22/12/2010

aku pon ade tips jugak la nyah.

Harharhar. Jangan pengsan dulu. Aku tahu tajuk macam mintak naek siku atas dahi. Engkau orang memang dah berada kat blog kembatolo. Cuma pasal tajuk tu, macam biase ayat klishe, blog aku entri aku lantak aku ar nak taruk tajuk cane pon. Wekk =Þ



Assalamualaikum dihulur mintak dijawab. Okay, lanjut ke tajuk. Sejak aku tengok orang laen duk sibuk pasal tips, aku pon turut serta dalam ni jugak. Walaupon aku tahu takde sape yang nak guna tips aku ni, aku tetap tekad nak tulis. Why? Lagi skali ayat klishe, blog aku entri aku lantak aku ar nak tulis hape pon. Wakaka.



Hurm.. Kali ni aku nak share tips pasal nak kurus, nak kekalkan berat badan, dan nak taff. Macam aku. Kuikuikui. Sebelom aku tulis, aku nak korang baca testimoni di bawah, dari seorang blogger yang langsung tak pemes. Yang dah try guna tips aku ni. Dipersilakan baca.



"Saya udin, umo doploh, masih teruna belajar. Saya dah amalkan tips ni hampir tujuh tahun dan hasilnya, berat badan saya tak berubah. Dari dulu sampai skang berat saya di antara 53kg - 55kg. Tak pernah lebih, tak pernah kurang. Hebat tak tips tu? Try la amalkan bagi sesape yang nak cuba test. Akhir kata, saya bukan gay tapi saya ok!"



Hah! Amacam? Teruja tak nyah? Siap ade testimoni lagi, tanak caye lagi tataw ah. Nak teruskan tak? Okay, tips tersebut ialah.. Jeng jeng jeng(soundtrack) ;



1. Amalkan minum air masak, kurangkan minum air bergas, bikarbonat(berkarbonat), dan yang paling penting, jangan minum terus lepas makan. Tunggu paling kurang lima belas minit melainkan korang tercekik. Jangan salahkan aku bila dah mati jadi hantu kacau aku sebab tak bagi aku minum lepas makan walaupun diri tercekik sampai mati. Ngahaha~



2. Nak makan nasi banyak mana pon takpe, tak kesah asalkan korang rajin bersenam. Tak suka bersenam anda semua boleh tukar kepada bersukan. Oh ya! Maen congkak dan batu seremban tidak termasuk dalam kategori bersukan yep! Hipotesis, semakin banyak makan nasi, semakin kerap korang kena bersenam@bersukan. Simple kan? kehkehkeh.



3. Ni yang aku paling suka untuk share. Rajinkan diri anda semua untuk berpuasa sunat. Tak kira puasa sunat hari isnin atau hari khamis atau puasa sunat yang laen. Siriyes puasa dapat kekalkan bentuk dan berat badan korang yang dah taf, cun, macho, kacak macam aku jugak. Dari korang sibuk duk diet tak makan nasi, tak makan lauk, tak minum air lebih baek korang puasa. Cara senang, jimat, dan dapat bonus iaitu pahala. Sape yang tak nak pahala kan? Haruslah dye tu setan.. Hueh hueh hueh.



4. Ni tips tak payah baca. Masa korang masuk jamban tuk menyahtinjakan bahan kumbahan korang, sila duduk lama lama. Teran habis habisan. Jangan berhenti selagi bahan makanan yang anda telan belom keluar sepenuhnya. Lebih baek bawak masuk pen, kertas dan buat list oh-itu-karipap-pagi-tadi-ni-nasi-lemak-semalam-nun-biskut-oreo-lemau-pau-ayie-punye. Kahkahkah. 



See! Senang kan tips aku? Sesape nak try, silakan.. Dengan syarat jangan serang aku kalo terjadi pape yang tidak disenangi. Satu.., Dua.., tiga.., LARIKKK...!!~



Assalamualaikum.



p/s - perasan tak ayat klishe, "blog aku entri aku lantak aku ar nak tulis hape pon" adalah antara ayat yang paling gemar digunakan oleh blogger. ye dak? harharhar.



IMG_0467
motif gambar? takde~
Thank you for reading this entry !

