..yang blaja kat skola tu bhasa arab skema..jarang sangat orang paham kalo guna bahasa arab tu..hak3

kembatolo™ said...

kaka.
ish..tak reti la bahasa arab..ni pun nasib baek je..cari sifu laen yep~hahaha

Kimmy said...

anda membelah dimanakah? hussein? =)

mula awl2 ingtkn ctstar tp ade adegan tawar mnawar, mcm bukan dh tu.. aha!

kembatolo™ said...

kimmy.
haah..di hussein..kalo di cs, memang tade tawar2 da..cekik darah ade la..hahaha

nur hidayah isa said...

hahaha kan dah terkena balik...

maisyara Pot! Pot! said...

hahahaha.. ape la. lawa tak tudung tu? :P

kembatolo™ said...

nurul hidayah isa.
hahahahha..gelak tuk diri sendiri..
pacik tu reti gak kenakan orang..hoho

kembatolo™ said...

maisyara.
tade la lawa sangat..boley la..haha..tapi lawa gak kot..hak3

bolabola said...

whoa! arabic suda mari. btw beli tdung je ke? jubah tade? ekeke. XD

kembatolo™ said...

bolabola.
jubah pun beli gak..tapi tak citer la kat sini..hahaha

Fatin Aliyya said...

tragik btl kisah ko neyh.haha.ingtkn penyudahnyer nk beli, x beli jugak eh??hehe.

xper2 mungkin next tyme rezki ko nk dpt harga murah

kembatolo™ said...

fatin aliyya.
nasib baek aku tak bunuh je pacik tu..kalo tak, aku leyh amik free tudung tu sumer..hahaha..

Anonymous said...

when to increase accutane dosage

http://accutane.socialgo.com

sisuraya said...

bestlah baca blog dari kembar nih.
harap jgn brhnti menulis oke:)
suka dengar orang cakap arab dengan fasih skali.
macam dalam cerita ketika cinta bertasbih.
:)

kembatolo™ said...

sisuraya.
bes?haha..blog ntah pape pun bes jugak?

tengs~memang tak benti menulis un..tapi yang ni taip je, tak tulis pon..hakhakhak..sape cakap fasih?sbenanye tak reti pun..hoho

I n n z said...

untuk pompuan, kaifa haluki. =)

kembatolo™ said...

innz.
reti pon..haha

Anonymous said...

pokdin2 sakit perot aq bco blog mung nih...ish3

M1 Printing said...

cam ci*&^%$ gile ayat cite ko dow!
tapi best wat aku gelak smpai terkentut!

=P

~EcahAbu~ said...

Nape tak usap janggut dia masa tawar menawar tu..hehe

Related Posts with Thumbnails