28/09/2010

baju kurungku..

wakaka.. mari gelak ramai2 dengan tajuk aku tu.. pehal lak mamat ni tetbe wat entri pasal baju kurung neyh? adeih..! sila betolkan kembali 1st impression korang sumer bole? tayah nak ngade2 imagine aku pakai baju kurung ke hape.. burok ko tahu?! aku ni tuff, tak sesuai r nak pakai baju kurung.. contoh macam abg remy pakai bju kurung.. suit tak? memang TAK la kan.. same r macam aku.. hoho.. entri ni aku tade ketan ngan diri aku bersama baju kurung.. cuma, aku letak entri ni sebab mende ni menarik minat aku tuk dikongsi bersama pembaca blog ni dari kaum hawa..




BAJU KURUNGKU..
kau datang pada usia,
ibu menyuruh memakaimu,
rungutanku berjela-jela,
fesyen remaja menghantuiku,
berlabel busana ala muslimah


baju kurungku..

kelembutanmu,
mengusir gelisahku,
yang mula mengenal malu,
dan memahami keunikanmu,
peninggalan bangsaku,
bertakhta dalam sanubariku,


oh baju kurungku..

kau tenangkan saat sibukku,
kau sejukkan saat panasku,
kau lembutkan kekerasanku,
kau sembunyikan keburukanku,
kau tawadhukkan keangkuhanku,
kau tundukkan nafsuku,


oh baju kurungku..

kau sahabat sejatiku,
pentarbiyahku,
kau pelindung maruahku,
sayangnya..,
tak ramai yang menggemarimu,
apatah lagi memilikimu,
inikan pula untuk menyarungmu..


baju kurungku..

kusedari kemuliaanmu,
benteng api neraka-Mu,
kunci sebuah ibadah,
dalam menuju keredhaan-Mu..
-pengarang-
dipetik dari majalah solusi..



baju kurung ke nie? aku tataw.. ekeke =p



p/s - 'ku' dalam sajak tade kaitan dengan izuddin rahim yep.. tolong jangan buat sengal.. hakhakhak =DD






*lebih tertarik kpd si berbaju kurung..
sopan, ayu, cun.. sume ade kan? ahaha..

=P
Thank you for reading this entry !

18 comments:

Anonymous said...

pandai pilih tajuk buat org terimagine tuan tanah pakai baju kurung.. hahaha..

Misshy Innz said...

Boleh nitemare kalo imagine ko pakai baju kurung. Wakaka

izuddinrahim said...

anonymous.
ye eh? da agak da.. *sigh*
ahaha..

izuddinrahim said...

innz.
nape pulak? ensem sgt eh? kahkahkah

Hizami Li said...

kau pakai baju kurung ?

siriyes aku tak boleh nak bayangkan.

sebab aku x sanggup nak gelak.

:P

Anonymous said...

ko tanak pakai ke? XD

Anonymous said...

chop.. remy mane nih? remy ishak ke? ROTFLOL~! hahaha.. ;p

p/s: teringat adam ahh ceni..;p

izuddinrahim said...

hizami.
wei! tayah bayang2.. memang TAK la.. aku tunggu ko pakai dlu.. ahaha
=DD

izuddinrahim said...

mas sakura.
eh! boley je nak pakai.. kalo ko nak tgk, aku pakai la mas.. hakhakhak..

izuddinrahim said...

anonymous.
haah! memang remy ishak pon.. lelaki melayu terakhir kan.. hahha

adam pon boley gak.. pilih je.. haha

Anonymous said...

hehe.. mmg lelaki melayu x brape nak akhir laa kan kalau remy..

cube buat penaakulan mantik.
izuddin rahim + baju kurung =
remy ishak + baju kurung

so potong 'baju kurung'

izuddin rahim = remy ishak ..? errkkk? haha.. ;0

Admin said...

salam kembartolo...lama tk singgah sini...apa khabar...salam lebaran ye...oh ya jgn tpakai baju kurung org pula...hehehehe


Maya
http://coretanmayaku.blogspot.com/

izuddinrahim said...

anonymous.
fullamak!! cik anon ni terer math ke? siap boley wat penaakulan segala bagai lagi.. hahaha..

tak sme ke? rse mcam lebih kurang jek.. haha

izuddinrahim said...

admin.
erks! takkan nak pakai baju kurung kot.. hahaha..

salam lebaran jugak..

Anonymous said...

X terer math. Terer bboyo jek.. hahaha.. nk remy jek ke? Ingat nk arjun rampal ke.. huhu..

Nurulbadiah Lai said...

i suke sgt baju kurung..
pastu yng jnis kain cotton..
aww..like..

miya said...

acu cube try test paka gakk

izuddinrahim said...

miya.
eh ! bia dop pon.. dop tuff r paka bju kurung.. hahaha

Related Posts with Thumbnails