05/06/2010

imam muda unpublished.. HAHA !


assalamualaikum..
salam sejahtera untuk kamu, keluarga kamu, sahabat2 kamu dan orang2 di sekeliling kamu.. mudah-mudahan kamu semua berada dalam redha dan rahmat Allah sentiasa.. juga tidak lupa untuk kita sama2 memanjatkan setinggi-tinggi kesyukuran kepada Allah di atas nikmat yang masih lagi kita perolehi hingga ke saat ini.. alhamdulillah~

intro yang cukup sopan dariku ini.. sila percaya bahawa diriku seorang yang sopan.. haha..
makluman : entri ni mengandungi banyak perkataan dan banyak gambar.. harap anda semua berhati-hati..!

korang sumer taw tak program realiti yang tengah jadi kegilaan anak gadis yang tengah cari jodoh skang? mesti taw kan.. program realiti IMAM MUDA.. jadi tuk entri kali ini,  aku akan buat tajuk yang sama dengan program tu.. dan sebagai hos, aku akan memaparkan sedikit diari imam-imam muda.. lebih kurang macam diari af la.. korang kan selalu tengok.. cuma bezanye, yang kat astro oasis tu tajuk dye IMAM MUDA, tapi aku nye ni IMAM MUDA UNPUBLISHED.. nampak tak beza dye? nampak tak? hahaha

okay, aku tipu.. sebenarnye, majlis ni dinamakan HAFLAH TAKRIM AL-QURRA' kalo dalam tulisan arab dibaca ngan haflah takrimul qurra'.. paham? maksudnye lebih kurang "majlis memuliakan para qari".. dengan kata laen, qari tu ialah mereka yang bercaklempong berkecimpung dalam bidang quran.. dan majlis ni telah diadakan pada hari khamis, iaitu bersamaan dengan tarikh sila-tengok-kalendar-kalo-nak-taw.. haha..

dalam majlis tersebut, banyak pesanan dan amanat yang telah diberikan oleh syeikh kepada ktrg sumer.. aku sbenanye nak gtaw kat sini tapi malas lak nak recall balik.. so tayah le eh? hahaha..




apsal aku rasa macam tengah tulis berita je skrg ni..? untuk mengelakkan dari berlakunye perkara demikian, korang tataplah gambar2 di bawah.. hanya untuk tatapan korang, ikhlas dari aku.. 

amaran : sila jangan jatuh ati kepada suspek2 di bawah.. dorang sumernye al-hafiz.. calon sesuai tuk dijadikan suami mithali.. *aku tidak termasuk dalam kategori tersebut* haha



syeikh maulana sayyid ali



syeikh muhammad abdul nabi



syeikh redha ali darwish



kelihatan hafizin jamil tersenyum apabila gambarnye diambil
*jaga pandangan korang*haha


izwan rahim kebosanan manakala hamdi merenung tajam ke arah kamera*bajet pandangan hot la tu*ha3


siapakah saya?



blurr~



depan plastik sampah pun jadi la..haha



ahli imarah muzallat



licin tak kulit saya?hahaha



sila perhatikan ahmad bukhari..T_T



machonye gambar i~



bertiga lebih baek



bang, tanak beli ke? murah je nie..~



motif gambar masih dikaji..hak3

"ke arah melahirkan generasi al quran yang unik"
assalamualaikum..
Thank you for reading this entry !

27 comments:

reen_sofee said...

hahaha
bro, ko neh,
bila lak imam muda tuh ntok carik jodoh?
adohaiii
hahaha

Irine Nadia MaRceLLo said...

kembatolo is imamsss muda:D

sisuraya said...

wah. hot hot imam imam muda di atas! haha

besiburuk said...

hahaha,,,,mum kacip pok din...gmbar bawoh tu ado motif..kori tahu..haha

kembatolo™ said...

reen sofea.
aik?bukan eh?da tu apsal awek2 duk cakap "kalo dapat husband macam tu kan best?"..hahaha..

da taw la..saje je tu..hak3

kembatolo™ said...

irine nadia marcello.
sape? sape?kembatolo tu sape irine?hahaha..

kembatolo™ said...

sisuraya.
memang la hot..tambah2 lak musim panas..econ tak bape nak sejuk, bertambah2 la hotnye..haha

pilih r wat calon..hoho

kembatolo™ said...

besiburuk.
gambar mano jamey?hok koghi duk ngila tu ko?haha

I n n z said...

aku dpt tengok gamba 1st jeh.
yg laen x kua.
mmg cabai sungguh tenet aku neyhhh ~
warghhh !!~

I n n z said...

eh jap.
ko pakai dslr eh tgkap gambar ?
sbb cantik dan lmbt load.
bek ngaku.
xD

kembatolo™ said...

innz.
ko guna bb ke?ke streamyx?jangan salahkan ibu mengandung, salahkan bapak yang dot dot dot..haha

apsal kena ngaku nie?yela2 aku ngaku, sebab ko paksa..haha

I n n z said...

ape kene mengene internet dgn bpk yg dot dot dot ?
haha !

aku pakai public phone derr.
sbb tuh lembab kot.
HAHA !

eh, ngaku tak ikhlas. dushhh3 ~!

Han said...

izzuddin..ko masuk imam muda astro oasis ke??xnampak pun..hahaha...

besiburuk said...

malas jawab aku po ding...mum buh nmo aku kat komen takdi..iley identiti besiburuk...kakkkakaka

kembatolo™ said...

innz.
memnag tade kena mengena langsung pon..saje gtaw..haha..

patut r, public phone pakai syiling..try guna yang pakai duit kertas..cepat skit kot..hoo~

ikhlas r ni..sebab ko suruh..hak3

kembatolo™ said...

han.
masuk la..tapi da tersingkir sebelum program tu strt lagi..hakhakhak

kembatolo™ said...

besiburuk.
oloh la..macey ore laen dop taw tu namo mung..baek mung oyak..haha

ubibadok said...

aku dok nunggu komen baru...tak dop ko pokding?haha

kembatolo™ said...

ubibadok.
komen baru mano plop?tadop eh..dop soho pun aku nie..haha

Zul Ikhwan Zahari said...

Kawe bangga dengan sek2 Muzollat yang gi haflah belako..
Terima kaseh semua.
Gambar pengarah tak dok ko?
hahaha...gura jah.

kembatolo™ said...

pengaroh sibuk dooh etep..dop dae nop amik gamba nga kito..kalo tidop gak ado doh gambar pengaroh..haha

Zul Ikhwan Zahari said...

Mana ada sibuk, kawe ada jah duk situ. Demo jah x ajak join bergambar. Maklum la ore ada DSLR baru.. xsey dah amik gamba kito neh..hehehe

kembatolo™ said...

zul ikhwan zahari.
dop eh..kito mano layok nak bgambar nga pengaroh..ugoh..dekpun rama dooh doh kamerameng duk amik gambar pengaroh..takut pengaroh serabut jah..haha

sitinorafatien said...

skolah pondok ke ape?seme muka bek2 je....hayya..kalu mak cik2 tgk mesti terbekenan nk bt menantu

kembatolo™ said...

sitinorafatien.
eh taklah.. sekolah biase jugak..
makcik je? anak makcik tak bkenan ke? hakhakhak

Farah said...

Allah . Mantap-mantap imam kat atas ni :D

kembatolo™ said...

farah.
pilih2, buat calon.. ahaha =P
bajet macam nak kawen esok pulak.. hoho

Related Posts with Thumbnails