40 comments:

man yusoef said...

hahahah...same la aku...dari since form 4 smpai sekarang berat tak antra 53- 57 kg je...tak pernah berubah-ubah...hahaha

adrinaqamarina said...

motif sangat gambar tu. grr

Puteri Iqa Izyan said...

haha.aku asyik naik naik tak turun2..
err..

tadek mood lagi nk diet

hahaha

Puteri Iqa Izyan said...

haha.aku asyik naik naik tak turun2..
err..

tadek mood lagi nk diet

hahaha

Anisa said...

saya dah tak makan nasik
tp berat ttp 47 kg
hmm

M. said...

nice tipssssss kembarrr :)

Nur Suaidah Bachok said...

perghhhh! burger kau semart dowh! nak belanja aku kannnn? MIAHAHAH :D

ladymiss said...

bro, ade tips nak naikkan berat badan tak? kihkih

zarifahmr said...

soundtrack lah sangat jeng3 tu~

dulu time aktif lagi berkayak rajen ler bersenam bagai sekarang hampehh. minum air masak pun hampehh. makan je tak hampeh miahahaha

Anis said...

hahahahhahhaa..
hanya mampu tersenyum..

gundik ke 604.. ceh!

myra idora frozzy said...

wehh.. susah weh...

Bella Ayub said...

agagagaga.. :)

tips nak tgn bermuscle muscle ade?? :P

miya said...

ni nk perli ke ape wehhhhhhh? hrni nak g cero. oyeah oyeah~

Unknown said...

weh aku mmg suka tips no.4 ko, tak pernah lagi ada dalam buku pendidikan jasmani kesihatan, ahhahahaha! :)

HatiWanitaItu said...

kalo ikut ni mmg garenti taff ke??takut nti jd tlebih lembik lak...

Syamimi Hazirah said...

ayat cliche yg memang cliche. heheh

Echin Nadiossa said...

haha tips bagos.nak tmbah bole?mkn lah pedas bebanyak.haha ;p

Fizfai said...

hui2, gmbr tu motif jd gemok... har3.

NuR si CiKGu RiBeNa (NSCR) said...

friend of mine penah kata
nak kurus dan langsing sepertia dia
minumlah air oren pagi-pagi buta
sah lepas tu sakit perut dan buang segala-gala benda di dalam..

so.
perut jadi kempis
bagai tayar abis angin..

kihkihkih..

Unknown said...

hape kelas gambar berge mc'd bro..letok gambar begow cs la..

m i a said...

seyes aku rase nk lempang diri sendiri je bile baca entry ni en kemba oiii...hkahkahakhkahakaa..

engkau ni lahir time bukan mengambang ke hape ni wehh...adoihh..pecah prot aku...

Fariq Jalil said...

wow.. tips ni pon berguna,,
walaupon kawan memang dah kekal ramping,, ngeh3x...

Big Gathering 2010 @ Time Square

CIK TOM said...

nak kurus..nak kurus..ekekekeke

Unknown said...

orang lelaki berat 55??
tinggi nye berapa??kalau 180 sah le sekeping..tapi kalau kemetot setakat 160 ok la kot.
heheh??

akak suka lelaki yang 180 berat 70..
baru la betul2 taff..
dah dapat dah..
heheh

Suraya Aris said...

pengajaran ketika cuba meniru dalam exam!

http://sisuraya.blogspot.com/2010/12/bukti-kekuasaan-allah-ketika-cubaan.html

NFA said...

burger sedapppp!
motif pic, suruh readers terliur.
cehhh!
haha

Ain Zulaikha said...

hoi2... knp sy terasa ni? hahhaha tips bagus.. sy pun ada tips kuruskan badan gak kat blog.. itu pun tips pengalaman sendiri kurus kan badan, yeah pas ni dah kurus nak try jadi tough lak hahaha nnt semua laki takut kat saya hehe

Hizami Li said...

wah.
dasat betol tips terakhir tu.
nak kena belek2 ke 'hasil' tu ?
=.=

LynnAiza said...

tipsss yg mletop!haahha..tp..yg pt takleh baca tu sgt takbleh blaaa..hahhaha~

SyahmiFikri said...

hahaha.. bagus sungguh tips.. tapi suka gila ayat bawah tuh.. mmg bnyak jer belog org ada ayat tuh.. hahaha

chentaMAYA said...

kah! mmg hebat la yg last 2. gua selalu amalkan! demm! kui3~

Misshy Innz said...

mcm haram dah 30 komen .
aku tak nak komen dah lahh .

Misshy Innz said...

eh terlupe plak .

ayat orang jeles .
HAHA !

Unknown said...

err saye perlu tips menggemukkan badan
ahahahaha

darkbatman said...

hahha.. bgs tips ne bro.. mantap..leh amalkan salu.

Ummu~Ishak said...

burger tu... fuhh

Farahanis Waheda said...

rahsia awet muda ada? haha .

syanabel said...

yeah..tips yang paling best--> puasa! leh dapat pahala... hehe

Anonymous said...

aku dah amalkan dah. tak jadi ape2 pun? still maintain T____T

Farah said...

Pehhh , terasa aiii nyah . Haha :D
Dahlah dah lama tak makan nasi tapi beratnya tak turun-turun . Haha

Salah siapa ? Salah diri . lol

Related Posts with Thumbnails